Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 17821 til 17840 af 21415
-
Hvorfor skal det være så svært!!? - TYSK!
ForumindlægGod aften folk fra studi. Jeg spørger jer pænt om i vil tjekke om det er oversæt rigtigt? Ha fortsæt en god aften!Nach das frühstück holte wir immer das Zeitung. Icg bin gegen die Regierung. Die Bar ist gleich um die Ecke. Es ist zu das Mädchen von den Grossvater. Wir kommen durch den Garten. Sie... -
pH vha. gibbs og koncentration?
ForumindlægDa a-c allerede er løst, skrives bare løsningerne uden udregningerne. Der hvor tvivlen kommer ind er ved d), da jeg ikke ved, hvordan man kan beregne pH, når man kender gibbs og koncentrationen af stofferne? Opgave 3.41 A Betragt følgende ikke-afstemte reaktionsskema: I2 (s) -> I^- (aq) + IO3^... -
oversættelse
Forumindlæghej hvis der er nogen der vil være sød at oversætte denne her tekst vil jeg være meget taknemlig...Energikrisende fleste mennesker i den industrialiserede verden ved, at energikrisen er blevet en del af vores tilværelse. Olie produceres i stadig stigende mængder, men sælges også til stadig stigen... -
9 linjer.
ForumindlægJeg har lige 9 linjer, jeg kunne tænke mig folk lige ville tjekke igennem for brølere :). 1. Efter morgenmaden hentede vi altid avisen. Nach dem Frühstück holten wir immer die Zeitung. 2. Jeg er imod regeringen. Ich bin gegen die Regierung. 3. Baren er lige om hjørnet. Die Bar ist gleich um di... -
Et par opgaver til weekenden
ForumindlægHej alle gæve studibrugere,Herunder er et par opgaver i differential- og integralregning, som er lidt vanskeligere end de sædvanlige opgaver herinde. Men med et godt kendskab til potens-, eksponential- og logaritmefunktioner, kan I løse dem.OPGAVE 1Lad c være et reelt tal, og lad f være funktione... -
Samfundsfagsrapport??
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive en samfundsfagsrapport for første gang, og har absolut ingen erfaring!! Så jeg har virkelig brug for lidt inspiration og hjælp fra alle der har prøvet det før! Emnet er Sociologi, Ung i dag, med udgangspunkt i moderne identitet, og hvorledes ungdommen i dag opvokser i de... -
Fontaine
ForumindlægJeg sidder med en fabel af Fontaine som er i filmen Les roseaux sauvages (De vilde siv) Er der nogen der ved hvad der ervt er vigtigt at trække frem i fablen? Eller er der ngoen der ved om man kan drage paraleller til filmens hovedpersoner på nogen måde? Fontænen står her på fransk: http://www.la... -
Hjælp til dansk synopse
ForumindlægJeg er virkelig i tvivl om min synopsis til dansk eksamen er okay.. Jeg har spurgt forskellige og de har hver deres mening. Jeg ville høre om der var nogen der gad at komme med ideer til hvordan den kunne forbedres? Den skal afleveres senest fredag d. 22. maj så håber der er nogen der vil svare ... -
Magnetisme ophæves med elektromagnetisme
ForumindlægHejsa, jeg vil prøve at gøre dette kort.Jeg har to permanente magneter i cylinderform. Enderne af cylinderne er hhv. plus- og minuspoler. Magneterne holdes midt på, dvs. de kan dreje rundt, så polerne kan peje i alle retninger i et todimensionelt rum. (Svarer til at jorden drejer rundt på en fing... -
Genetik - Mendel
ForumindlægHey drenge og piger, nu har jeg brug for hjælp igen. Er der nogle der kan hjælpe mig med nedestående opgaver. Jeg har ret travlt og ville være en kæmpe hjælp, hvis i ville hjælpe mig, forstår mig ikke rigtig på stoffet, så det må gerne bliver skrevet på en let forståelig måde. Hvis folk har noter... -
Sagsøge telia i værste fald?
ForumindlægHej SP'er.. jeg har faktisk lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med!! Jeg er kunde hos telia og min tlf har ikke virket i 2 dage, snart 3. Jeg kan godt ringe (nogle gange) men kan ikk sende eller modtage sms'er eller modtage opkald.. Jeg har ringet derind 3 gange og fået... -
Engelsk grammatik... Self- former
ForumindlægHej allesammen..Engelsk grammatik.. Ikke lige min stærke side. Jeg har oversat nogle danske sætninger til engelsk. Håber der er nogle som har tid og lyst til lige at læse dem igennem og komme med diverse rettelser.Den danske tekst står nederst på siden..1. They had fun the whole night.2. Remember... -
Engelsk oversættelse
Forumindlæghey.. har lavet den neden stående engelske oversættelse. Vil blive taknemlig hvis der er en en der lige gider kigge den igennem.. på forhånd tak...PÅ DANAK:Som katolik kan Cal ikke undgå at føle sig noget ubehageligt til mode over at se, hvordan protestanterne bliver ved med at markere deres loya... -
Er det her flash-back eller ej?
ForumindlægJeg sidder og er ved at ligge sidste hånd på værket - en stil om Henning Mortensens "Udflugt"I teksten står der...:"Da de satte sig ind i bilen, tænkte moderen på Tom Bogs. Hun havde en hemmelig svahed for boksning, en sport, hendes mand foragtede. Hun huskede en af de udtalelser, ... -
Rettelse af ca. 100 tyske ord...
ForumindlægHåber I vil hjælpe med de mange fejl, som jeg nok har lavet.Et SamfundsproblemDen tyske regering har forøget indsatsen imod nynazistiske partier. Man har bevilget 30 mio. euro til ungdomsinitiativer mod ekstremisme og fremmedfjentlighed. Efter svensk forbillede vil man forsøge at hente de unge ti... -
Illegal indvandring fra Mexico til USA
ForumindlægJeg skriver i spansk A og samfundsfag C og jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare til mit vurderende spørgsmål. Mit materiale til det er lidt tyndt, da jeg kun har nogle artikler min lærer har givet mig. Min problemformulering: Hvorfor vælger mange mexicanere at rejse illegalt til USA og hvilke ... -
bedømmelse af skriftlig dansk eksamen..
Forumindlæghej er der en der vil læse min opgave igennem og bedømme med en karakter.. det vil være en stor hjælp.. på forhånd tak! opgave: skriv en argumenterende artikel til avisenom sproglig manipulation. som en del af besvarelsen skal du gøre rede for de centrale synspunkter i Jens Lenlers artikel. Deusu... -
Hjælp til spansk oversættelse. dansk til spansk
ForumindlægHej :D Har bruge for hjælp til rettelse af spansk oversættelse. Dansk til spansk. Grama fejl og stave fejl. Tak :D DANSK; I ... -
Dansk til spansk
ForumindlægHej :D Har bruge for hjælp til rettelse af spansk oversættelse. Dansk til spansk. Grama fejl og stave fejl. Tak :D DANSK; I familien Martinez er der 3 personer. Elisa, hendes mand Fernando og deres søn Fernandito. De bor i en moderne lejlighed i Madrid. Elisas mor bor i nærheden. Det er en typisk... -
oversættelse
ForumindlægHej :D Har bruge for hjælp til rettelse af spansk oversættelse. Dansk til spansk. Grama fejl og stave fejl. Tak :D DANSK; I familien Martinez er der 3 personer. Elisa, hendes mand Fernando og deres søn Fernandito. De bor i en moderne lejlighed i Madrid. Elisas mor bor i nærheden. Det er en typisk...
