Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 17601 til 17620 af 24062
-
Samfundsfagseksamen 24 timers
ForumindlægHej.. Jeg skal op i samfundsfag på c-niveau. Jeg har 24 timer til at forberede mig, men er i tvivl om, hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har fået 7 bilag om emnet EU og den irske spænding. Skal jeg bare skrive et talepapir og lave en problemformulering og derefter redegøre for artiklerne eller hv... -
METODER
ForumindlægSkal man beskrive metoder generelt eller bare i forbindelse med sin egen opgave? -
Synopsis skrivning om Arbejdsmarkedet ( Arbejdsløshed)
ForumindlægHej. :) Jeg står og skal skrive en samfundsfaglig synopsis om arbejdsløshed. Men kan ikke finde på en problemformulering. HJÆLP MIG!!! :D tak knus Rikke -
Bestemme funktion
ForumindlægGoddag Jeg har fået stillet en opgave hvor jeg skal bestemme tallene a og b i en funktion beskrevet udfra f(x)=ax+b formlen. Jeg får opgivet følgende: x = loddets vægt i gram y = fjederens position Jeg har smidt de koordinater ind jeg har fået i Graph programmet og har givet mig en tendenslin... -
Mystiske forsvindingsnumre
ForumindlægHej Sam, I går eftermiddags var jeg ude for at have skrevet et langt svar i til en forumtråd, men da jeg uploadede svaret, forsvandt det bare. Jeg tænkte, at jeg måske havde ramt en øvre grænse for størrelse, men da jeg havde lagt det meste af teksten ud i et worddokument, vil det ikke være uove... -
HJÆLP - Skal jeg klage over min karakter?
ForumindlægJeg har fået 02 for denne opgave, jeg kan virkelig ikke BEGRIBE hvorfor?? Jeg er SÅ ked af det.... Opgaveformuleringen lyder(SAMF/HIS): Redegør for udviklingen i det danske skolesystem fra 1800-tallet og frem til i dag. Inddrag herunder selvvalgt samfundsfagligt materiale. Undersøg et s... -
Dansk eksamen (A-niveau) hjælp please? :-)
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan sådan en eksamen foregår? Skal snart op nemlig, og ville gerne vide hvad jeg kan forvente at komme ud for. Tak! -
snaaaaaaaaaart eksame[noooo waaaay]
Forumindlæghej allesammen, der er snart eksame og ved i hvordan jeg kan forbedre mig, så jeg får høje gode karakter? taaak for hælpen dejlige mennsker!:) -
Flertal?
ForumindlægHvis man nu vil skrive, de har fået en masse kritik. Vil man så skrive: Sie haben viele Kritik bekommen. Eller vil man skrive: Sie haben vielen Kritiken bekommen. Hvad er reglerne for endelser på fx viele ?? Tak på forhånd! -
HJÆÆLP!! HURTIGT OG VIGTIGT SPØRGSMÅL!!!!!
ForumindlægHej.. Jeg håber virkelig, der nogen som kan besvarer mit nedenstående spørgsmål. DET ER VIRKELIG VIGTIGT Hvilke indflydelse havde modstandsbevægelsen haft på Danmarks befrielse d.9 april?? -
større skrftlig ider?
Forumindlæghej allesammen vil lige høre, skal snart beslutte mig en emne til, større skriftlig opgave. derfor vil jeg høre hvad i synes der er en god ide at, skrive om som kan give god karekter. tak på forhånd -
Historie
ForumindlægEr kildekritikken en kvalitativ metode? -
planer
ForumindlægHej. Er der nogen der lige vil sætte mig igang med den her opgave? bare en forklaring på hvad man kan gør ? " I et koordinatsystem i rummet er givet tre planer med ligningerne x+y+z=6 2x-y-z=1 x+y-2z=3 Gør rede for, at de tre planer har netop ét punkt fælles, og bestem koordinatsættet til ... -
Srp - velfærdsstaten
ForumindlægHej , Jeg skal skrive Studieretningsprojekt i Samf/historie og vil gerne have om velfærdsstaten! Men jeg ved ikke hvordan jeg skal vinkle det! nogen ideer? -
Aflevering
ForumindlægHej, har brug for hjælp til at få min aflevering rettet igennem for fejl. Er der en som har mulighed? Hilsen Caroline -
The Aboriginal peoples- hjælp
ForumindlægHej, om ikke så længe skal jeg op i mundtlig eksamen i Engelsk. Jeg har valgt emnet "The Aboriginal peoples". Jeg vil helst fortælle de relevante eller vigtigste ting om den kultur gruppe, men er dog lidt i tvivl om hvilke ting der er relevante eller vigtig at fortælle om til den mundtl... -
Optagelsesprøven :(
ForumindlægNogen der har været til optageselsprøven og som kan fortal at hvordan det er ?? Jeg er virkelig meget bekymret og nervøs, er virkelig bang for hvis det er svært og jeg ikke kan klarer det -
Valgfag - psykologi vs erhvervsøkonomi
ForumindlægNu hvor vi snart skal vælge valgfag er jeg kommet i tvivl om, jeg skal vælge psykologi eller erhvervsøkonomi. Hvad synes I? -
Sigma-algebra
ForumindlægHej igen.. Jeg forsøger stadig at forstå sigma-algebra... Jeg er nu gået over i en mere grafisk tankegang... Hvis X er defineret ved Og lad A1 og A2 være defineret ved Så har vi en σ-algebra defineret ved Σ = {X, A1, A2, A1c, A2c, (A1∪A2), (A1∪A2c), (A1c∪A2),... -
Udviklingen af en partikulær løsning
ForumindlægJeg har fundet frem til en differentialligning ved hjælp af struktursætningen og har fået følgende til at være den fuldstændige løsning: c[1]*exp(t)*cos(2*t)+c[2]*exp(t)*sin(2*t)-(2/3)*exp(t)*sin(t)+(1/5)*exp(2*t)*cos(t)+(1/10)*exp(2*t)*sin(t)+10*t+4 (Med Maple formatering) Nu er jeg interesseret...
