Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17761 til 17780 af 92030
-
2.g-opgave - Historie - Franske Revolution
ForumindlægHejsa.. Jeg skal, som så mange andre, til at skrive 2.g-opgave. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om et emne indenfor "Den Franske Revolution", dog er jeg usikker på hvilket underemne jeg gerne vil have om. Nogen der har nogle idéer til noget interessant stof, som der også er kød nok... -
Svære ord
ForumindlægDFU mener! Undervisning skal være gratis for alle danske statsborgere. Frit valg imellem folkeskolerne på tværs af kommunegrænser. DFU er fortalere for niveaudelt undervisning i folkeskolen. Kristendom skal aldrig gøres til religionsundervisning og indoktrinering skal ud af de danske uddannelses-... -
Jehovas vidner - problemformulering?
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse og har projektuge lige her om inden så længe. Overemnet hedder "Mennesker" og jeg overvejer kraftigt at vælge "Jehovas vidner" som underemne. Jeg vil derfor gerne høre, om nogen af jer har nogle gode idéer til en spændende problemformulerin... -
Martin Luther & Magellan?
ForumindlægHej! Skal skrive om Martin Luther og Martin Luthers oprør. Er der nogle, der kender nogle sider, eller ved en masse (eller bare noget :P) om dette emne? :-) Skal også skrive om Magellan og Magellans død.. Har samme spørgsmål for dette, igen. ^^^ :)) Mange tak for hjælpen på forhånd! -
Vishnu- hinduisme
ForumindlægHvordan adskiller Vishnu sig fra Brahma, og Shiva? -
definere sekt ??
ForumindlægHeeej alle ;D Nu har jeg søgt lidt forskellige steder efter definition af sekt, men kommer hele tiden på nye definitioner. Hvad mener I er en "sekt"?? :S Jeg har læst, at Kristendommen har været en jødisk sekt, men er blevet for stor til at kunne være det i dag? Er det sandt? :S -
MUHAMMEDKRISEN - HVORNÅR?
ForumindlægHvornår indsente man tegninger af profeten Muhammed ind i Jyllandsposten? (præcis dato) -
Middelalderen - HJÆLP !
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT-opgave, som skal handle om Middelalderen. Det er en opgave, hvor to fag skal indgå i, og jeg har fået Dansk og Historie. Ville så spørge, om der var nogen, som havde ideer til, hvad jeg kunne skrive som et hovedspørgsmål i min problemformulering og arbejde mig videre der... -
Projektopgave “Vendepunkter”
ForumindlægHej Vi har projekt opgave om lidt over en uge, og har fået overemnet “Vendepunkter”. Problemet er bare at jeg mangler et underemne... Jeg kunne godt tænke mig et lidt dybere emne, og måske også lidt en øjenåbner, men jeg er åben for alle idéer. Så hvis i har en idé, må i meget gerne skrive den:) ... -
Kan scientology kaldes en sekt eller nyreligiøs bevægelse
ForumindlægJeg ville bare høre jeg holdning/mening omkring... - Kan scientology kaldes en sekt eller en nyreligiøs bevægelse, Hvorfor/hvorfor ikke? -
Buddhisme fordele ulemper
ForumindlægEr der nogen som kan oplye hvorfor man ikke skal vælge buddhisme ? -
Helligånden
ForumindlægHej Tror jøderne på Helligånden? Jeg ved, at henholdsvis muslimer, kristne og jøder alle betragter sig selv som monoteister. Men jøderne og muslimer ser vel de kristne som polyteister? Er det fordi de ikke selv tror på Helligånden, og de kristne mener, at treenigheden er én ting, mens jøderne og... -
Darwin - PROBLEMFORMULERING på bar bund
ForumindlægSom alle andre skal jeg aflevere min synopsis her på fredag og er først gået igang med at skitsere en problemformulering nu. Jeg håber der er noget der vil give sig tid til at give en hjælpende hånd. Jeg skriver i fagene Biologi og historie (som et humanistik fag). Jeg vil gerne lægge vægt på kir... -
de 10 bud haster
Forumindlæghej hvad er de 10 bud? kan det passe at jødedom har, også den samme 10 bud som kristne har ? hvad med muslimer de har sharia kan det ikke passe? og hvad er de for nogen -
Lav karakter i srp
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt? Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se d... -
Individualisme HASTER
ForumindlægHej, er der nogen herinde der kan komme med en forklaring på hvad individualisme er som begreb, når det er om individet i kulturmødet? Svar bedes så hurtigt som muligt. På forhånd mange tak. -
Metoder?
ForumindlægTil AT i 2.g gjorde jeg ikke rede for hvilken analysemodel jeg brugte men redegjorde blot for pincippet bah hermaneutik (den hermaneutiske spiral) nu kan jeg se at folk snakker om ´den nykritiske model, biografiske model, ideoligiske model, osykoanalytiske model osv. Er lidt confuse? SKAL man ind... -
Hvorfor er mennesker så interesserede i at finde ud af om der er liv i rummet?
ForumindlægHvorfor er mennesker så interesserede i at finde ud af om der er liv i rummet? Tak på forhånd! :-D -
ortodokse og katolicisme
Forumindlæger det nogen der kan forklarer hvad der er forskellen mellem dem og hvad troen er for dem. -
Buddhisme
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med budskab og tema- (hvilke dimensioner af religiongen behandler teksten) Ville være en stor hjælp
