Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17481 til 17500 af 117955
-
studie hjælp
ForumindlægJeg ville altid gerne studere Jura, men mit gennemsnit er desværre for lavt. Nu har jeg fundet ud af at jeg eventuel kunne tage min bachelor i HA Jura, og derefter skifte over til det almindelige jura studie. Nogle der har forstand på om det kan lade sig gøre? For at kunne komme ind på HA jura... -
Fotosyntese og respirationsprocessen
ForumindlægHej :-) Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare Fotosyntese og respirationsprocessen på B-niveau. Har bøger der fortæller om dem, men kan ikke rigtigt forstå det de skriver. -
Læge, men samfundsvidenskablig linje?
ForumindlægHej. Jeg har på det seneste virkelig gået og haft en drøm om at blive læge, problemet er bare at jeg går på en samfundsvidenskabelige linje, med engelsk A, samf, B, bio B... Jeg har dog hævet matematik på B, mens jeg skal have fysik på C-niveau i 3g,(obligatorisk) og så overvejer jeg at vælge kem... -
Matematik som selvstudie
ForumindlægHej alle, Jeg går i 2.g på gymnasiet og har matematik på b nivaeu. Jeg er rigtig glad for det og vil gerne studere medicin i fremtiden. Problemet er at jeg ikke har matematik på a niveau, fordi min linje ikke tillader det. Jeg har hørt om folk der har taget fag som selvstudie. Jeg vil høre om de... -
Hvad står niveauerne for på STX?
ForumindlægHej Jeg vil rigtig gerne, vide hvad niveauerne står for på STX. Hvis nu man vælger matematik på a, b eller c-niveau, hvad betyder det så? Er det hvor mange år, du har faget eller..? Tak på forhånd! :) -
Help!
ForumindlægHvis man nu dumper i fx fysik B og så får topkarakter i kemi A og matematik A og får fx et snit på måske 9, 10 eller over kan man så godt komme ind på medicin-studiet (altså slem om man ikke har fået en god karakter i fysik). Og ved i hvad de mon vil sige til at man måske har dumpet i fysik? N... -
fordoblingskonstant
ForumindlægPå et bestemt tidspunkt måles antallet af bakterier i en bakteriekoloni til 2,34 mio. Det oplyses, at antallet af bakterier udvikler sig af eksponentielt, og at det fordobles hver gang, der går 18 minutter. Sammenhængen mellem antallet af baktierier og tiden kan beskrives ved en eksponentiel funk... -
Problemformulering AT 2012. Hjælp!
ForumindlægJeg sidder lige i øjeblikket og river mig selv i håret over min problemformulering til AT 10 eksamen. Emnet er: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg har lavet et par underspørgsmål, men har svært ved at komme frem til hvad mit hovedspørgsmål skal være for at belyse min sag ordentlig... -
tilbydes, bio-hjælp af biolog
ForumindlægStår du og skal til eksamen i biologi og har brug for lidt ekstra hjælp? Jeg er uddannet biolog med speciale i formidling og undervisning. jeg bor nær Odense men kan også undervise via skype hvis du bor for langt væk. skriv til mig hvis du har behov for en ekstra hånd til biologien. mvh signe -
Perspektivering
ForumindlægHej SP Jeg skal her fredag om til NV eksamen. Jeg har lavet to forsøg som i fysik og biologi. I fysik har jeg lavet en forsøg omkring brændiværdi af en peanuts og i biologi et forsøg om fødeeffektivitet og økologisk effektivitet Jeg skal kunne perspektiverer de to forsøg på en eller anden måde... -
Hvilke forsøg kan vi bruge (Designer babyer)
ForumindlægHej vi er to piger der skal op til den nye fysik/kemi, biologi, geografi eksamen. Vi har trukket "Teknologiens betydning for mennekets sundhed og levevilkår" Og har som underenme valgt "desinger babyer" Men skal bruge nogle forsøg til det enme, som vi må og har mulighed for at... -
X-kromosom inaktivering hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg ville høre om der er nogen der tilfældigvis har lavet den biologi eksamensopgave der hedder: Opgave 2: X-kromosom inaktivering - fra Biologi A eksamen maj 2008 (handler om enzymet G6PD der har stor betydning for at de røde blodlegemer fungerer normalt, og noget om nedarvning af bløde... -
Nedarvning på godt og ondt
ForumindlægHej derude! Jeg står og skal til biologi eksamen om 14 dage og vil selvfølgelig forberede mig så godt som muligt, da jeg virkelig er en dør til biologi i forvejen. Nu er jeg så stødt på dette spørgsmål: "Forklar hvilke faktorer der undersøges for, når potentielt donerblod testes, og gør... -
Andengradsligninger - HASTER!!
ForumindlægHej.. Jeg sidder, og skal læse til mat. eksamen, som jeg skal op i nu her på torsdag (14.06.07), MEN jeg har lige et lille problem ang. nogle ligninger, da jeg har fået denne ligning: 35 = 5*x^3 .. Dette er også en potens funktion, og jeg har også tegnet den ind på dobbeltlog. papir og det hele..... -
isens smeltevarme
Forumindlæghej. jeg har et forsøg som jeg ikke helt forstår. det hedder isens smeltevarme. jeg har resultaterne, kunne i hjælpe med at sige den formel man skal stille op. og beregne den. bærger: 189,6 g uden vand med vand 530,1 g temperatur af vand 19,5 med isterning 18,6 hvad gør jeg???? -
S: mundtlig tysk!
ForumindlægHalløjsa!Jeg skal op i mundtlig tysk her den 29. maj! (ØV)Er der nogle der har nogle gode "blærerøvssætninger", eller bare gode sætninger man kan fyrre af til eksamen? Jeg har brug for en masse gode råd ! Hjææælp… Ps. Det folkeskole -
Tutor søges hurtigt!
ForumindlægJeg er fuld gang med at læse til eksamen i matematik på lærer seminariet. Jeg har i flere måneder forberet mig, men som tiden kommer nærmere er der stadig mange matematiske problemer jeg mangler at have styr på. Da jeg samtidig læser alene kunne det være rart at få en tutor. Jeg vil betale 120,- ... -
tvivl om parabels skæring med x-aksen
Forumindlæghej jer der ikke sover, jeg skal til matematik eksamen i morgen. mundtlig. jeg har desværre glemt at få kigget på et spørgsmål så nu sidder jeg her kl. 23.55 og er i tvivl om det her spørgsmål der lyder: ''udled formlen for parablens skæring med x-aksen (rødderne i andensligningen)'... -
Er matematik på A-niveau svært?
ForumindlægJeg har aldrig været speciel god til matematik, men jeg kan godt lide matematik. Jeg aflsutter folkeskolen til sommer og jeg er i tvivl om jeg skal vælge mat på A-niveau eller B-niveau. Jeg er bange for at A-niveau er for svært og at jeg bliver for stresset og fortvivlet midt i forløbet... Siden ... -
Selvstudium stx
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om man kan tage stx som selvstudie? Og i så fald hvor man kan tage det henne, da de steder jeg indtil videre har ringet til ikke tilbyder det. På forhånd tak :)
