Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17721 til 17740 af 18123
-
Bøger.
ForumindlægKære alle! Så er det min tur til at sende et indlæg afsted. Dette skyldes min kommende julebyrde, also known as studieretningsprojektet, som vi alle 3.g'ere får æren for at skrive i decembermåned. Mit problem er egentlig, at jeg har brug for nogle bøger, som jeg ikke kan få på det lokale bibl... -
Studentereksamensopgaver
ForumindlægHej! Jeg skal have løst to opgaver i fysik-a studentereksamen august 2010. Den første opgave lyder således: Vakuumkammerets volumen er 27,1·103 m3. Inden man pumper luft ud, er densiteten af luften 1,25 kg/m3, og trykket er 101 kPa. Temperaturen er konstant under pumpningen. a) Beregn ma... -
Schrödinger-ligning i positionsrepræsentation
ForumindlægHej, jeg sidder og bakser med tilstandsvektoren repræsenteret i positionsrepræsentationen, men jeg har lidt svært ved at forstå noget af tankegangen bag det. Jeg skriver om en partikel der bevæger sig langs en ret linje: Da man har et kontinuert spektrum af egen-værdier for partiklen er tilstand... -
Oplysningstiden
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SRP og jeg har et afsnit om oplysningstiden men jeg er ikke sikke på om jeg helt har forstået oplysningstidens filosofi og den forbindelse den havde med den amerikanske uafhængighedsbevægelse. Er dette korrekt? : Man kan sagtens spotte nogle af oplysningstidens idéer i ... -
Aristoteles Verdensbillede - årstiderne
ForumindlægHej der ude :) Jeg har i min årsprøve i fysik trukket astronomi med en hvis fokus på Aristoteles verdensbillede. Jeg synes selv jeg har fået fint styr på det meste, men jeg har et spørgsmål om hvordan dag/nat og årstiderne forstås ifølge Aristoteles verdensbillede. Med dag og nat skal jeg... -
Chokolades fysiske egenskaber og kemiske struktur
ForumindlægJeg har valgt at skrive omkring chokolade med kemi som hovedfag og fysik som bifag. Jeg har herunder omkring dens fysiske egenskaber og kemiske struktur. Jeg har fået stillet disse fire spørgsmål: 1. Redegør for den kemiske struktur af fedtstofferne i chokolade og redegør for relevante fysiske st... -
Indledning??
ForumindlægHej :) Jeg har her lavet et udkast til indledning til min SRP, men er meget usikker på om den lever op til kravene. Håber I kan hjælpe. Indledning: Klimadebatten er interessant emne. Det er blevet til et dagligt debatemne, hvor vindmøllens betydning spiller en stor rolle. Vindmøllen har stor be... -
To spørgsmål (bioteknologi og matematik)
ForumindlægJeg har lige to spørgsmål. Har lige afsluttet 9. klasse og skal nu et år til USA. 1. I årskarakterer har jeg fået 7 og 7. I skriftlige afleveringer (uden hjælp) får jeg også 7 og i min mundtlig matematik afgangsprøve fik jeg også 7. Vil mene at jeg har nogle huller i matematik og nogle ga... -
Varmekapacitet
ForumindlægJeg ved ikke om dette spørgsmål allerede findes, men det skulle undre mig. Jeg sidder med Orbit 1, og skal regne et par opgaver, da jeg virkelige stinker til fysik, vælger jeg at bede om hjælp fra starten af: øvelse 1: Vi en termokande opvarmer vi 0,50 kg vand fra temperaturen 15 grader celsius t... -
beregne partialtryk under havoverfladen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med en fysik-opgave? Den lyder: Der udføres en dykning til 30 meters dyvde under en havoverflade, ved hvilken atmosfæretrykket er 760 mmHg. Havvands densitet er 1025 kg/m3. Det antages at dykkeren holder en kernetemperatur på 37 grader celcius under dykningen og ... -
