Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 17961 til 17980 af 33057
-
eksponentiel udvikling
ForumindlægHej Jeg har fået noget matematik for til på Torsdag. Der er en opgave der hedder: Bestem udtrykket for en eksponentiel udvikling med f(0)=50 og f(2)=200 Hvordan skal den opgave laves? :o -
Lineære funktioner
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en matematik rapport om lineære funktioner, og blev lige pludselig i tvivl om noget. Hvad er forskellen på proportionalitetskonstanten og hældningskoefficienten? Håber nogle vil hjælpe. Tak på forhånd! -
Kvadratrod og talfølger
ForumindlægHej. skal op i matematik imorgen og skal forberede mig lidt på færdighedsregningen. Jeg har fundet ud, at jeg skal øve disse to ting. Hvilke ting ville være væsentlige at lære inden for disse to emner? på forhånd tak. -
geometri
ForumindlægHvordan kan man bruge geometri i hverdagen og hvad bruger man den til? forklar hvad Målestoksforhold er og hvad man bruger det til? en der kan hjælpe med disse spørgsmål til en matematik prøve (for karektere) så håber der er en der kan hjælpe mig -
FSA svarark aflevering hjææææælp
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige kommet hjem fra eksamen i matematik fsa, og fandt mit svarark i min taske, er det muligt at jeg afleverer næste dag? På forhånd tak -
Trekant - sinus/cosinus??
ForumindlægJeg har været op til matematik i dag. Jeg fik et spørgsmål jeg ikke kunne svarer på. Nogle der ved hvordan man kan finde ud af hvor lang spørgmålstegnet skal være? http://my.picresize.com/vault/0PZ7GSI6GJ.jpg -
Differentialkvontienten
ForumindlægHej! Sidder fast i en opgave i matematik: Du skal bestemme differentialkvontienten af følgende funktioner a) f(x):(3x4+x2-3)*(2-3x) b) f(x):2x2+x-1/x+2 -
matematiksæt c stx/htx
ForumindlægHej Ved I hvor man kan hente opgavesæt på c niveau i matematik, som man kan øve sig på. Helst gratis. Hvis I kender nogle gode hjemmesider med opgaver, må I meget gerne skrive. På forhånd tak -
Indekstal - HJÆLP
ForumindlægHar fået dette spørgsmål: Forklar hvordan procentvis ændring kan findes ud fra indekstal Det er en del af min mundtlige eksamen, og matematik er bare ikke lige mig.. Nogen der kan hjælp, evt har notater eller en formelsamling ? -
LIGNING
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med beregniner og forklaring løse denne ligning for mig? skal forberede mig til matematik imorgen og der skal jeg have styr på ligninger: x + 8 = 2 * x -
Hjælp til mat! :(
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en matematik opgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af at løse, jeg ville være taknemlig nogen gad hjælpe mig :) Har vedhæftet opgaven her forneden :) -
gode råd til en skriftlige eksamen
Forumindlægjeg skal til matematik skriftlig eksamen imorgen. Det betyder meget for mig at jeg ikke går i panik under prøven uden hjælpemidler. er der nogen der har en eller to gode råd til mig :-) -
B-Niveau skriftlig eksamen - bedømmelseskriterier?
ForumindlægHej Studieprotalen! Jeg skal til skriftlig eksamen på tirsdag i skriftlig matematik. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan pointsystemet er? Hvor kan jeg finde en oversigt over hvordan der bedømmes`? På Forhånd tak! -
polynomier
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål til matematik uden hjælpemidler: Bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x3 + kx2 - 3x +6 Tak på forhånd -
Løs ligning - mat B
ForumindlægHej søde medmennesker, jeg sidder fast i en matematik aflevering, i følgende opgave: Løs ligning (x+1)(x-1)(x2+1)=0 Jeg takker på forhånd -
Hvad betyder dette?
ForumindlægSkal snart starte på AVU, matematik F. Og læser lidt hvad jeg skal igennem og der kom jeg til: "De 4 regningsarter inde for de rationale tal" Hvad er det for noget? Hvad er det for nogle opgaver? -
Hjælp med en grubler
ForumindlægJeg har fået udleveret et matematik sæt, men der er en af opgaverne jeg ikke ved hvordan jeg skal løse... nogen der evt. kunne hjælpe eller allerede har løsningen ? opgaven findes her : http://gyazo.com/970a582a36816cbf34b1e1b0ade31db7 -
Hvilken metode hvis man nu har ...
ForumindlægHvilken metode har jeg brugt, hvis jeg i matematik har kigget på modeller (jeg har kigget på de metoder nogle andre forsker har brugt) Og historie har jeg bare læst i en bog. -
Spørgsmål om andengradspolynomier til eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til mundtlig eksame i matematik på gymnasiet. ét af spørgsmålene lyder: Giv en behandling af andengradspolyminer Hvad menes der med "en behandling"? og skal man også inkludere udregning af andengradsligninger ? På forhånd tak :) -
Chi^2 test
ForumindlægHej studieportalen. Hvad er chi^2 testen, hvad bruger man den til, og har den et bevis? Jeg skal op i mundtligt matematik her d. 7/6, og vil gerne have hjælp til dette, da jeg aldrig helt har forstået det. På forhånd, tak for hjælpen :)
