Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 17481 til 17500 af 99855
-
Tyngdekraftens arbejde
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en fysik opgave: 'Forstil dig, at en genstand med massen m flyttes fra højden h1 til højden h2. Du skal i denne øvelse vise, at tyngdekraftens arbejde under flytningen er lig med tabet i genstandens potentielle energi. a. Vis, at tyngdekratens arbejde At er g... -
Dynamik!!!
ForumindlægHej. Fordi jeg er mega nederen fysik har jeg brug for hjælp! 1) En klods med massen 4,3 kg ligger i hvile på et skråplan, der hælder 30° med vandret. Indtegn de kræfter, der må påvirke legemet, og bestem deres størrelse. 2) En blykugle med massen 50g kastes i en sø. Indtegn de kræfter, d... -
Valg af uddannelse! ;)
ForumindlægHej! Jeg skal søge ind på en uddanelse til sommer men er meget i tvivl om hvad jeg skal læse! Jeg blev student i sommers, Mat A, kemi/fysik B, med et snit på 9,0. Jeg har interesse indenfor sundhedsområdet og vægter især den "menneskelige vinkel", og kan lide fagene: anat... -
Valg af uddannelse! ;)
ForumindlægHej! Jeg skal søge ind på en uddanelse til sommer men er meget i tvivl om hvad jeg skal læse! Jeg blev student i sommers, Mat A, kemi/fysik B, med et snit på 9,0. Jeg har interesse indenfor sundhedsområdet og vægter især den "menneskelige vinkel", og kan lide fagene: anatomi, fy... -
lodret kast opgave
Forumindlæggodaften.. jeg sidder med en lille fysik opgave, som driller lidt..Opgaven lyder:Et lodret kast med en bold varede 3,0 s fra start til bolden var i samme højde igen.a) Hvilken begyndelseshastighed havde bolden?b) Hvor højt nåede den?a )jeg har kigget på formlen : v=a*t+v_0, og jeg ved jo at til t... -
HASTER
ForumindlægJeg har fysik på B og vil meget gerne høre om I kan hjælpe mig med følgende opgave. Det skal siges, at jeg selv har prøvet at løse opgaven og indtil nu ved jeg følgende * Opgave 3: 1 mol O-H - bindinger har en samlet bindingsenergi på 467 kJ. a) Hvilken bølgelængde har lys nm med en fot... -
Xe-kerne
ForumindlægHeeej! Jeg har en opgave, og ved ikke om man skal bruge illustrationen i min bog til at lave den, men jeg kan lige skrive den alligevel! Men én ting er sikker - med eller uden illustration er jeg helt lost i den! Opgave 3,2 Fysikkens Verden 2:Denne opgave illustrerer "uroen" i en atomke... -
Magnetfelt for en spole
ForumindlægHejJeg har i fysik lavet et forsøg hvor jeg skulle undersøge magnetfeltet for en spole.En af øvelerne gik ud på at måle sammenhørende værdier mellem afstanden x langs aksen gennem centrum af spolen og den magnetiske induktion B.Jeg har lavet potens-regression på mine resultater og får ligningen:y... -
Medicin - karakter i suppleringsfag
ForumindlægHej alle. Jeg regner med at søge ind på medicin-studiet på kvote 1 i København sommeren 2013. Da jeg har taget en HF mangler jeg selvfølgelig flere fag. Jeg har taget matematik A i efteråret og mangler således fysik og kemi B, som jeg regner med at tage i løbet af næste år. Jeg har hørt fle... -
Beregning af kræfter
ForumindlægHej med jer!Jeg skal beregne flg fysik opg. men jeg ved ikke hvordan man gør. Kan I hjælpe mig med at beregne denne opg.? Opgaven lyder sådan:En togstamme består af et lokomotiv og fem lige store vogne alle med masse 0,8 ton. Gnidningsmodstanden mod hver vogn kan sættes til 500 N. Beregn, hvor st... -
Hjælp til valg af fag til studieretningsprojekt på HTX
