Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17761 til 17780 af 48880
-
HELLE HELLE HJÆLP HASTER
ForumindlægJeg skal op I helle Helles "Fasaner", men en af de vigtige punkter i min analyse handler om at fortælle om hovedpersonen i novellen i forhold til Rødstrømperne... Kan nogen hjælpe?!? Haster virkeligt! tak -
HJÆLP
ForumindlægKan jeg arbejde som farmakonom efter at jeg har afsluttet bachelor i farmaceut uddannelsen? HJLÆP gerne med et link som jeg kan bruge som dokumentation. Det HASTER -
Gymnasievalg
ForumindlægHej, jeg går i niende klasse, og skal snart vælge hvad jeg gerne vil efter. Jeg vil gerne på et gymnasium, men jeg har problemer med at finde ud af hvilken slags. Jeg står mellem HTX, STX, og IB. HTX - Jeg går meget op i naturvidenskab. Stor, stor interesse indenfor fysik. STX - Bre... -
HJÆÆLP ER PÅ RØVEN !!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive min AT synopsis eftersom jeg er utrolig bagud. Mit overemne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Mine to fag er: Biologi og dansk - Mit underemne jeg havde valgt til at starte med var "Kolera epidemien", hvor jeg herefter vil... -
"Politiske partier og medier"
Forumindlæg1. Redegør for socialismen og liberalismen. 2. Undersøg med udgangspunkt i bilag 1 hvilke ideologiske forskelle, der eksisterer mellem højre- og venstrefløjen i Danmark. 3. Diskutér hvilken rolle medier spiller for partiernes budskaber. Bent Winther: "Ideologiernes genkomst" i ... -
Please, hjælp !! Engelsk disposition..
ForumindlægHey! Jeg skal i gang med at lave en engelsk disposition. Jeg vil skrive om forskellen mellem de danske familier og muslimske .. Har I nogle gode forslag til emnet? tak :) .. -
Hvorfor fik nazismen ikke fat i DK?
ForumindlægEr igang med dansk-historie opgave, og har stillet mig selv spørgsmålet "Hvorfor fik nazismen ikke fat i Danmark i 30'erne?" Hvorfor??? -
Her kommer eliten
ForumindlægDR1 sender i den kommende en dokumentar om Niels Brocks Elitegymnasium. Første del blev sendt i dag, kl. 20.30 (tors, 27. marts). Niels Brocks Elitegymnasiet er henvendt til de, "der kedede sig i folkeskolen." Det handler om elever, der er villige til at lægge en ekstra indsats i skole... -
HF og STX meritoverførsel?
ForumindlægHej gutter og gutinder. Jeg har søgt men kan ikke finde en løsning og håber på at en af jer kan hjælpe. Jeg går nu på HF men jeg har taget 2. færdigt i gymnasiet. Jeg har nogle årskarakterer som jeg gerne vil bruge i fag som jeg har afsluttet men det jeg gerne vil vide er om jeg kan bruge nogle å... -
Hvorfor er snittet så lavt for økonomi?
ForumindlægJeg tænkte over hvorfor gennemsnittet for at læse økonomi, er så lavt? Altså kun omkring 6, når uddannelser som Medicin er over 10? Betyder det så at uddannelsen er nem? -
råd til eksamen
ForumindlægHej :) Jeg drømmer virkelig virkelig meget om at komme ind på medicin, når jeg engang bliver færdig med gymnasiet. Jeg skal til eksamen i samfundsfag og psykologi til december, og vil virkelig gerne få 12. Jeg har snakket med mine lærer om at jeg gerne vil læse medicin, og om jeg kan få nogle r... -
HJÆLP til AT-emne i samf A og eng A
ForumindlægJeg skal skrive AT med det overordnede tema "Mad og mennesker". Jeg har valgt at skrive i samfundsfag A og engelsk A, men er meget i tvivl om emne og jeg vil derfor høre, om der er nogle kreative sjæle derude, som har nogle gode idéer. Jeg har overvejet noget social arv og social ulig... -
Hvor meget kan afgans-gennemsnit ændre sig hvert år?
ForumindlægHej, Jeg laver IB i Polen og kunne godt tænke mig at studerer Dansk eller Litteraturvidenskab på KU, fordi min far er Dansker. Dog ved jeg ikke hvordan andgangs-gennemsniten ændrer sig hvert år. Jeg læste på KU's hjemmeside at det kan ændre sig meget og kunne se at for fire eller fem og side... -
Sætninger
ForumindlægGodaften. Jeg har disse sætniger, som skal omskrives til sætninger med flydende og elegant sprog: 1) Anders Ladekarl, der er generalsekretær for Dansk Røde Kors, mener, at regeringen straks bør lægge alt frem i sagen. Det kan skade landet, som i forvejen har fået et dårligt ry, efter at Muhammed... -
N.A. - Numerical Aperture
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til engelsk eksamen i morgen tidlig og er ved at få de sidste ting på plads som jeg skal fremlægge. Jeg har valgt at fortælle om format-krigen mellem blu-ray og hd-dvd herunder hvad der er af fordele og ulemper ved de to formater. Mange ting er der at få styr på (mht. fysik... -
Kildekritik på forfatning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og laver kildekritik på dele af USA's forfatning. Kan man godt sige, at det er en førstehåndskilde, på trods af at den er oversat fra engelsk til dansk og kun udgør dele af forfatningen. På forhånd tak. -
Sofus er læge og mor er syg
ForumindlægHej håber der er en der kan hjælpe. Jeg skal lave en analyse og fortolkning af " Sofus er læge og mor er syg" i dansk, men er virkelig lost. Nogle der kan hjælpe lidt? Hvad er selve pointen osv, hvad kan man perspektivere til? -
Er sætningen korrekt?
ForumindlægHej allesammen håber I kan hjælpe :) Sætningen på dansk: Han gik uden at sige noget. Sætningen på tysk: Er geht ohne zu einem Worter sagen. Er sætningen på tysk korrekt, hvis nej - hvorfor? -
Emergency!!!
ForumindlægHej med jer alle! ;)Jeg har desværre en engelsk stil for, og jeg skal oversætte teksten fra dansk til engelsk, og jeg skal aflevere den snart!Her er mit bud. Kan I se efter, om jeg har lavet fejl?, for det plejer jeg ofte, når jeg går i sort :D (som i dette tilfælde :) ) -
så er det snart tid til FSA
Forumindlæghej, så er det snart tid til lidt eksamen, jeg ville bare høre om der var nogle der havde gode råd til hvordan man læser bedst op, til dansk læsning og reskrivning, måske nogle fif til at huske grammatikken, eller nogen der vidste lidt mere om FSA, det kunne være herligt. =) Mathias.
