Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17961 til 17980 af 48880
-
Sproglig Analyse
ForumindlægHej jeg er ved at skrive AT hvor jeg bruger romanen 1984 af George Orwell. Jeg vil meget gerne ind og se på de virkemidler han bruger og jeg kigger selvføgelig på logos, patos og etos og på newspeak. Men er der nogen der har forslag til hvilke virkemidler han ellers bruger? Vi har nemlig ikk... -
SRP i Pregnancy-associated malaria
ForumindlægHej. Jeg går i 3g og vi skal snart skrive SRP-opgaven. Jeg har valgt at skrive i fagene kemiA og biotek A hvor jeg skriver om Pregnancy-associated malaria. Som udgangspunkt har jeg skrevet følgende problemstilling (dog er den ikke helt færdig endnu) Hvordan kan man vha. medicinen og vaccinerne ... -
enduktiv og deduktiv metode:
ForumindlægNogle der har styr på hvad disse metoder står for, og om man kan benytte dem sammen? -
Eksmen 1.g - chance for ingen eksamner?
ForumindlægHej Jeg læste det her: Alle 1g-klasser aflægger normalt én prøve til studentereksamen – eventuelt ingen. Det er Ministeriet for børn og undervisning (UVM), der udtrækker om den enkelte elev skal til prøve – og i givet fald i hvilket fag. Spørgsmål: 1. Vil det sige at de... -
Valg af underemne
ForumindlægHej alle, Vi skal til at igang med vores 9. klasses projektopgave, men ved ikke helt hvad vore underemne skal være? Vi har to overemner der hedder "Konflikter" og "Forandring og konsekvenser" Jeg håber der kommer nogle svar og på forhånd tak :) -
FORDELE OG ULEMPER VED AT BETALE SKAT! HJÆLP!
ForumindlægHej igen! Hvad er fordelene og ulemperne ved at betale skat? Jeg ved ikke helt selv hvordan jeg skal skrive det, så vil i hjælpe mig? -
amerikanerne
ForumindlægHey Experter!!Vil I svare på disse spørgsmål! På forhånd mange tak!1. Okay, amerikanerne sidder på Internettet. And so what ? Er det ikke bedre. end hvis det var de hovne franskmænd, de skumle tyskere, det korrupte EU, eller det pjokkede FN?2. Plejer man at bruge udtrykket " amerikanske tils... -
Forståelse af tabel
ForumindlægHej Det er ikke fordi der er meget "matematik" over mit spørgsmål, men vidste ikke rigtigt hvor jeg skulle sætte det ind. Jeg er igang med at skrive en opgave hvor jeg så skal bruge en tabel fra en af sundhedsstyrelsens rapporter. Se vedhæftet for tabel. Se så i delen med &quo... -
hjælp til oversætelse (ti linjer)
Forumindlæghej :) Jeg mnagler hjælp til oversættelse, fra dansk til engelsk. det drejer sig om ti linjer. mail: [email protected] på forhånd tak -
cand.polit eller cand.scient.oecon ?
ForumindlægHej Forum. Jeg er i gang med det tredje og sidste år på hhx-uddannelsen. Her har jeg studieretningen matematisk-økonomisk, da jeg meget godt kan lide fag som matematik, virksomhedsøkonomi, finansiering og international økonomi. Jeg regner med at flytte til København allerede næste år og starte på... -
Opstart af VU-Vejle
ForumindlægHey...Ja, dette er reklame, og det rager mig en blikspand, hvis nogle ikke vil finde sig i det. Trælse kommentarer bedes i holde for jer selv.I aften er der VU-MØDE i Bygningen i Vejle kl. 19.00. Jeg opfordrer alle de fornuftigt tænkende brugere af Studieportalen.dk - altså borgerlige - at møde o... -
svar fra uni før d. 30
Forumindlæghej sp'ere.. ved godt i er piisse nervøse lige nu.. ihvert fald mange af jer.. meeen lad mig komme med et spørgsmål som nogle af jer muligvis kan besvare.. En bekendt's forældre har reklameret med at deres søn er kommet ind på jura i odense. Og han fik brevet d. 19 juli. altså han er ik... -
Hvad undrer du dig over?
ForumindlægEr der noget i hverdagen, som du undrer dig over? Det er vigtigt at undre sig over alt i denne verden :-) Fortæl mig dine undren... Tving dig selv til at tænke på den måde :-) Det er sundt -
Please Help !!!!
ForumindlægHey Forum....Har lige en oversættelse, som jeg ville håbe nogen gad se efter for fejl...På forhånd tak...Vi har i mange år været yderst tilfreds med jer som vores eksportør.Men her på det sidste har der været stor efterspørgsel fra vores kunder, efter Gm-produkter.Vores kunder der producere morge... -
Et par korte sætninger
ForumindlægHejsa er ved at skrive tysk stil og blev lidt i tvivl om følgende sætninger, så hvis nogle ville se om der er nogle fejl ville jeg blive glad.Dansk: I det tidligere Vest BerlinTysk : In der ehemaligen West-BerlinDansk: Han rejse til vest berlinTysk : Er fährt nach dem West-BerlinDansk: Han opleve... -
muligt at forbedre gennemsnit?
Forumindlæghej!vi er nogle stykker der har diskuteret følgende: er det muligt at forbedre sit gennemsnit ved at tage nogle fag om eller tage suppleringsfag, eller er det kun niveauet af det pågældende fag der ændres (hvis det er højere selvfølgelig)?på forhånd tak for hjælpen? -
Bank
ForumindlægHey hvilken bank har i? og hvorfor? -
komparativ metode
ForumindlægHej Alle. Kan man sige at man bruger den komparative metode, når man sammenligner med andre statestikker. Eller er det noget andet? Mvh. Sarah-Sofie -
HASTER! Stil
ForumindlægHej folk. Har fået en engelsk opgave der lyder sådan: Written exercise: Write a paper in which you discuss the connection between language, nationality and identity. • Do you think that it is an important part of your identity that you are a Dane who speaks Danish? • Would it make a differenc... -
Norsk oversættelse
ForumindlægHej allesammen, hvis der var nogen der kunne oversætte dette digt for mig, så jeg måske kunne forstå det, ville jeg blive utroligt glad, for det er godt nok sparsomt hvad jeg selv har fundet frem til. Ein smell. Og reven satt fast i glefsa. Eit dyr i naud bed ikkje til Gud? Ikkje til Gud, nei. ...
