Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 17701 til 17720 af 163702
-
FSA 2008 - diktat og læseprøve
ForumindlægVar selv oppe i dag. Synes at diktaten var meget let, men læseprøven var lidt svær - nåede dog det hele, men jeg gættede lidt xD! Hvordan gik det så med jer andre, der var oppe i dag:)? -
C fag giver 0,75 af en karakter?
ForumindlægSå jeg sidder og kigger på lectio og der står at C fag vægte 0,75. Jeg vil gerne ind og læse medicin efter skolen og sidder i øjeblikket med et gennemsnit på 10,6. Jeg vil vildt gerne have programmering som valgfag næste år men selvom jeg ville få 12 ville det næsten trække ned i min karakter eft... -
Lille tekst.
ForumindlægHvordan kan man skrive dette til engelsk? Fred er et smukt og et godt betydende ord. Fred burde være alle vegne, i alle verdensdele og hjørner - men det allervigtigste er freden i dit hjerte, til andre mennesker dvs.. kærlighed til din næste! Som ordsproget siger: Begær dit næste, og de vil begæ... -
Omg? Har brug for svar .
ForumindlægHej jeg var oppe til DHO -eksamen i går og fik karakteren 10. De sagde, at det, som træk mig ned var samtale-delen. Jeg har fået 12 i mundtlig karakter i Dansk og 10 i historie. Tror I at lærerne vælger at trække mig ned i min årskarakter i dansk mundligt fordi jeg fik 10 til DHO’en? Er rigtig ne... -
Hjælp til SRP om study drugs i USA!
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal snart skrive SRP i kemi A og engelsk A om study drugs i USA (kan også kaldes performance enhancing drugs, kært barn har mange navne). Jeg vil gerne fokusere på brugen af study drugs blandt studerende i USA dvs. elever der går på high school/college/university etc. I kemi ... -
Abstract, lidt hjælp?
ForumindlægHej:) Er der ikke nok nogen der vil fortælle mig om dette abstract er helt forkert eller lign? vil ikke have fejl for det:S Abstract This study examines musicals as a genre, and the characteristics of this type of genre. Additionally, the paper discusses differences between American and Danish mu... -
Optagelseprøve
ForumindlægHej, Jeg skal til optagelseprøve på HTX i Århus d. 3/6-14. Jeg skal op i Matematik, Fysik/Kemi, Dansk og Engelsk. Prøven vil forgåre elektronisk. Er der nogen der ved, hvad man skal øve? Hvornår man får svar? Er prøveren mundtlige eller skriftlige? Jeg har heller ikke fået at vide om jeg skal op... -
Er der stor chance for at komme op i c-fag i 2.g?
ForumindlægHej Er der nogle,der har oplevet, at de fleste 2. gere kommer op i enten c-fag eller b-fag?? Jeg har c-fag (innovation & informatik+ mundtlig) b-fag (engelsk, kemi, fysik + mundtlig) Hvordan tror i at det ender når det perspektiveres til jeres/eller jeres elever er kommet op i? -
Rette en kort oversættelse
ForumindlægDirektøren for et stort Londonerfirma kom en dag tilfældigvis gennem forretningens pakkeekspedition. Her fik han øje på en ung fyr, der sad på en kasse og fløjtede muntert, som om han ikke havde andet at tænke på. Efter at direktøren i nogle sekunder havde betragtet ham vredt, hvad der ikke sy... -
Begreber
ForumindlægHej, Hvordan siger man dette ord på engelsk: Problemstillinger? Er det sådan man skriver det på engelsk: Overordnet emne: comprehensive subject Underordnet emne: comprehensive fag -
potensielle
Forumindlæghej hvis jeg trækker potensielle funktion i mundtlige eksam og skal til at starte med at sige Når x-værdien vokser med en konstant procent så vokser eller falder y-værdien også med en konstant procent. Eksponentielle funktioner har altid en forskrift der siger: y= b * x a a= eksp... -
SSO
ForumindlægHej med jerJeg søger lidt inspiration til min SSO opgave. Jeg har valgt og skrive den i engelsk, og mit emne skal være jazz. Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave en analyse samt vurdering i henhold til emnet. Min ide var at skrive om jazz i forhold til en bestemt periode. Jazzen går ... -
Redegør for, hvordan vinkler og sider bestemmes i en retvinklet trekant
ForumindlægEr der nogle, som kan give et råd i, hvordan man redegør for, hvordan vinkler og sider bestemmes i en retvinklet trekant Det er til den mundtlige prøve -
KEMI B EKSAMEN
ForumindlægHalløjsa, jeg er igang med at forberede mig til eksamen i Kemi B. Kemi B eksamen er jo en slags samtale mellem elev, lærer og censor. Derfor ville jeg høre om I har nogle gode råd til den mundtlige kemi eksamen. Som jeg kan forstå så forbereder man ikke en desideret "fremlæggelse" -
Gymnasial supplering
ForumindlægHvis man nu skal supplere nogle gymnasiefag for at eksempelvis kunne søge ind på medicin (kvote 1) næste år, tæller de karakter man får fra kurset for noget, eller er det fuldstændig ligemeget om man får 6 eller 11, bare man har det rigtige niveau? I mit tilfælde gælder det mat A samt kemi B, og... -
Idé til emner til afgangsprøve?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig?:-) Jeg er igang med at lave disposition til min engelsk mundtlig afgangsprøve, og har tre emner jeg skal vælge imellem. Men jeg ved ikke hvilke emner jeg kan snakke om, som jeg skal læse og snakke om op og til prøven. Mit overemne skal enten være: To belong eller Discrim... -
9 små sætninger rettes
Forumindlæg1) Tror du, det nogen sinde vil lykkes dig at vænne dig til den danske sommer? Do you think, you ever will succeed in get used to the Danish summer? 2) Kan du holde ud at se på tyske og skandinaviske turister på Mallorca og Rhodos? Can you hold out looking at the German and the Scandinavian to... -
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
Droppe ud inden 3.g og begynde på HF-enkeltfag
ForumindlægHej Portalen, Jeg har et par kringlede spørgsmål vedr. det, at droppe ud inden 3.g (STX), og tage "3.g" på HF-enkeltfag for at give sit snit et boost. Jeg håber at nogle erfarene kan hjælpe mig :) 1. Kan man få merit for afsluttede fag fra hhv. 1.g og 2.g, herunder eksamens- og årskar... -
Sorry men HASTER
ForumindlægHey Forum.Har en engelsk oversættelse for som jeg skal aflevere i morgen, og da jeg først lige er blevet færdig med den nu, er jeg lidt i tidsnød !Så det ville være super dejligt hvis nogen gad se den igennem !På forhånd tak !Efter at have læst jeres artikel i The Irish Times, har der været negat...
