Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17781 til 17800 af 19441
-
Amway
ForumindlægEr der nogen, som kender til dette "firma"? Jeg har med stor frygt hørt en af mine venner tale om denne obskure (synes jeg) organisation.Jeg har læst en del på nettet om fænomenet, som antageligvis har fundet en lovlig men stær mistænkelig "pyramide"-version.Grundprincippet er... -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej :) mine lærer syntes ikke jeg skal tage på gymnasie efter 9 klasse..så jeg skal igennem en optagelsesprøve. ville lige spørg dem der har været gennem en optagelsesprøve hvordan er det? -
Kemi(Eksamens opgaver)HJÆLP
ForumindlægHejEr der nogen der kan hjælpe mig med eksamensopgaven fra maj 2003 der ligger her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdfOpgave1a) Skal jeg finde stofmængden eller konc. når der står at jeg skal finde stofmængdekonc.b) Hvordan beregner jeg pH for opløsningen, o... -
Er den amerikanske velfærdsmodel ikke bedst?
ForumindlægAmerikanerne har en markant højere årsindkomst, end vi har. Er det ikke et tegn på, at den amerikanske velfærdsmodel er bedre end vores? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita -
Newtons 2. lov
ForumindlægJeg sidder og er ved at læse til mundtlig fysik, og skal i et af spørgsmålene omtale newtons love. Den 2.lov lyder: Loven om kraft og acceleration "En partikel med massen m, der påvirkes af kræfter med resultanten Fres, får en acceleration a, der er proportional med Fres: ... -
f(f(x))
ForumindlægEr det muligt at finde f(x), hvis man ved at f(f(x))=2*x/(1+x^2)? -
hadefag?
ForumindlægJaah hvad er dit hadefag?Mit er tysk, og dernæst dansk. Fatter ikke noget af de fag. -
Repetition vektor, plan
ForumindlægHej Er der nogen, der kan forklare mig fremgangsmåden for at vise, at linien l ligger i planen α? er det noget med planens ligning jeg skal bruge? På forhånd tak! -
Hvad er det? :s
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling (eksamen) i morgen, og er lidt usikker på hvad der karakteriserer følgende ting, håber i kan hjælpe mig :) - En artikel - En roman - En novelle - Et læserbrev - Et essay Håber i kan forklare mig det, så jeg kan huske det i morgen og ... -
tak
ForumindlægEn stor TAKtil vedkommende som anbefalede mig bogen "lev livet uden bekymringer" af Dale Carnegie, fantastisk bog lige hvad jeg har brug for, den er entlig ret simpel, men alligevel tager det os mange år at komme til de samme konklusioner. underligt at vi alle lader os optage så meget a... -
HJÆLP! skal op om 15 timer..
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig matematik i morgen tidlig og mangler at besvare følgende spørgsmål. "Forklar, hvordan man undersøger, om der er en lineær sammenhæng mellem to størrelser og giv eksempler på to størrelser med en lineær sammenhæng" Ville blive meget taknemmelig for hurtige s... -
Skal jeg droppe ud og starte forfra?
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, som bliver snart færdig med 1.g. ?Jeg startede med at vælge den samfundsvidenskabelig studieretning, hvor jeg havde engelsk på A, men efter grundforløbet besluttede jeg at udfordre mig selv og skifte til den naturvidenskabelig studieretning. ?Jeg bliver snart færdig med ... -
2 ligniner med to ubekendte
ForumindlægNogen der kan fortælle mig, hvordan jeg skal regne denne opgave ud, uden hjælpemidler? 3x+4y=35 4x+2y=20 Jeg starter med at isoler x i det første, så jeg får 3x=35-4y x=(35-4y)/3 Dette indsætter jeg nu i den anden ligning 4*((35-4y)/3)+2y=20 ((140-16y)/12)+2y=20 ((140-16y)/12)+2y*12=20*... -
Medicinstudiet
ForumindlægJeg står og skal søge ind på en videregående uddannelse. Jeg kommer ind på det studie, jeg søger på, da mit snit med bonus er 13,2. Jeg har indsnævret valget til Århus og København. Jeg vil starte til sommer. Jeg er 20 år. Hvad er chancen for, at jeg kommer på vinterstart i hhv. Århus og Københ... -
Et MUST for musikinteresserede!
ForumindlægJeg har netop færdiggjort et større script, der gør det muligt for dig at finde akkorder, skalaer og intervaller inden for en valgfri toneart på en nem måde. Der er over 400 skalaer indekseret, fordelt på 6 kategorier, så det bliver nemt og overskueligt for dig. Siden indeholder også en omfatten... -
Kompleks andengradsulighed
ForumindlægJeg håber virkelig, nogen kan hjælpe mig med denne opgave: Bestem alle de løsninger for den komplekse ligning: , som har en absolutværdi, der er mindre end 2π. Jeg er indtil videre kommet frem til, at jeg via nulreglen skal løse ligningerne: og . Den første har jeg fået til: Og ... -
Optimering
ForumindlægHej alle, er der nogle, som er venlige nok til at give mig en simpel fremgangsmåde til følgende opgave. Jeg er godt klar over, jeg har oprettet mange indlæg angående denne opgave, men dette skyldes, at jeg ikke har været i stand til at få en ordentlig forklaring på løsningen til opgaven. Hvis I ... -
R-programmering: Problemer med funktioner + plots
ForumindlægFørst: Beklager kategorien. Der findes ingen "programmerings-kategori". Og synes ikke IT passede. Jeg ønsker at implementere R i stedet for excel. Primært fordi output er så meget pænere i R og sekundært fordi det er free-ware. Dog har jeg (tilsyneladende) lidt problemer med syntaksen... -
samfundsøkonomi, HASTER!
Forumindlæghvordan opnår man bedst muligt de samfundsøkonomiske mål som: fuld beskæftigelse på arbejdsmarkedet, stabile priser, økonomisk vækst og ligevægt på betalingsbalancen? håber i kan hjælpe for det HASTER ! på forhånd tak for svar -
Forskellen på dansk kronik og engelsk paper
ForumindlægHej alle! Sagen er den, at jeg i morgen skal til Engelsk B skriftlig eksamen. I går var jeg til dansk eksamen, hvor jeg skrev en kronik. Her synes det mig at forekomme, at dansk kronik og engelsk paper ligner hinanden utroligt. Så jeg ønsker blot høre, hvilke forskelle, der evt. er imellem disse ...