Spørgsmål omkring videregående uddannelse
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er en ung pige, som blev student i år 2010. Desværre tog jeg ikke gymnasiet særligt seriøst, og dette kunne tydeligt ses på min gennemsnit. 5.0.However jeg er på sygeplejerske udd. nu, og er 1,5 år henne, og har bestået mine eksamener, endda ret fine karakter. 7, 10 og 12 ... -
Arealbestemmelse! (Hjælp, tak! :)
ForumindlægHej : ) (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) På linket foroven ser I et dokument med mange fysik opgaver. Jeg havde spørgsmål til den første beregning (b) i opgaven; "laserkirurgi". Det første man skal er, at bestemme arealet, men hvorfor har personen lige netop gange... -
Gamma-stråling
ForumindlægHeej derude! jeg har en fysik aflevering til i aften hvor jeg skal tegne to grafer idag men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal placerer på akserne :( Spørgsmål fra opgavefumuleringen: Opgaver til forsøg 1: Korrigér tælletallene for baggrund og plot det korrigerede tælletal som funktio... -
forkortning af ligning - Niveau A
ForumindlægHej, jeg har et lille matematik/fysik spørgsmål. Jeg har en ligning der hedder: (\mu*n*j*(R^(2)))/(((R^(2))+((R^(2)/4)))^(3/2)) (Ser virkelig uoverskueligt ud, men hvis i kopierer den ind i wolframalpha bliver det overskueligt) Wolframalpha siger at den kan forkortes til: (8jn\mu)/(5*kvrod(5)*kvr... -
Bremsesvigt
Forumindlæger der en der er frisk på at hjælpe mig med noget fysik :-) opgave A har jeg lavt og opgave b er jeg kørt fast :-( En lastbil kører med farten 79 km/h på en 6,2 km lang strækning. a) Hvor lang tid tager det for lastbilen at køre denne strækning? DEN HAR JEG LAVT OG FÅR TIL 4,71 min På toppen af... -
Bremselængde?
ForumindlægHej. Jeg sidder og bøvler med noget fysik, som jeg simpelthen ikke kan få til at gå op. http://img832.imageshack.us/i/unavngivethi.jpg/ Opgaven er på billedet i linket ovenfor. Det er opgave b, jeg er gået i stå ved. Jeg kan ikke få udledt en formel, så jeg får de samme resultater som min lære.... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHej derude. Jeg er ikke så skarp til fysik, så jeg aner ikke hvilke formler, eller hvordan jeg skal udregne disse opgaver. Tak på forhånd :) Opgave 1 Om 3 neutrale atomer A, B og C oplyses følgende: Atom A indeholder 3 elektroner og 7 nukleoner Atom B indeholder 142 neutroner og 232 nukleoner... -
Størrelsen af den gennemsnitlige acceleration under opbremsningen
ForumindlægHej, jeg er i gang med en gammel eksamensopgave i fysik A, hvor jeg har lavet de 2 første opgaver, men jeg mangler den sidste altså c'ern, som jeg bliver ved med at få til 0, hvilket højst sandsynligt er forkert. Opgaven lyder således: Eksperimenterne i NASA's faldrør udføres i et minilab... -
plane bølger
ForumindlægOkay, så vi skal se et demoforsøg, hvor man sender elektromagnetiske bølger mod en krystal, og så er der konstruktiv interferens i nogle vinkler. Jeg vil godt have teorien på plads. Idéen er, at man kigger på en plan bølge, der rammer en krystal, og så finder en betingelse, der sikrer, at alle at... -
Cirkelbevægelser !!!HJÆLP!!! Udledning af lignign!
ForumindlægHejsa folkens, Jeg har brug for hjælp til mit fysik projekt det er 2.g HTX. Det omhandler cirkelbevægelser. Formålet med projektet er at belyse kræfterne i en jævn cirkulær bevægelse, herved forstået centripetal kræften, farten, accelerationen og vinkelhastigheden. Jeg skal lave en såkaldt "...
