Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17901 til 17920 af 18123
-
Beregn ændringen af den indre energi
Forumindlæghejsa. Mit spørgsmål er nok mere fysisk kemi end bare fysik..... Jeg er gået hel i stå og har brug for lidt hjælp for at komme videre. Jeg har denne opgave: 2, 5 mol af en ideal gas med varmekapaciteten CV,m = 20, 79 J/(K mol) gennemløber en kredsproces: (1) til (2) til (3) til (1). Al... -
Fjerder, energi bevarelse og hvilelængde opgave
ForumindlægHej med jer :D Jeg har nemlig lige fået en profil herinde... synes, der mange gode ting ;)... jeg ønsker også at høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt med en opgave i fysik... :D Opgave 2: Elastik og kugle (a) Vi ser på en elastik, der kan beskrives som en fjeder med fjederkonstante... -
!! Hjææælp: fjeder :-(
ForumindlægHej med jer :D Jeg har nemlig lige fået en profil herinde... synes, der mange gode ting ;)... jeg ønsker også at høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt med en opgave i fysik... :D Opgave 2: Elastik og kugle (a) Vi ser på en elastik, der kan beskrives som en fjeder med fjederkonstanten k... -
I vildrede, hvilken uni.udd.? nat.- eller samf.orienteret?
ForumindlægHej Studieportalen, håber i vil hjælpe mig med nedenstående. Jeg har en rum tid været i tvivl om hvilke veje jeg skal gå efter endt ungdomsuddannelse. Og det er disse overvejelser jeg håber i kan komme med input til. Jeg går for nuværende i 3.g på HTX og har valgt matematik, fysik og engelsk på... -
Hvad vil jeg lave?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er utroligt forvirret omkring min fremtid og jeg har svært ved at se for mig hvilken uddannelse jeg skal bevæge mig ud i. Jeg har afsluttet min STX sommer 2016 og har indtil videre arbejdet lidt og suppleret med nogen enkelte fag. Jeg havde ikke nogen fag som jeg i gymna... -
Magnetlygte på cykelhjul
ForumindlægHej her er en fysik opgave, som jeg ikke er helt sikker på om jeg løser rigtigt: Opgave 12 Magnetlygte (figure vedhæftet) En permanent magnet er sat fast på cyklens eger. Når cykelhjulet drejer, passerer magneten forbi en spole i lygten. Herved induceres et spændingsfald, der får nogle lys... -
Forkert studieretning? Jobmuligheder
ForumindlægHej Iøjeblikket går jeg i 1.G på STX, og har gået her siden skolestart (August måned). Jeg har studieretningen: Mat A, Fy B & Kemi B. Denne studieretning har jeg valgt, da jeg meget gerne vil læse medicin eller noget lignende efter gymnasiel uddannelse. I det sociale aspekt er min klasse ... -
Keplers 3. lov og Newton, når m ikke er meget mindre end m
ForumindlægHej et astronomi/fysik spørgsmål angående Keplers 3. lov og Jupiters måner Spørgsmål: Vis teoretisk at 1) ((r^(3))/(t^(2)))=((g*(m+n))/(4*π^(2))) (hvor r svare til a i en elipse) hvis massen m af månen ikke er forsvindende sammenlignet med planetens masse M. Jeg har ud... -
Laserlys mod spejl eksamens opgave
ForumindlægHej, jeg er i færd med at læse til Fysik A eksamen, under min forberedelse har jeg stødt på følgende opgave... http://imgur.com/a/m65zB opgave a og b løser jeg uden problemer, men da jeg når til c regner jeg kraften ud med følgende formel: P=F*c hvor c er lysets hastighed. ifø... -
Hjælp til eksperiment
ForumindlægJeg skal i gang med min SRP opgave i fagene biologi og fysik. Jeg skal skrive om mobiltelefoners påvirkning gennem mikrobølger på levende organismer. Hertil skal jeg selv have designet et eksperiment, som jeg vil bruge til resultatbehandling i mit projekt. Derfor vil je... -
