Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17481 til 17500 af 156338
-
Matematik
ForumindlægNogen der vil hjælpe med opgaven Ved en pendling pa° 12000 personer vil der være den største vækstændring i bruttoværditilvæksten pr. beskæftiget i regionen. Dette kan ses, hvis funktionen B har en sa°kaldt vendetangent, na°r d) Gør rede for, at funktionen B har en vendetangent i punktet . Beny... -
bevis for toppunktsformel - parabel
ForumindlægHej, jeg står og skal til mundtlig matematik eksamen på b-niveau og har nogle problemer med at forstå beviset for toppunktsformlen. Jeg er helt med på hvordan jeg kommer frem til x=-b/2a og ved også hvordan udregningerne for at finde frem til andenkoordinaten, y, ser ud - men der er dele af udr... -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægHejsa.Jeg har følgende opgave for: http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=2975Men jeg ved desværre ikke, hvordan jeg skal komme igang. kan I hjælpe mig?På forhånd tak :) -
Hvordan virker en katalysator?
ForumindlægJeg skal besvare følgende: 1. Hvad er en katalysator? Mit svar: en katalysator er et stof, som øger reaktionshastighed uden selv at blive forbrugt. Typisk et fast stof. 2. Hvordan virker katalysatoren? Her kunne jeg rigtig godt bruge hjælp i form af forklaring med ord og evt et eksempel. ... -
Isoler i formlen haster
ForumindlægIsoler a i formlen: N -------------------- q kvardratroden af a = t -
Division af kommatal
ForumindlægHvordan kan det være, at 0,8:0,2 giver 4?? Hvordan kan det være, at to kommatal divideret med hinanden give større tal ? -
fra ha almen til cand.polit muligt ?
Forumindlæghey, jeg skal til at læse videre og ville gerne vide om det er muligt at tage ha almen og hvis jeg beslutter mig for det så gå videre til cand.polit ? hvad jeg kan læse skal jeg bruge 60 ECTS studier i økonomi eller finans, fx økonomisk teori, mikroøkonomi, makroøkonomi, international økonom... -
Jeg ved ikke hvordan man skriver en samfundsfagsopgave?!
ForumindlægJeg skal skrive en opgave på ca. 5 sider i samfundsfag på B-niveau. Jeg har aldrig før skrevet en rigtig samfundsfagsopgave, så jeg aner ikke hvordan man gør! Kravene er blot at den skal have forbindelse til noget med medier. Nogen, som har nogle idéer til hvordan en problemformulering kan lyde? -
Træningsprojekt inspiration.
ForumindlægSom 3.g'er skal man jo lave et træningsprojekt. Desværre er det sådan, at jeg ikke må løbe eller styrke træne. Jeg kan derimod træne noget bevægelighed. Jeg ved dog ikke helt, hvad for nogle øvelser osv. jeg kan lave for at træne bevægelighed og samtidig teste min udvikling fra et nuværende ... -
Kemi-eksamen -Tips og tricks
ForumindlægJeg skal til kemi-eksamen C-niveau i morgen, og tænkte om der måske var nogen der havde nogle gode tips og tricks? Fx. Hvad er det mest basale/vigtige at kunne? Hvad trækker MEGET ned, hvis man ikke kan det? eller: Hvordan bruger man bedst tiden i forberedelseslokalet? Ville være dejligt hvis nog... -
Hvad ikket hvad jeg skal kalde det her indlæg.
ForumindlægHej Jeg vil gerne download nogen noter fra studienet.dk, og jeg har også fundet nogen som jeg vil kaste et blik på her er de: https://www.studienet.dk/Opgaver/Kemi-B-noter-HTX-187379.aspx Men jeg ved ikke om de også indeholder noter fra c-niveau? Det vil være super, hvis det indeholdte be... -
HJÆÆÆLP!!
ForumindlægHej folk. jeg fik aldrig et svar på mit indlæg, så nu prøver jeg igen! Jeg skal op til kemi eksamen næste uge. 0-B niveau. Jeg tænkte på, om det er muligt at tage sådan en reeksamen eller hvad det nu er, hvis man dumper? Og hvornår kan man komme op igen? Er det samme pensum man kommer op i, og h... -
SKRITLIG EKSAMEN-HJÆÆLP
ForumindlægHej SP. Jeg har netop fået af vide, at jeg skal op til engelsk skr. eksamen, B-niveau. Engelsk er ikke min stærkste side, og derfor vil jeg høre om, hvordan jeg bedst mulig og effektivt kan forberede mig? alle råd og tips kan bruges så bare skriv løs på forhånd tak. -
På figur 1 ses verdens højeste bro »Viaduc de Millau« .....
ForumindlægHej Det er opgave 9 i dokumentet. a har jeg lavet, men kan ikke finde ud af b. -
Index minus(?)
ForumindlægEller indeks...jeg ved det ikke. Mit problem er, at jeg ikke ved om dette minus skal være der eller ikke. Kender I det? Det skulle efter sigende være et ekstra minus man bruger, når man udregner vektorproduktet. Men kun foran den midterste udregning. Det er min privatlærer som har fortalt mig o... -
Cirkel og omkreds
ForumindlægHvis Cykeldækkets diameter er 764 mm. a. Beregn hvor mange meter cyklen er kommet, når hjulet har kørt fem omgange. b. Du cykler 5 km. Hvor mange omgange har hjulet kørt på denne strækning? -
Differentialligning
ForumindlægHej!Jeg søger hjælp til løsning af opg. 3.067 i "Eksamensopgaver i matematik - 1-årigt forløb til A-niveau".Opgaven lyder:y*(dy/dx)=-(1/2)*(y^2-25) , y>5En funktion f er løsning til differentialligningen, og dens graf går gennem punktet P(0,10).Bestem hældningskoefficienten for t... -
Oliens densitet
ForumindlægOpgaven lyder: I et U-rør er der som antydet på figuren hældt vand og olie. Vandet står 135 mm op i den ene gren, mens olien står 12,3 mm højere i den anden gren. a) Hvad er oliens densitet? Aner ikke hvad jeg skal gøre her, jeg mener jeg har en formel der heder Rho = m/v, men jeg kender hverke... -
ej . total forvirret ??
ForumindlægJeg har tænkt på at rejse til England efter 3.g for at forbedre engelsk .. jeg vil være der 3-4 måneder .. Men jeg skal også supplere 3 fag, MAT B til A, fysik c til B og kemi til B men jeg har overhovedet ikke haft kemi på gymnasiet .. hvad synes i jeg skal gøre først? jeg vil gerne ind o... -
Regression :(((
ForumindlægHej allesammen:) Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave????? Jeg synes det er så svært:( Tabellen angiver følgende udvikling i ungdomskriminaliteten:Antal mistænkte 10-14 årige 2001-2009 2001- 2002- 2003 - 2004 - 2005- 2006- 2007- 2008- 2009 5.731 5.608 6.151 7.326 ...
