Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17781 til 17800 af 18123
-
forvirring :( , hjælp
ForumindlægHeejsa , tak for kigget . Ville lige spørge om en hjælp , altså jeg har en artikel i mit disposition, og det er således at jeg har oversattet det . Men det er sådan at jeg ikke har kunne oversattet det fuldkommen : Tysk : Ich habe gehört, dass sich am Versorgungsausgleich ab dem 1.9.2009 etwas ... -
FOREDRAG - HJÆLP!
Forumindlæg1. Why have I chosen this subject? There are three main reasons behind me chosen this subject. It was a big world event, a lot of wars were created like the one in Afghanistan and last but not least I find the subject very interesting to talk about. 2. September 11 attacks Early on the morning ... -
sidder fast :,( skal afleveres imorgen !!!!
Forumindlæghej alle sammen der er en lille opgave som jeg virkelig sidder fast i er der ingen som bare kan komme med nogle hints hvilken paragrafer jeg skal bruge under hvilken lov det er noget som skal afleveres imorgen tidligt :( </o:p> Opgave 2 </o:p> </o:p> </o:p> Hr. Ander... -
TEEN MOM/TEEN PREGNANCY
Forumindlægskal til engelsk eksamen her på mandag, og mangler en god ide til hvad jeg kan snakke om... min disposition ser sådan ud: </o:p> Why did I choose this topic? </o:p> <span lang="EN-US" style="font-family:Symbol;mso-fareast-font-family:Symbol;mso-... -
Betaling for uddannelse i Danmark?
ForumindlægJeg hørte her til morgen i TV-avisen, at Dansk Folkeparti er kommet med et lovforslag om, at unge som tager en akademisk uddannelse i Danmark skal forpligtes til at arbejde i Danmark. Dette skal forstås således, at hvis jeg tager en cand.polit i Danmark, så skal jeg enten arbejde i Danmark i en å... -
7 taller ?? hjælp
ForumindlægHej jeg har et KÆMPE problem. jeg har 5 mundtlige eksamener, og har tag alle de skriftlige. De 2 af de skriftlige har jeg fået svar på og det var 12 og 12 tal. Jeg er normalt vant til 12 og 10, og så en gang i mellem sjældent får jeg 7. Men jeg ved ikke hvad der er galt til de mundtlige eksamner... -
Hvor mange vil læse medicin???
ForumindlægHej, Har selv planer om at læse medicin... skal sog først ud af 10. klasse og gymnasiet. Er lidt ivrig efter, at vide hvor mange der vil læse medicin i fremtiden, og hvorhenne? :) -
Stil til 13?
ForumindlægHejI disse dage hører man jo om disse superstudenter med 11,8 i gennemsnit. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en af disse superstudenters stile eller andet, bare prøve den her følelse af, at man læser noget som er så godt, at man kun kan græde. Er der nogen herinde, der har noget liggende på la... -
Formel for Uendelig udhæng.
ForumindlægHej. Uendelig udhæng. Hvordan kan du stable bøger, så tårnet bliver så skævt som muligt, dog uden at vælte. Der er en meget interessant matematisk sammenhæng mellem det maximale udhæng og den krævede mængde af ens bøger. For at regne videre er bøgerne af ens tykkelse og 58 cm lange. 1. Udregn ... -
Hjernevrider... nysgerrig?
Forumindlæg*hehe* hvis der er nogen som kan eller har mod på denne "lille" opgave så...HELD OG LYKKE!"En larve har gemt sig i et 90 cm højt træ, der står i en potte ved hoveddøren. Hver dag kravler larven 10 cm op ad stammen, men i løbet af natten glider den syv cm ned igen.Hvor mange dage er... -
proton-proton kæden
ForumindlægJeg skal beregne processens Q-værdi Q=-Δm·c^2 i enheden Joule samt den frigivne energi pr. fusionerende proton. Jeg har beregnet Q-værdien: Q=-Δm·c2= - (4,3955 × 10-29 kg) × (2,99792458 × 108)2= -3,95048 × 1012 J .... Men hvordan beregner jeg den... -
Digt: Da jeg var syg - Simon Grotrian
ForumindlægHey Der skulle vel aldrig være nogen som på et tidspunkt har analyseret digtet "da jeg var syg" af Simon Grotrian???Har læst det nogle gange og fatter virkelig minus...håber der er nogen som kan give min lidt inspiration ;)Mvh Eva -
Homogent elektrisk felt
ForumindlægEn pladekapacitor anbringes vandret i tyngdefeltet (+ øverst, - nederst). Der er vacuum mellem pladerne, og pladeafstanden er 9,0mm. Spændingsforskellen mellm pladerne er 450 V.a) Find den elektriske feltstyrke mellem pladerne.E = U/d = 450V/0,009m = 50kV/mEn meget lille plastickugle med massen 2... -
Bestem en forskrift for g
ForumindlægHej Derude. Jeg har svært en opgave der hedder: ______________________________________________________________________________________ Tabellen viser sammenhørende værdier af trykket P, målt i PA, og temperaturen t målt i °C (Jeg håber i kan forestille jer at dette er en tabel) t 5,0 ... -
skr. eksamen
ForumindlægNå, hvordan gik det?Mener selv det gik okay - havde klart regnet med at se en opgave i elektrokemi, men det måtte jeg jo så være foruden. -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Liv!
ForumindlægVi skal lave en opskrift på livets opståen. Vi har fået informationer om en kage, hvilket vi skal overføre til 'liv.'Den første er kage, den anden liv. Jeg har fået udfyldt nogle af kasserne, men har lidt problemer:Indgredienser: Sukker, bagepulver/gær, mel, æg og fedtstof --- ?Substrat: ... -
vekselspænding opgave
ForumindlægHej! Er der nogen der gider at se efter og fortælle mig om jeg har løse opgaven rigtig? jeg er lidt i tvivl om jeg løse den korrekt -
Læge-uddannelse
ForumindlægHey Tror i man har en chance for at blive optaget i enten medicin eller odontologi, hvis man har et gennemsnit på ca. 8,3-8,5? hvis det nu er man søger ind på alle univeristeter. Jeg ved gennemsnittet stiger meget i år, men man burde næsten blive optaget i en af ansøgningerne. på forhånd tak -
Teoretisk tegning af (t,s)- og (t,v)-grafer.
ForumindlægOpgave: Tegn de beregnede (t,s)- og (t,v)-grafer ... Jeg ved, at jeg ikke har sat nogle data ind. Men jeg ved ikke hvilke data jeg skal sætte ind .. Kan i fortæle mig hvordan?