HVAD SKAL JEG GØRE?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ny på studieportalen. Men da jeg er i tvivl om mit studievalg, så håbede jeg på at få nogle gode råd af jer. Jeg går nu i 1.g på HHX og har fået min første standpunktskarrakter. Jeg fik et enkelt 10 tal, samt 2 firetaller og så var resten 7 taller. Det kunne selvfølge... -
Projektil bevægelse (parabolsk)
ForumindlægHejsa, sidder og bøvler med en fysik rapport hvor vi har fået til opgave at måle udgangshastigheden på en kanon (i miniformat seføli) og derefter skyde på et papir (sådan et der markerer tryk) på en væg fra 10 forskellige afstande. Til slut skal vi så stille to grafer op - en teoretisk og en ek... -
SRP - Speciel relativitetsteori
ForumindlægHej, jeg sidder og er godt i gang med SRP i fysik og matematik og har i den forbindelse fået en række opgaver, der skal løses. Jeg har selv haft succes med at løse disse: Antag at inertialsystemet S' bevæger sig med hastigheden v i forhold til S. Forestil dig en bevægelse i S' g... -
Cons & Pros til KU og AU
ForumindlægHej alle. Jeg er endt i lidt af en suppedas. Jeg bor i Århus og lige siden jeg gik i 1.G, har jeg villet studere på KU. Min mor og far har studeret der, og jeg har to søskende der lige nu færdiggører deres kandidater der. Således har hele min familie lidt en fortid med KU, og jeg har altid fø... -
Gennemsnitskarakter? Folkeskole.
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at regne det ud selv men har fået SÅ mange forskellige oplysninger om hvordan man gør, så jeg er forvirret. Jeg går i 9. klasse, og vil bare gerne vide hvor jeg står. Så, jeg skriver mine karakterer og så hvis I vil være søde at regne det ud? Mange tak. Og ja, jeg får ... -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har et problem som efterhånden er ved at drive mig til vandvid! I starten af året fik jeg lo*** karaktere alt fra -3 til 02! Så har jeg i løbet af 8 måneder læset røven ud for at være ærlig og det har da såmen givet pote, enda i form af to søde 12 taller på karakterbladet, men af en aller and... -
Bygningsingeniør eller bygningskonstruktør???
ForumindlægHej Jeg står, som nok mange andre, og skal søge ind på en videregående uddannelse. Jeg kan dog ikke finde ud af om jeg skal søge ind som bygningsingeniør eller bygningskonstruktør. Derfor håber jeg at der er nogen som kan fortælle mig lidt om hvilken de vil foreslå. Jeg har en studentereksamen ... -
Burde jeg droppe ud eller ikke? hjælp :D
ForumindlægHej, Jeg er 16 år og er lige flyttet fra det første halve år på HTX til en innovationslinje på HHX da fysik, kemi, biologi ikke var mig men jeg godt kan tænke mig noget med handel og iværksætteri. Jeg kan mærke at jeg er rimelig skoletræt, jeg er rimelig fraværende og laver ikke rigtig lekt... -
Opgave om harmoniske svingninger
ForumindlægHej alle! Jeg sidder fast i nogle opgaver i matematik (muligvis også lidt fysik) til min SRO om harmoniske svingninger, og kunne godt bruge noget hjælp. Opgave 1: En Birdie er en lille legetøjsfugl, som er ophængt i en fjeder. Når man trækker ned i fuglen og slipper den, vil den svi... -
Dumper jeg studentereksamen?
ForumindlægHej forum! Jeg står og skal op til studentereksamen til sommer, og har et spørgsmål der nager mig i den grad. Mit snit for mine eksamen ligger på 1.7, og det ser altså ud til, at jeg dumper til sommer hvis jeg ikke får snittet hævet! Mine årskarakter (2.standpunkt) derimod, ligger på 4.5 - så ...
