Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 17861 til 17880 af 52201
-
OVERSÆTTELSE HJLÆP!
Forumindlæghej er der nogen der er rigtig go til spansk, som lige hurtig vil oversætte det her eller noget af det!? Según Helen y José los jóvenes daneses tienen actitud ante la democracia danesa para obtener secadores de pelo, hacer fiestas y otras cosas muy raras. Tambien no creen que los daneses no la ... -
rettelse i oversættelse
Forumindlæger der nogen der vil hjælpe med en oversættelse ? her er teksten jeg skal oversætte: de mange lotterier gør os til spillenarkomaner. mændenes sædkvalitet bliver ringere på grund af ukendte forureningskilder. ofte står angsten ikke i forhold til de reelle farer, vi udsættes for, men den påvirke... -
Rettelse af stil, m. henblik på udvidet/simpel tid
ForumindlægHej! Har fået styr på starten, men tænkte på om der var nogle der havde tid til at læse disse linjer igennem og komme med rettelser, gode råd osv.. Kære Jane! Jeg sidder og laver lektier, mens jeg lytter til noget fed musik i radionen. Min mor sidder altid, at man ikke kan lave lektier og lyt... -
Rigtige?
Forumindlæg1) You never saw him again. 2) I spooked a while to fast, for he could understand me. 3) How many times should I say to you that du can`t stay out to midnight. 4) You dosent like my dress, do you? 5) What did she gave you in birthdaypresent? A new bag? 6) He had often pains in the back, but th... -
En moraliserende pegefinger
ForumindlægHvordan ville i oversætte denne linje til engelsk for at det gav mening? "Han bruger ironi for at undgå, at hans budskab kommer til at virke som en moraliserende pegefinger" -
mundtlig fremlæggelse
Forumindlæghejsa jeg skulle gennemgå regneregler for stamfunktioner i mandags til en prøvefremlæggelse, men det gik ikke så godt. jeg havde ikke problemer med at skrive det på tavlen, men kunne ikke rigtig få noget brugbart lyd ud af munden. hvad og hvordan ville i sige, hvis i skulle så og skrive det her... -
Skr. dansk
ForumindlægHej alle . Hvordan forbereder I jer til eksamen i skr. dansk ? Jeg har tænkt længe over , om det overhovedet er muligt . Jeg har lyst til at forberede mig - men aner bare ikke hvordan og hvad jeg skal foretage mig ? Altså naturligvis kan man gøre det i form af periodelæsning ! Men i sidste e... -
Engelsk 300 ord rettelse :)
ForumindlægHejsa. Jeg har en lille engelsk stil, som jeg gerne vil have rettet hvis der er en venlig sjæl herinde? :) Skriv jeres mail, så sender jeg den. Den er på under en side. :) Tak på forhånd.. - Virkelig ingen? -
Spektrofotometri
ForumindlægHej, vi lavede et forsøg med spektrofotometri til at bestemme kocentrationen af lidocain hydrochlorid monohydrat, hvor vi får en koncentration på 3,9 g/L, mens den rigtige koncentration er 9,99 g/L, hvad kan skyldes en så lav koncentration ift til den rigtige?? -
Resonans, i halvåbent rør længdens betydning? Haster!
ForumindlægHvilken betydning har et rørs længde for resonansen? Og hvodan kan man bruge det til at bestemme lyd? Og hvordan kommer man frem til udtrykket L = ¼ vluft ? f-1 – a ? d og hvordan man kan bruge det til at bestemme diameteren for røret? Hvilet i dette tilfælde er 0,6 Jeg ville virkeli... -
Jura, Komendium
ForumindlægNogle jura studerende, der kan anbefale et rigtig god komendium til 1. år strafferet? Der er jo en ny studiereform i år, så det er ikke muligt at finde komendier særligt til de nye bøger :( -
Isolering af DNA fra Kiwi
ForumindlægHvilken type celledelinger foregår der i kiwiplantens blomster i forbindelse med formering? Begrund svaret og Hvilken type celledeling sker der i kiwiplantens stængelceller, når planten vokser? Begrund svaret Nogen der ved, hvordan jeg finder ud af det, hvor jeg kan læse om det henne? Jeg har ... -
RETTE OG GIVE OVERSKRIFT!?!
ForumindlægHej alle sammen. Vi har fået denne korte tekst i engelsk og vi skal rette den for fejl og give den en overskrift. Jeg mener selv jeg har rettet de fleste stave fejl osv. Men har lidt svært ved konguens osv. Nogle som vil hjælpe? Derudover skal der gives en "overskrift" på teksten. H... -
hjælp
ForumindlægHej, jeg har en aflevering for til i morgen. Jeg skal oversætte det nederste tekst til engelsk Det skal være førnutid. Hærværk er blevet et meget større problem nu, end det var for blot 10 år siden. Da hørte man ikke så meget om smadrede vinduer og ødelagte biler. Psykologer har nævnt, at... -
Hurtig kig! ;)
ForumindlægHeej Hurtig rettelse, Please :) taak. She’s Leaving Home It is 5 am as Marie closes her bedroom door. She has decided to leave home and meet with her boyfriend. The life she is currently living is not what she is aiming for. She wants more. She leaves a short note on the table telling her p... -
Et par sætninger med henførende sætninger
ForumindlægHar lavet nedenstående opgave i engelsk er bare usikker om det er de rigtige ord, hvis nogle gad at give en hjælpende hånd kunne det være perfekt... He was a man who (som) you could trust. This is the teacher which (hvis) dictionary you borrowed. My dog, who (som) is called Fido, is very cute. Th... -
Formulering og kommaer på engelsk
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering, der omhandler en oversættelse af teksten "Thanksgiving", og da jeg har haft et par problemer med at formulere mig, ville jeg blive super glad, hvis der var en, der gad hjælpe mig med at (evt.) omformulere disse sætninger: At first, they went to Leyden... -
Løsning af ligningssystem med determinant.
ForumindlægHejsa, jeg sidder og har brug for at hjælp til at komme videre. Min opgave lyder: Betragt ligningssystemet 3x + 4y = 5 4x + 5y = 6 Løs ligningssystemet ved hjælp af følgende metoder Isoler en ubekendt i en af ligningerne og indsæt den i den anden. . . \Næsten lige store koeff... -
Lidt bøvl med metoden i historie
ForumindlægJeg skal op i AT på onsdag så er ved at kigge lidt på min opgave. Jeg tror desværre jeg har skrevet noget skidt i synopsen. Jeg har i min historiedel benyttet mig af en masse statistikker over vores rejseaktivitet. Derfor har jeg skrevet at jeg har brugt den samfundsvidenskabelige metode. Men der... -
Studieretningsopgave for 2.g'ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g'ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil...
