Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17741 til 17760 af 31486
-
kuglens centrum
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal bestemme centrum og radius af kuglen. Ved godt hvordan man gør, men kan simpelthen ikke finde ud af, at aflæse z-koordinatet. x er 1, y er -2, men ved ikke hvad z er. Ligningen ser ud som følgende: -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave angående at sammenligne 2 boksplot ved at indrage kvartilerne... Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er temmelig lost.. Tak på forhånd :) -
Hjemmeside til øvning
ForumindlægHej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol. -
Årsprøve 1.g?
ForumindlægHej! Jeg skal årsprøve i matematik og går i 1.g. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke var nogle som ville forklare, hvordan det egentlig fungere til årsprøven, altså med hensyn til den tid man er derinde??? Drt ville være utrolig dejligt, hvis ngn vil give mig et lille overblik. Tak ... -
Potensregler
ForumindlægHej alle, jeg har matematik på b, og jeg skal have en "lille" test her tirsdag d.14 april, og det ville være dejligt hvis i ville hjælpe mig med at fortælle hvad det er jeg skal gøre udover at læse op på det, men hvad der specielt er vigtigt i dette emne På forhånd tak. -
Årsprøve for putter!
ForumindlægTænkte på, hvilke spørgsmål man kan blive stillet til mundtlig matematik årsprøve i 1.g... Har ingen anelse om hvordan et spørgsmål kan lyde...Nogen der ka fortælle mig hva deres lød på, eller hva man kunne forestille sig det var, når det kun er 1.g?? :) -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
vækst modeller
ForumindlægHej alle sammen.Skal op i matematik på mandag (2.g), og et af vores emner er vækstmodeller. Det er virkelig noget af det sværeste jeg har været udefor. Er der nogle som sidder med nogle gode noter eller evt. på en anden måde kunne hjælpe mig?PÅ forhånd tak. -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave angående at sammenligne 2 boksplot ved at indrage kvartilerne... Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er temmelig lost.. Tak på forhånd :) -
Regneforskrifter - Lineær vækst.
ForumindlægHej! Jeg er igang med en matematik rapport, der omhandler lineær vækst. Derstår jeg skar forklare teorien bag regneforksrifter og bestemmelse af a og b ud fra to givne punkter, er det ikke det samme? - eller er jeg helt gal på den. -
Betallingsring SRP
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i betallingsringen i Samfundsfag og Matematik her fra d. 6, men jeg er ikke så god til at komme med ideer, er der nogle der har en idé til hvad en overordnet problemformulering og nogle problemstillinger. På forhånd tak :D -
sinus og cosinus
Forumindlæghmm.. jeg har et problem med Sinus og cosinus, min matematik lære er ret så dårlig, og han forklare dem som at man kan trykke på [sin] og [cos] på lommeregneren.. men ikke reglerne for det. Hvordan regner man Sinus og Cosinus ud i hovedet, eller på et stykke papir? -
Haster, plz :D
ForumindlægHeeeej :D Er der nogle der vil være så flittig at hjælpe mig med de to små matematik opgaver som er skrevet her? 1) Udregn: (a+b)2_(a-b)2+4(b_ab) 2) Løs: 3/x-2= 9/4 (Husk at forkorte) -
Hjælp til Opgaver inden for rumgeometri: vektorer og linjer.
ForumindlægHej derude. Jeg har en matematik aflevering for, om vektorer og linjer. Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp... Opgaverne er vedhæftet, jeg bruger progamet maple, så hvis nogen har forstand på det, ville det være endnu mere perfekt. Jeg kunne virkelig godt bruge alt form for hjælp!! - Tak på ... -
Differentiering og tangentlinje
ForumindlægHej Studieportal Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg tror, jeg gør det mere besværligt end det egentlig er. Så nu beder jeg om lidt hjælp. Det er opgave b) og c), jeg har problemer med, a) var let nok. Opgaven er vedhæftet som fil. Lidt hjælp ville være meget påskønnet. Tak! -
Integral regning
ForumindlægJeg har et problem med min matematik aflevering i denne uge:Man skal beregne stamfunktionen til 1 /√ (4x+1)(altså 1 over kvadratrod 4x+1)Hvordan gør man det?Finder bare stamfunktionen til en sammen sat funktion, jeg er lidt lost! -
Hjælp til mat. opgave
ForumindlægHej,Har siddet og puslet i længere tid nu med opg. 4.017 i Eksamensopgaver i matematik og er ikke kommet så vidt. Opgaven lyderLøs ved beregning 2 * e^(2x) + 7 * e^x - 4 = 0 -
reducering
Forumindlægjeg vil gerne starte med at undskylde da det er et lidt dumt spørgsmål, men jeg har svedt at matematiken ud i løbet af sommerenferien...hvordan reducerer man følgende:ab-bc-----cb-abog er facit til:16x+4-----4x+4ik:4x--x??? -
Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej alle i gode mennesker.... Jeg vil hører om nogen af jer, gidere hjælpe med 2 matematik opgaver? 1. 7x+3=4(x+2)-2 2. x(x-5x+3)=0 -
andengradspolynomium
ForumindlægHej kloge mennesker jeg har en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. OPgaven er: Bestem det andengradspolynomium P, der tilfredstiller differentialligningen: 2xP´(x) = P(x) - 2x^2+1 Håber at nogen kan hjælpe mig.... TAK :)
