Søgning på: matematik FP10. Resultater: 17841 til 17860 af 31486
  • Hvad betyder antalsparameter?

    Forumindlæg
    Jeg skal løse en opgave i matematik: "En binominalfordelt stokastisk variabel X har antalsparameter n=6 og sandsynlighedsparameter (primærsandsynlighed) p=0,40 a. udfyld et skema med sandsynlighedsfordelingen for X" nogen der kan hjælpe?
  • hurtig hjælp til optimering kapitel

    Forumindlæg
    hey er der nogen her inde der kunne skrive nogen stikord til den aflede funktion skal nemlig om til matematik og har læst det lille afsnit med aflede funktion, kan ikke rigtig forstå hvad det er... håber nogen kan hjælpe mig tusind tak...
  • Hjælp !

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opg. i matematik som jeg bare ikk kan finde ud af. help ! Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). a) Bestem forskrift for f(x)
  • Ny Gymnasiereform, Nye Bøger?

    Forumindlæg
    Hej...Som overskriften lyder Ny Gymnasiereform, Nye Bøger? jeg vil da gerne vide om der stadig er de samme 1G's matematik bøger som tidligere eller om der er nogle nye pga. Gymnasiereformen er lavet om?Malfoy
  • TI-89 Titanium sælges

    Forumindlæg
    Sælger min TI til 800 ,- eller højst bydende, da jeg ikke har matematik længere. den er næsten ikke brugt, og den er så god som ny! kabel og manual medfølger. Er villig til at gå ned i pris ved en hurtig handel, så kom med et bud!
  • FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )-

    Forumindlæg
    heej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper.
  • FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )

    Forumindlæg
    heej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper.
  • Væksthastighed, differentialregning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har brug for hjælp til lidt matematik: Funktionen nedenfor angiver hvordan en variabel y ændrer sig som funktion af tiden t. Bestem væksthastigheden til tiden t og til tiden 20. a. y=f(t)=5,7+3,2e^-0,051t
  • Nogen der kan/gider hjælpe ?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg har en opgave for i matematik som jeg ikke rigtig forstår. Spørgsmålet lyder : Beskriv de statistiske deskriptorer og diagrammer som anvendes ved grupperede observationer. Kan nogen hjælpe mig. det vil være en stor hjælp :).
  • vilkårlig firkant

    Forumindlæg
    Hej alle jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik jeg tror jeg skal bruge en formel eller sådan - vis man skal dele en vilkårlig firkant op i 4 lige store dele. det må være en formel for det jo venlig hilsen Steffen Skovgaard Loop
  • Ti-83 søges

    Forumindlæg
    Hej..Jeg er lige begyndt i 3.G og har taget matematik på højniveau, det er godt nok kun niveau B men for en sproglig så er det, det højeste vi kan få. Nå til sagen. Jeg skal desværre bruge en Ti-83 og vil nødig ud og giver mere en 1000kr for den, så jeg ville høre om nogen havde en til salg til e...
  • Ligning med x i nævner

    Forumindlæg
    Hey hey. Jeg har ikke kigget på matematik i 10 år, og har derfor brug for lidt vejledning til følgende ligning:(2+x/5x-15)+(1/5)=(7/15)+(2/3x-9)Mit spørgsmål er så: hvordan finder jeg en fællesnævner for brøkerne? - jeg er helt blank...
  • Matematikopgave

    Forumindlæg
    Hej...Ville høre om der er nogle der vil være søde og hjælpe mig med opgave 3.009 i eksamensopgaver i matematik. for jeg forstår ikke hvordan man kan beregne højden når man kun får oplyst at bredden på huset er 9,2 m. På forhånd TAK
  • Hjælp til geometri

    Forumindlæg
    Hey..Jeg behøver hjælp til tre opgaver. Så hvis du er et matematik geni eller bare har forstand på geometri ville det være vildt cool hvis du gad hjælpe mig lidt!Jeg sender opgaverne i en email, så giv mig venligst din email-adresse!På forhånd tak!
  • Kvadratisk programmering

    Forumindlæg
    Hejsa :) Er der nogen som har lavet handelsskolens matematik A skriftlige eksamen maj 2003 og maj 2004? Der er nemlig én opgave pr. eksamenssæt om kvadratisk programmering, som driller mig. Mvh. Julie
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Er elendig til matematik og ligninger.Nogen der kan fortælle mig hvordan denne skal løses? Nogen En funktion er givet ved f(x)=((1)/(4))x^(4)-2x^(3)+4x^(2)+3 A - Løs ligningen f'(x)=0
  • Bestem nulpunkterne vha. nulreglen

    Forumindlæg
    Matematik på B-niveau. Opgaven lyder som følgende: Benyt nulreglen til at bestemme nulpunkterne for følgende funktioner: A) f(x) = 3(x - 2)(x + 3) Nogle der kan hjælpe?
  • Regulær keglestub

    Forumindlæg
    Hey , jeg har en hjemmeopgave til på tirsdag. Det er den første aflevering i matematik på 1. år på HTX.. Det går sån set bare ud på at jeg skal have formlen på siden s..Jeg har lille r store R og h..
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg er i gang med min Matematik aflevering til imorgen. Men jeg er gået i stå i opgaverne 5, 6 og 7. Ville være meget glad vis noget ville hjælpe i disse 3 opgaver. Jeg har prøvet, men forstår spm ikke hel. Opgaverne er vedhæftet...
  • Prøve i vækstmodeller

    Forumindlæg
    Hej derude.. Jeg skal til matematik prøve i vækstmodeller på tirsdag.. Men jeg har så meget svært ved at se forskel på eksponentiel, lineære og potentiel udviklinger? Hvornår ved jeg, hvilken formel jeg skal bruge af de 3....