Debat

Må efterskolen tage min pc

03. maj 2017 af humsa123 (Slettet)
Hej her til aften fik jeg taget min pc, fordi jeg brugte den efter slukketid, ville bare vide om de overhoved må det juridisk set. Jeg får den godt nok igen i morgen tidlig. Skal lige sige jeg går på efterskole :)

Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. maj 2017 af MatHFlærer

Det må fremgå af regelsættet fra skolen.


Brugbart svar (2)

Svar #2
04. maj 2017 af hesch (Slettet)

Selvfølgelig tilkommer det ikke skolen at beslaglægge andres ejendom, regelsæt eller ej.

Vi har i Danmark en "treenighed" bestående af en lovgivende, en udførende og en dømmende magt, der er "øverste myndigheder".

Insisterer du på at få den udleveret, får du det, men så bliver du nok også smidt ud af efterskolen. Det kan efterskolen til gengæld bestemme.


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. maj 2017 af PeterValberg

Jeg synes, at det er helt i orden ....
Der er ingen grund til, at du bruger natten på at surfe på nettet eller "game",
det er langt bedre, at du får din nattesøvn, - det har du brug for.
Desuden får du den tilbage her til morgen.

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. maj 2017 af MatHFlærer

Med andre ord, overhold regelsættet på skolen.

Brugbart svar (0)

Svar #5
04. maj 2017 af atxn (Slettet)

Nej det må de ikke juridisk set, men hvis du kræver den udelveret og det samtidig strider mod opstillede regler du har accepteret at følge, kan de smide dig ud. Så tror du klarer den.


Svar #6
04. maj 2017 af humsa123 (Slettet)

Tusind tak for alle svarene. Der er nok heller ikke den bedste ide at bruge den hele natten nå man skal til eksamen næste dag xD

Brugbart svar (0)

Svar #7
04. maj 2017 af SuneChr

Man har, i fortalen til Jyske Lov af biskop Gunner af Viborg og stadfæstet af Valdemar Sejr i 1241:

Med lov skal land bygges, men ville enhver nøjes med sit eget og lade andre nyde samme ret, da behøvede man ikke nogen lov. Men ingen lov er jævngod at følge som sandheden, men hvor man er i tvivl om, hvad der er sandhed, der skal loven vise sandheden.
.... 


Brugbart svar (0)

Svar #8
05. maj 2017 af Therk

Vi fik taget vores computere for resten af skoleopholdet hvis vi blev taget, så glæd dig endelig over at du kan spille igen allerede i dag inden din eksamen igen ;)


Brugbart svar (0)

Svar #9
22. maj 2017 af JeppeM123 (Slettet)

Det må de gerne. Hver enkel efterskole kan have sit eget regelsæt, som man jo har accepteret da man meldte sig som elev?.


Brugbart svar (0)

Svar #10
22. maj 2017 af Dulugtergrimt

#9

Det må de gerne. Hver enkel efterskole kan have sit eget regelsæt, som man jo har accepteret da man meldte sig som elev?.

Jeg går ud fra, der er noget lovmæssigt der siger, at de ikke må. Du kan som sådan ikke stille dig værre end hvad loven siger, uanset hvad du accepterer.


Skriv et svar til: Må efterskolen tage min pc

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.