Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 17961 til 17980 af 34078
-
hvem kan knække den?
Forumindlæghar nu endelig fået styr på at digte kan enten være lyriske, episke eller dramatiske.. men hvad så med knækprosa? hører det under en af de tre genre? -
Karakter Skr. Bio A 2007
ForumindlægHej. Jeg fik idag min karakter i bio, og må nok sige jeg var meget overrasket.. jeg fik 6.. havde den opfattelse at prøven gik godt, og havde forventet omkring 8.. Hva har i andre fået?, og hvad havde i evt af forventninger? -
Dagen før skole?
ForumindlægHejsan, jeg tænkte om der var noget at gøre dagen før skole, så man er sådan lidt klar til i morgen? -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Ekstra karakterbonus til ordblinde?
ForumindlægHej. Er det rigtigt at der findes en ekstra bonus, som kan ganges med karaktergennemsnittet (ud over de 1,08) til dem, som er ordblinde og i så fald, hvor meget er bonussen på? :) -
12 i tysk, men er ikke glad!
ForumindlægJa som emnet ligeledes indikere, så fik jeg i dag et 12-tal i tysk, men er dog til trods for dette ikke glad. De fleste andre, som ikke kan tysk, OVERHOVEDET formår at score et 10 tal og en anden pige fra minj klassae f også 12, men sandheden er at de ikke kan tysk overhovedet. Dette har fået mig... -
Til alle jer der går/har gået på IB!
ForumindlægHeej alle sammen! :) Ved ikke om jeg er havnet i den rigtige kategori men her kommer mine spørgsmål altså, er en smule desperat! :) Det er spørgsmål til folk som har eller går på IB eller ved meget om det! :) Jeg er en pige der har gode gennemsnitskaraktere, jeg går i 9 klasse, men jeg ... -
Må efterskolen tage min pc
ForumindlægHej her til aften fik jeg taget min pc, fordi jeg brugte den efter slukketid, ville bare vide om de overhoved må det juridisk set. Jeg får den godt nok igen i morgen tidlig. Skal lige sige jeg går på efterskole :) Tak på forhånd -
Rygtet om Studieportalen..
ForumindlægHej :) Jeg var inde og tjekke min indbakke på studieportalen i en dansk time idag da min veninde sagde at det var snyd! Jeg spurgte om hvad var snyd og så svarede hun Stusieportalen og sammenlignede den med studienet.dk.. Jeg forsvarede selvfølgelig vores allesammens geniale og meget lærerige sid... -
ligninger, funktion
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål til en opgave om ligninger et stykke metal har form som et rektangel med sidelængderne h og 2r to halvcirkler med radius r skæres ud af metalstykket det tilbageværende metalstykke har omkredsen 6 1. hvordan bestemmes h udtrykt ved r, samt arealet af de... -
angiv f ' (x) - hjælp
ForumindlægJeg skal angive f ' (x) : f1 (x) = ex - e2x f2 (x) = 2ex - xe2 f3 (x) = x3 * e-2x Hvordan løser jeg dem ,s ? -
bestem diameteren af det krater, der bliver omdannet ved nedslaget med en energi på 4 megaton TNT
Forumindlæghejsa hvordan regner jeg denne opgave? Et endslagskraters størrelse afhænger af den energi, der bliver udløst ved nedslaget. sammenhængen kan beskrives ved formlen: y=k*x^1/3 y=krateret diameter(meter), x=energien,(målt i megaton TNT). Barringer-kraterets er 1200m i diameter, og v... -
Finans Bachelor
ForumindlægHej Hvad er folks mening til den nye finans bachelor udd.? http://www.finansbachelor.nu Og sammenlignet med HA Almen Erhvervsøkonomi? Tænkte på at det er 1. år med Finans bachelor om uddannelsen så ikke skal have lidt tid til at komme i gang osv. mht lærererne ikke er inde i rutinen med underv... -
y = ba^x
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man tegner en eksponentiel udvikling i et koordinatsystem? -
skr. eksamenskaraktere
Forumindlæghej med jer.. vi har idag fået vores skr. karaktere.. og jeg undrer mig over at halvdelen af klassen er dumpet i skr. MAT A ? giver det nogen mening? der var også nogle der sagde at 42 % var dumpet på LANDSPLAN?????? det giver da slet ingen mening? hvr kan man se statistikker? -
cirklens ligning giver to resultater
ForumindlægHej Hvorfor er det nu, at når jeg har anvendte cirklens ligning (x-a)^2+(y-b)^2=r^2, at jeg får to resultater, et plus og et minus resultat? Er det fordi jeg får et centrum på hver side af x-aksen? Eller hvordan er det nu det er? Mvh Birgitte -
Matematik opgave
ForumindlægHvordan løses denne opgave? I en model for farten af en raket, der skydes lodret op, er rakettens fart som funktion af tiden en løsning til differentialligningen: dy/dt - 1/15-1 • v = 300 / 15-t -9,81, 0≤t≤14. hvor v(t) er rakettens fart (målt i m/s) til tidspunktet t målt i s... -
Hjælp - erfaringer med jura (AU, AAU og SDU)
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at læse jura til september. Men jeg aner ikke hvor. Jeg er pt. bosat i Midtjylland og har ingen tilknytning til nogen af studiebyerne. KU er dog udelukket, da jeg har 2 børn og ikke vil flytte dem så langt væk fra netværket (plus jeg aldrig får råd til at bo i København e... -
Hjælp til AT emne
ForumindlægHej (: Min gruppe og jeg skal skrive AT i fagene historie og biologi. Overemnerne er: Utopier, forudsigelser og visioner Nogle der har nogen ideer til hvad emnet kunne være og måske nogle ideer til en mulig problemformulering? -
Matamatik
ForumindlægHej jeg står med et problem jeg har ved hæftet en fil hvor der står opgaverne jeg har problemer med tusinde tak på forhånd
