Søgning på: filosofi c. Resultater: 17721 til 17740 af 60665
-
Laveste karaktere
ForumindlægHej!hvad er detlaveste i har fået i karakter! -
Højeste gennemsnit på videregående uddannelse?
ForumindlægNogen der ved hvilken videregående uddannnelse, der kræver det højeste gennemsnit i DK og evt. hvad grunden til det er? -
Slå igennem til mundtlig eksamen
ForumindlægSå er det ved igen ved at være tid til de eksamener. Nedenfor har vi samlet en række gode råd, små fifs og guides, som kan hjælpe dig til de mundtlige eksamener. Af Anna Josefine Sørensen og Jean Balmisse Thomsen Find flere guides til mundtlig eksamen her. Før eksamen Find motivationen til a... -
Kan fysik forklare bigbangs opståen
ForumindlægJeg sad og læste Big Bang artiklen inde på Wikipedia.en forleden yderst interessant men jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvad der var før "The big bang", hvis alt er opstået på et eller andet tidspunkt, hvordan kom det oprindelige big bang "alt-samlet-i-et"-objekt så... -
Eksisterer gud?
ForumindlægHej alle! Kan nogen hjælpe mig med at sige hvad det helt konkret er jeg skal skrive om. Spørgsmålet lyder: Eksisterer Gud? argumentere for og imod og inddrag forklaringsmodeller? Hvad er det jeg skal lede efter ? -
HTX eller STX
ForumindlægJa, jeg er i et dilema. Jeg skal til at vælge uddanelse og har gjordt mig nogle overvejelser. Da jeg både er naturvidenskablig og 'it' intresseret - så ville HTX være oplagt, men har stadig min tvivl. Kan i komme med nogle fordele og ulemper ved HTX eller STX? Og gerne forskelen osv. De... -
De mest eftertragtede uddannelser?
ForumindlægHvilke uddannelser er mest eftertragtede og hvilke uddannelser ser i som "Høje" uddannelser? -
Termodynamikkens 2. lov og universet
ForumindlægHvordan kan universets udvikling forklares ved termodynamikkens 2. lov? Lige efter Big Bang var al stof og energi fordelt jævnt i det stadigvæk relativt lille univers. Med tiden dannedes der planeter, stjerne osv. Går dette ikke mod termodynamikken 2. lov? -
Kom I ind??
ForumindlægHer kommer der - traditionen tro indlægget: Kom I ind, og på hvad??? Jeg kom ind på min 1. prioritet: Medicin på SDU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er SÅÅÅÅÅÅÅÅ glad!!! -
Big Bang
ForumindlægHej alle Nogen som kan give mig en kort redegørelse for big bang? Jeg har kigget på de fleste hjemmesider, de skriver alle forskellige ting, og jeg er har svært ved at forstå, hvad jeg skal forholde mig til. Bare ganske kort, hvor man får det vigtigste med. på forhånd tak! -
Hjælp til korrekturlæsning
ForumindlægHejsa har skrevet et Essay, men som altid har jeg problemer med at rette min egne korrektur fejl. Hvis der er nogle derude der lige hurtigt, vil gennemgå den for basale/relevante fejl så ville det hjælpe betydeligt. Tak på forhånd. -
Er det umuligt at få 12 i gennemsnit på gymnasiet?
ForumindlægJeg tænkte på om det var dybt umuligt at få et snit på 12 i gymnasiet, hvis man deltager aktivt i timer og leverer opgaver til UG hver gang? -
det moderne gennembrud
ForumindlægHej Jeg sidder og læser op til en mundtlig dansk årsprøve og jeg er lidt i tvivl om nogle ting i forbindelse med det moderne gennembrud: Hvad karakterisere det moderne gennembrud? og hvad vil det helt præcis sige at "sætte problemer under debat?" På forhånd, tak! -
Beskrivelse af ondskab Fs10 mundtlig
ForumindlægHer er mit bud på at beskrive ondskab, giv venligst kommentar evt. egen beskrivelse. :) Ondskab kan ikke defineres, det er en umiddelbar vurdering og det skal ses i et subjektivt perspektiv i forhold til ens moral. Men alle onde handlinger forekommer pga. manglende indsigt. Folk, der gør andre on... -
Kender I nogle gode krimier?
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at læse krimi for underholdningens skyld og dels for at forbedre læsningen generelt. Kan I anbefale nogle gode krimier ( spændende )? - jo flere bud, desto bedre :) På forhånd tusind tak -
Spørgsmål mht. gsk kurser (Gymnasiale suppleringskurser)
ForumindlægSad lige og troede det var så lige til da jeg printede min ansøgning ud til et 3 måneders gsk med matematik b, men det var det så ikke alligevel.. Håber nogen kan svare på mine spørgsmål 1. Jeg er student anno 2007. Jeg har haft 3 årigt matematik på A niveau men er dumbet det. Jeg kunne nu godt... -
Kemiopgaver 3.56
ForumindlægHey jeg har fået denne opgave for til i dag klokken 23.30, så jeg har lidt travlt... mit problem er at jeg ikke har forstået emnet reaktionskinetik, så fatter ikke hvad jeg skal bruge :( opgaven lydder således CH_3 COCH_3 (aq)+I_2 (aq)→CH_3 COCH_2 (aq)+HI(aq) Måler man tiden, der gå til ... -
HJÆLP , Sygt stillet matematik opgave
ForumindlægMejeriets dilemma På mejeriet Kolykke står en tappemaskine, som fylder 10000 mælkekartoner hver dag. Indholdet i en mælkekarton er normalfordelt nf(m,s) Middelværdien m indstilles med en knap på tappemaskinen. For eksempel kan indstilles m=1020 mL Spredningen s er en fast værdi. For den pågældend... -
Hjælp til to fysik opgaver.
ForumindlægHej, håber på at få noget hjælp til nedenstående opgaver. Opgave 1: En solcelle er en spændingskilde, der omsætter den tilførte strålingsenergi til nyttig elektrisk energi. For en solcelle er sammenhængen mellem spændingsfaldet U over solcellen og strømstyrken I gennem den givet ved: I=α... -
Ligevægte
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe med denne opgave? gerne uddybende :-) Hvorledes påvirkes ligevægtene 1. CO + H2O ⇔ CO2 2. CO + 2H2 ⇔CH3OH + Q Skriv ligevægtsbrøken for 1. og 2. a. Når temperaturen øges b. Når trykket øges c. Når der tilsættes CO2 til (1) d. Når der fjernes H2 fra (2)
