Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 17721 til 17740 af 34132
-
Prøve uden hjælpemidler
ForumindlægFindes der et link, som viser hvilke emner, man kan komme op i til prøven uden hjælpemidler? -
Hurtig reducering mm.
ForumindlægEr der nogen der kan reducere/regne følgende udtryk? I må gerne have beregningerne med! 8a^3 * a * b^-2/(2b)^2 Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 Løs ligningen (x-1)(x^2-4)=0 -
substitution
Forumindlægbestem arelaet af punktmængden M, afgrænset af grafen for f , koordinatsystemet og linjen med ligningen x=3: f(x)=kvadratrod(13 -x^2), hvor -kvadratrod(13)_< x_< 3. Det bliver sgu´noget rod med de her symboler, men _< betyder "mindre end- eller lig med" jeg kan godt noget af ... -
TAFE
Forumindlæg"Technical and Further Education" i Australien Har nogen prøvet? eller ved hvordan det er. fx med penge osv??? meget taknemlig for respons.. -
At kigge efter...
Forumindlæg...noget der irriterer mig gevaldigt!! Hvorfor kan folk ikke lave deres egne lektier? I folkeskolen var der så stort et gruppepres på mig, at jeg gav folk lov til at kigge efter mig, indtil jeg kom i 9. og fik en ny klasselærer. Og det var helt væk, da jeg startede på gym. Lige indtil idag!!... -
blodtype i den danske befolkning :)
Forumindlæghar skrevet en rapport om blodtypebestemmelse og har skulle sammenligning fordelingen af blodtyper i klassen med den danske befolknings. Disse tal stemmer ikke helt overens og jeg skal beskrive hvorfor afvigelser her er mulige? Jeg kan ikke umidelbart se nogen grund til at der skulle være en sær... -
mig igen .. bestem ligning
ForumindlægBestem ligning for linjen gennem punkterne P(-2,7) og Q(3,2) er der nogen som vil forklare mig hvordan jeg skal beregne dette? på forhånd tak. -
integral
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med de 3 opgaver? vi er lig begynd på integral ved ikke helt hvad det handler om.. a. A force of 1200 N compresses a spring from its natural length of 18 cm to a length of 16cm. how much work is done in comressing? b. an electron has a 1.6 * 10^-19 C negative cha... -
Partikel fysik
ForumindlægHvordan kan det være det hedder partikelfysik, når det burde være partikelkemi. Har fysikerne ikke stålet denne gren fra kemikerne? -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
To ligninger
Forumindlæg4x+6=3x+6 2(x-3)=3(x+1) Hvordan løser man dem? -
Beregn afstand
ForumindlægHej Nogle som kan hjælpe: beregn afstanden mellem vognens midtpunkt og punktet P(7,4), når bilens midtpunkt befinder sig i koordinatet (0,0). -
Potensfunktion
ForumindlægHvad sker der med y-værdien for potensfunktion når x-værdien fordobles? -
Ekstra undervisning?
ForumindlægHey! Ved ikke om det er dumt at stille mit spg. under kategoriet "generalt" men ja.. Vil lige høre om, der er nogen som ved om man kan få eksta undervisning i sommerferien.. Altså i nogle specifikke fag, så man kan forbedre sig.. Tænker mere på om der ikke er en lærer eller studerende d... -
rational- og irationale tal???
Forumindlæger der nogle som kan forklare mig hvad rationale og irationale tal er??? tak på forhånd:) -
eksamforberedelse
Forumindlæghej er det godt at læse til min pensum inden eksamen, og hvad skal man generelt vide inden eksamen? og skal man samligne den ukendte tekst med de andre tesker vi har haft i pensum -
Permutationer
ForumindlægJeg har vedhæftet et billede. Jeg ville høre om der er nogen der kunne hjælpe i forhold til om fixpunkterne var bestemt rigtig og så hvordan jeg skal gribe de 2 sidste spørgsmål an? Tak for hjælpen på forhånd? -
humaniora, elle samfundsvidenskab?
ForumindlægHejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..? -
Uddannelsesorientering
ForumindlægHvad kan man gøre i Danmark for at få folk til at tage en universitetsuddannelse? Der er fx meget mangel på datalogi og statistik - områderne og det vil blive meget værre de næste år. Hvis man har så meget mangel på de folk, så undrer det mig, at man ikke gør mere for at uddanne dem. Der var næst... -
funktioner
ForumindlægJeg forstår ikke nogle af disse opgaver og det er aflevering til i dag. hvis nogen kunne hjælpe, vil jeg sætte verdens største pris på det.