ForumindlægHej allesammen herinde, håber nogle af jer kan hjælpe mig med ideer til studieretningsprojekt jeg går på HTX:) Jeg har studieretningen Teknologi A, Design B og Innovation C og jeg skal derfor vælge Teknologi som den ene fag, da man skal vælge et a-fag fra sin studieretning, men jeg ved ikke helt... -
Skrå kast - rapport
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i Fysik B i morgen, og der er én rapport - det skrå kast - som jeg med nød har fået godkendt. Jeg er helt på bar bund mht. hvad det skrå kast grundlæggende indebærer, og vi kan jo komme op i rapporten :-( Den er lidt utraditionel i forhold til de mange jeg har fundet på ... -
Trækkraft i tropper
ForumindlægHej! Jeg sidder lige med en opgave jeg ikke helt kan finde ud af og håber der er nogen, der har tid til at hjælpe mig. Opgaven: (Fysikkens verden 3, opgave 3.4) En kran løfter stålbjælker, der vejer 500 kg. De kan fastgøres med én eller to stropper (så der bliver en vinkel mellem stropperne). ... -
Energispørgsmål
ForumindlægJeg har brug for hjælp til et par opgaver om energi i fysik: Ved stofskifteprocesserne i en bestemt person produceres der varme med effekten 84 W. a) Hvor længe varer det, før der i personen er produceret 100 kJ? Personens varmekapacitet er 250 kJ/grad. b} Hvor meget vil personens temperatur... -
Lys som partikler (fotoner)
ForumindlægHej! Jeg sidder i øjeblikket og skriver eksamensprojekt til Fysik eksamen B-niveau. Jeg skal til dette skrive noget teori omhandlende lys (optik). Jeg er igang med at skrive om lys dualitet (partikel-bølge dualitet), jeg kigger hertil på partikkel og bølgemodellen. Det jeg ikke umiddelbart... -
Differentiation af produkt
ForumindlægHej Alle Jeg skriver studieretningsprojekt i matematik og fysik om jordskælv og differentialligninger og skal bl.a. vise at følgende: f"(x)+a*f'(x)+b*f(x)=0 Har løsningen ?(x)=x*e^kx (og desuden f(x)=e^kx, men det volder nu ikke de store problemer). Når ? skal differentieres to gang... -
Bevarelse af mekanisk energi. -Find højden
ForumindlægHej, jeg er ved at udforme en opgave jeg kan lave til fysik B prøve. Jeg er kommet i tvivl om jeg har gjort det rigtigt? En bold bliver kastet med en start hastighed på 10 m/s lodret op i luften. Stedet hvor bolden bliver kastet fra er Epot=0. Spørgsmålet er så hvor højt bolden er over det sted ... -
Omskrivning af løsning til homogen lineær andenordensdifferentialligning
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder i øjeblikket og skriver SRP i Fysik og Matematik omkring svingninger og differentialligninger og jeg er løbet ind i et lille problem. Jeg har fundet den fuldstændige løsning til differentialligningen y''+a*y'+b*y=0 som er f(x)=c1*exp(k*x)*cos(w*x)+c2*exp(k*x... -
Hvor langt bevæger stenen sig i vandret retning, inden den lander?
ForumindlægHejsa! Jeg har problemer med en fysik opgave! Måske er der nogen her, der kan hjælpe mig! Opgaven lyder således: En mand vil imponere sin kæreste ved at kaste en sten i vandet fra toppen af Møns Klint, der på dette sted er 96m høj. Han kaster stenen vandret ud med farten 18m/s. ... -
Italiensk eller engelsk A?
ForumindlægHej gutter Jeg starter på STX efter sommerferien, og tror jeg tager fysik og matematik på A niveau. Det gymnasie jeg skal gå på har italiensk A som fremmedsprog. Jeg er ikke særlig god til fransk for at være helt ærligt, men har hørt at fem A-fag er meget hårdt. Jeg overvejer også at løfte engel...
