Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17921 til 17940 af 19441
-
Hjælp til opgaver :)
Forumindlæg1: Resistance of 200, 300 and 600 are joined in parallel. what is the total resistance? If the voltage across the resistances is 60 v, what is the current through each? What is the total Current? 2: Jens vil lave en parallelkobling af to resisto¬rer, således at erstatningsres... -
rettelse
ForumindlægEr der nogle der nogen der er meget dygtig til tysk , som jeg kan sende min stil til?? -
Andengradspolynomium. HJÆLP!
ForumindlægEr der nogen der gider forklare og hjælpe mig med denne opgave? -
En kort tekst
ForumindlægThème: L’identité Traduction Identitet er et interessant begreb, som alle kender. Vi skaber vores identitet gennem vores job, hobbyer osv. Vi har i klassen arbejdet med filmen ”Amélie”, som også har identitet som tema. Hovedpersonen vil gerne ændre sin identitet og b... -
Studietur – Ja tak!
ForumindlægLad mig kort skitsere sagen. På mit gymnasium rejser alle klasser til udlandet på studietur. I denne uge er der rådighedsuge på gymnasiet. Til dem, der ikke ved, hvad det er, kan jeg oplyse, at det er dage, der er til rådighed for lærere, som ønsker at tage på ekskursioner, indhente aflyste timer... -
FSA 2012 Dansk
ForumindlægHey, hva synes i om dansk retskrivning & læseprøven i år? svær, nem, hvorfor? -
Overvejer Engelsk A
ForumindlægHej folkens, Har virkelig overvejet at tage engelsk på A-niveau, men er lidt usikker omkring hvor hårdt det vil være sammenlignet med engelsk på B. Er der nogen der måske selv har haft det på A-niveau, som kan give mig et indblik ind i hvad forskellen er, og hvor meget der forvendtes? På forhånd ... -
Ateisme - Hvad mener du?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, hvor jeg godt kunne tænke mig at inddrage ateisme og synet herpå... Det jeg er interesseret i er derfor følgende: - Hvad er din holdning til Ateisme? - Er ateisme en form for religion eller snarere en anti-religion? - Har vi overhovedet brug for religion? Til si... -
Finde X og Y værdien v.hj.a to ligninger
ForumindlægFørst må ejg sige at det er hundrede år siden at jeg for alvor har beskæftiget mig med matematik - så bær over med mig - hvis jeg vrøvler lidt Til er regneark har jeg brug for følgende: En funktion som relativt langsomt vokser i forhold til nogle fremskrivningsværdier - rent faktisk skal "vo... -
Bevis - Rumgeometri
ForumindlægHej Sidder med 2 formler/sætninger jeg ikke rigtig kan finde beviser til i min bog! Så håber i kan hjælpe. Beregning af afstand mellem to punkter i rummet , nogen der ved hvordan beviset ser ud? Og bevis for bestemmelse af ligning for tangentplan til kuglen? -
Kan energien per ladning (U) forøges?
ForumindlægFølgende er med udgangspunkt i spænding produceret af et element (brunsten) Hvis vi måler spændingen som energi pr ladning - må energistyrken være den styrke, - den kraft som den positive ion har overfor en elektron Det siger sig selv, at jo flere elektroner der løsrives i redoxreaktionen jo mere... -
Vanskelige opgaver
ForumindlægHej Opgaverne ligger i docx, og jeg har gjort mig umage med at forklar. Håber at der er nogen der kan hjælpe mig. -
Modalverber - mögen
ForumindlægHej, jeg håber, der er nogle, der er villige til at rette mine sætninger, som jeg har oversæt! :) Übung 19.4: Mögen 1) Kan du lide ham? Magst du ihn? 2) Jeg bryder mig ikke om ham. Ich mag ihn nicht. 3) Jeg kan bedre lide hans kone. Ich mag seine Frau besser. 4) Ved du ikke, at vi alle(sammen)... -
Ligheder mellem Islam, Jødedom og Kristendom
ForumindlægHvilke ligheder er der når det kommer til - fødsel - fra barn til voksen (konfirmation) -Bryllup -død og begravelse -kvindesyn - religiøse højtider - leveregler ifølge skrifterne - Bøn -Rent og urent ( islam har f. eks. regler om rent og urent mad - samt rituelle afvaskninger inden bøn) -synd og ... -
please hjælppp
ForumindlægJeg forstår inteeet :( -
MATEMATIK EKSAMENSSÆT nr. 2 2012!!!!
ForumindlægER JEG DEN ENESTE SOM SYNES AT EKSAMEN IDAG VAR MEGET MEGET SVÆRERE I FORHOLD TIL DEM SOM VAR OP I FREDAGS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
Dansk digt - Nogle som vil hjælpe?
ForumindlægJeg skal lave et digt, som skal handle om mord og fare. Jeg har skrevet et, men syntes jeg mangler noget. Hvis du har nogle idér til hvordan jeg evt kunne gøre det bedre vil jeg meget gerne høre det. Min lære kan godt lide "guf ord", altså ord som man normalt ikke bruger, så hvi... -
T=1/2 ab sin(C)
ForumindlægHej alle! Håber I kan hjælpe med disse 'opgaver'. Skal nemlig op til eksamen, men kan ikke helt finde ud af de her!! Håber i kan hjælpe mig!! - Definition af sinus og cosinus, helst ud fra en enhedscirkle - Præsentation af sætningen for arealet af en trekant (T=1/2 ab sin?(C)) (evt. ... -
Multipel regression - variable
ForumindlægHej. Jeg er igang med at (forsøge at) lave en multipel regressionsanalyse, og vil gerne vide lidt om, hvilke typer variable, der kan indgå. Er det tilladt at anvende indextal, som er baseret på relativ frekvens? Som afhængig variabel vil jeg gerne have andelen af højtuddannede i danske kommuner... -
Makroproblemer
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive en rapport hvor jeg skal lave en pokkers masse vektorer. Derfor har jeg defineret en ny makro på følgende måde: \newcommand{\vek}[2]{\left( \begin{array}[pos]{spalten} #1\ #2 \end{array} ight)} og skriver så hver eneste gang jeg vil lave en vektor \vekt{x}{y} (...
