Søgning på: amish folket. Resultater: 17701 til 17720 af 19974
-
Gymnasie - job
ForumindlægHejsa, Jeg ville undrer mig over, om man kan få gode karakter samt have et fritidsjob ved siden af. Jeg vil gerne læse medicin, hvilket kræver et gennemsnit på over 10.5 (Med Bonus). Hvis ja, har i nogle forslag til, hvor det er godt at arbejde. Jeg har tænkt meget på Bilka, Føtex eller Plantor... -
Videregående uddannelse: Fysik, datalogi, matematik og teknologi eller anden ingeniør?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge videregående uddannelse, og mens jeg er sikker på, det skal være inden for det matematiske eller natur-/teknisk videnskabelige område, har jeg svært ved at få snævret den nærmere ind. Indtil videre står valget mellem: - Fysik (AU) - Datalogi (AU) - Matematik og Teknolo... -
Farvel Stygotius - tak for alt
ForumindlægJeg kan se at Stygotius’ profil er blevet slettet fra Studieportalen. Det er en trist nyhed. Hans indsigt i dansk- og tyskfaget var stor og han har igennem årenes løb hjulpet og inspireret mange brugere. Vi takker for dit bidrag til Studieportalen, Stygotius. Tak for alt. -
Ang. Psykologi og hvad universiteterne udbyder mht. BA eller BSc
ForumindlægEr der forskel på hvad de danske udbyder af uddannelse mht. til den videregående Psykologiuddannelse. Her tænker jeg specifikt på om nogle udbyder B.A (Bachelor of Arts) og andre B.Sc (Bachelor of Science). Ved i dette? -
tandlæge og læge! SNyd.
Forumindlægdet er sindssygt snyd at en tandlæge får flere penge end en læge -
Droppet ud af gymnasium
ForumindlægHJÆLP!! Jeg startede i gymnasiet igår, og jeg kunne mærke på mig selv, at jeg ikke var klar til en stx lige nu. Jeg er nok blevet ret skoletræt, og derfor ikke føler mig klar, til det. Havde ikke lysten til det, og vil ikke gå i skole i 3 år, uden at være motiveret til at lave opgaverne ordentli... -
"Nu kan det altså være nok!"
ForumindlægKan sætningen (i overskriften) udelukkende oversættes med ordet "Enough!"? -
HURTIGT! Gennemlæsning af tysk-stil
ForumindlægJeg prøver at forbedre mit tysk. Derfor ville en gennemlæsning være dejligt. Jeg forventer at der måske findes en masse fejl, siden jeg ikke er alt for god til tysk, men det jo grunden til jeg er her. Jeg skal aflevere Torsdag d. 28 kl. 22:00, så en gennemlæsning inden kunne være fantastisk (de... -
DSU ( Danmarks socialdemokratiske ungdom) - tvivl
ForumindlægHej, Jeg vil meget gerne blive medlem af DSU ( Danmarks socialdemokratiske ungdom), og jeg er med på at man udbetaler 100 år osv. Men jeg er meget usikker på, hvad medlemskabet indebærer, og har man også systemet med, at der bliver udvalgt en formand, næst formand, repræsentant osv? Kommer man ... -
Oversættelse af engelsk tekst
ForumindlægHej vil gerne vide om jeg har oversat denne tekst er oversat korrekt, og hvis ikke hvilke fejl jeg har lavet og hvilke fejltyper, så jeg ved hvad jeg skal arbejde med :) På forhånd tak. En novelle er i modsætning til en roman en kort fortælling med et enstrenget handlingsforløb, hvis handling t... -
Huen
ForumindlægHej alle ;) Jeg elsker skole, men har et gennemsnit på 0,8. Jeg afslutter min STX til sommer, men ved ikke om jeg får huen på. Jeg HADER skole, og vil baer VÆK. LANGT VÆK!!!! Så orker ikke tage 3g om igen. Så hvilket snit skal jeg have, for at jeg kan få eksamensbeviset i hånden den sidste dag??... -
Hjælp til beskrivelse af monotoniforhold
ForumindlægHej, Jeg har et matematik opgavesæt som jeg skal aflevere her til aften. Jeg har lavet alt, der er bare to opgaver jeg ikke kan gennemskue hvordan de skal løses. Opgaverne lyder således: "Undersøg funktionen mht. monotoniforhold og ekstrema b) g(x)=x^4-2x^3-1 c) h(x)=x^5-5x^3+2" J... -
Funktion
ForumindlægEn funktion f er givet ved: f(x)=x3-4,5x2-30x-30 a) bestem funktionens nulpunkter. b) bestem f´(x) og bestem monotoniforholdene for f. Nogle der kan hjælpe mig med at regne opgaven ud? -
Hvor kan jeg lærer programmering?
ForumindlægOverskiften siger sig selv... Jeg starter på en ingeniøruddannelse til sommer, og det er kommet mig for øre, at det er godt at kunne programmere. Men ved i hvor man kan lærer at programmere (med en professionel eller sammen med andre), udover at sidde med en bog, som man ikke kan forstå, eller s... -
lægemiddelregning.
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at regne 4 små opgaver i lægemiddelregning og tænkte på om der var en der kunne have lyst til at kigge dem igennem og se om det er rigtigt eller om det bare er helt hen i vejret? -
Dæmpet immunsystem
ForumindlægHvad betyder det at man har et dæmpet immunsystem? Kan ikke rigtig finde noget om det på nettet. Jeg er ikke fuldstændig med på hvad det resulterer i? Har man så ikke let ved at blive syg, fordi immunforsvaret ikke virker optimalt? Eller hvordan skal det forstås? -
Energikilder
ForumindlægHej I kære brugere, Jeg har en opgave der omhandler fremtidens energi. Vi har fået til opgave, at spørge så mange overhovedet, om følgende spørgsmål. Jeg vil liste dem herunder: • Giv en beskrivelse af fremtidens energikilder og hvor det ville være hensigtsmæssig at investere i denne ener... -
Opgave
ForumindlægHej jeg har fået en opgave for som skal skrives på engelsk. Jeg er ikke særlig god til at skrive på engelsk, derfor har jeg fået hjælp med at skrive opgaven på engelsk. Jeg vil lige høre, er det snyd hvis man får hjælp med at skrive opgaven på engelsk selvom man løser opgaven selv, men får bare h... -
Matematikopgave om integralregning
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med en opgave som jeg sidder fast i. Den lyder følgende: "En underlagsplade har udseende og mål i cm som vist på figur 14.32. (Billede vedhæftet) Underlagspladen er fremstillet af et stykke plade med rektangulært tværsnit, som er bearbjedet som vist, hvor snit-kurven A... -
engelsk grammatik
ForumindlægHej med jer! Jeg har en sætning, hvor jeg ikke er helt sikker hvilket relative pronomien jeg skal indsætte, fordi den lyder underlig når jeg så indsætter et pronomien In the village, there are plenty of cafés and bars in which/whom(?)to spend a pleasant evening. jeg tror nok det er whom ford...
