Søgning på: hitlers tale. Resultater: 17761 til 17780 af 59860
  • Sandsynlighedsfunktion

    Forumindlæg
    Jeg skal bestemme tallet a > 0, så funktionen P er en sandsynlighedsfunktion på mængden U Dvs, jeg ved, at Hvordan kommer jeg videre? Jeg ville blive meget glad for en forklaring på, hvorfor jeg skal bruge en given løsning :)
  • "Bindings"energi?

    Forumindlæg
    Hvorfor taler man om en kernes bindingsenergi når bindingsenergien er den energi der skal til for at splitte kernen? Skal det forstås sådan at bindingsenergien samtidig er den energi der holder kernen sammen, heraf dets navn? Eller er det kraefter der holder kernen sammen?
  • KEMI HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg skal forklare udfra nedstående strukturformler, om stofferne er polære eller upolære, om der er tale om ionbindinger eller kovalente bindinger(elektronparbindinger) Håber der nogle, som kan hjælpe for kan virkelig ikke finde ud af det med polære og upolære, og har kigget rundt på nettet, me...
  • A. S. Byatt

    Forumindlæg
    Er der nogen herinde som kender noget til Forfatteren A.S. Byatt? Og hendes novelle Baglady? Jeg sidder og skal forberede en eksamen hvor jeg skal tale om den tekst og jeg er ikke sikker på at jeg rigtig forstår den? Nogen der kan hjælpe?
  • integral ??

    Forumindlæg
    Hej..har en opgave der lyder sådan her:bestem tallet a, således at S 9 3 (kvadratrod(x) + (a/(kvadratrod(x))) dx = 12Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an !Håber nogle kan hjælpe.
  • Molarmasse

    Forumindlæg
    Hej nogle der kan hjælpe med dette? Jeg skal finde talværdierne x og y, og hvor mange procent det udgører af gasblandingen, når middelmolarmassen er 50,0 g/mol. Jeg har følgende ligning med to ubekendte: Jeg sætter mine beregnede tal ind. Det er her jeg har brug for hjælp:
  • Regression

    Forumindlæg
    Hej,Nogle der ved om jeg bare skal finde linjens ligning?Tabellen indeholder målte værdier af en sammenhæng. Man forventer, at der er tale om en sinus-sammenhæng.TABELLEN:http://peecee.dk/?id=4066a) Bestem ved regression en forskrift for sammenhængen.På forhond takMathilde
  • Førstekoordinaten til parablens toppunkt

    Forumindlæg
    Hej En parabel er givet ved ligningen y=x2-2x+C , hvor c er et negativt tal. Hvordan bestemmer jeg førstekoordinaten til parablens toppunkt. og tegne en skitse af parablen. (Der er mange muligheder for, hvordan parablen kan se ud. Der ønskes kun tegnet én mulig parabel)
  • HJÆLP , DET NU ! ! ! !

    Forumindlæg
    jeg har en matematik aflevring til på tirsdag, og jeg kan ikke nå at se min matematik lærer, så vil høre om der ikke er nogen der vil hjælpe mig... jeg skal finde ud af hvor meget procenten er steget fra 1996 - 1997. tallet i 1996 var 316.000 og i 1997 var det 352.000.... PLEASE HJÆLP MIG !!!!!
  • Hjælp til denne opgave

    Forumindlæg
    Lad være kontinuert på det afsluttede og begrænsede interval [a,b]. Antag endvidere at f er differentiabel på (a,b). Antag at der findes et tal så Vis at f er differentiabel i endepunktet a med .
  • Pythagoras sætning

    Forumindlæg
    Hej, Studi! Jeg har bare siddet og fundereret over noget mht. Pythagoras læresætning. Vi ved alle at a2 + b2 = c2 Men hvis man tager kvadratroden af tallene, så vil der jo komme til at stå: a + b = c Er a + b = c ?
  • Darwin - Talepapir

    Forumindlæg
    Er der nogen der ligger inde med AT-tale papir til Darwin i religion og bilogi? - så må de gerne oploade det! Det tror jeg vi er mange der ville sætte pris på :) analyse, fortolkning og perspektivering af 1. skabelsesberetning, hvad er vigtigt at have med?
  • Effekt

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal finde effekten af et brændende fyrfadslys, og jeg har formlen: brændværdien*hældningstallet.Jeg har så plottet mine tal ind i formlen, men jeg ved ikke hvilken enhed resultatet bliver. Kan det passe det at effekt måles i watt, eller hvad?
  • Er i tvivl

    Forumindlæg
    Hey jeg har nogen spørgsmål... som pinligt nok er ret simple, men jeg har simpelthen gået hen og glemt svaret. Her er spørgsmåletHvad bliver: (1,5 + x^(1/4))^2Er der tale om dobbelt produkt?
  • Fremstilling af alkoholer

    Forumindlæg
    Jeg er fuldstændig faldt af i denne opgave.. Er der nogle der kan hjælpe? Opskriv reaktionsskemaet for den esterdannelse, der foregår, når 1-brompentan reagerer med kaliumsaltet af ethansyre. Hvilken reaktionstype er der tale om? Hvilken alkohol dannes, når den dannede ester forsæbes ved reak...
  • et par spørgsmål..

    Forumindlæg
    1. Kan ikke huske hvordan man regner dette ud: 1/4 : 2 2. 2/5 * 3. 3. 7 3/4 - 3 1/2 = Kan godt regne brøkken ud, men de to hele tal skal jeg bare minusse dem?
  • integrale opg.

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe med en eksakt-værdi af tallet for:integralet fra 1-2 af 1/((e^2x)-1)dxjeg får det selv til [ln(e^2x)-x]fra 1-2 stadig, men ved det ikk er helt rigtigt
  • Gummisætning

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan sige nogle gummisætninger til dansk mundtlig eksamen? Gummisætninger er sætninger hvor man taler en masse uden rigtigt at sige noget,hvis man ikke kan svare på spørgsmålet, der bliver stillet.
  • Halveringstid

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal finde halveringstiden, vi har sat tallene i en tabel, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg skulle finde halveringstiden. på x - aksen står der minutter og på y-aksen står der antal impulser pr. sekund. nogen der ved hvordan man finder halveringstiden? ;)
  • Eksamen!!- synopsis af short story

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en ide til hvordan man kan udfylde de pågældende punkter, der skal udfyldes i synopsen til engelsk mundtlig eksamen, når man har valgt at analysere en short story? Hvordan skal man eksempelvis lave en problemformulering, når der ikke er tale om et specifikt emne..? håber...