Søgning på: fysik noter c. Resultater: 17981 til 18000 af 84814
-
Anakronisme
ForumindlægKan man sige dette: Et andet tegn på utroværdighed er, at billedet er en anakronisme. </o:p> J. C. Jacobsen er tilstede på billedet, men kommer først til verden ca. 200 år efter ? </o:p> -
vektorer i rummet
ForumindlægJeg har en retvinklet trekant hvor længden af |BC| = 1,5 og længden af |AC| = 4 B (1;0;0) C(1;1,5;0) Jeg skal nu finde punktet A Hvordan gør jeg det? -
Omkostningsfunktion
ForumindlægHej :) Håber i kan hjælpe... hvad og hvordan gør man? En omkostningsfunktion er givet ved: C = k(x) = 0,1x2 + 2x + 5 For hvilke varemængder x er overskuddet positivt, såfremt salgsprisen er kr. 5 pr. enhed? -
Alkoholers opløselighed i vand
ForumindlægHej, Jeg skal give en forklaring på hvorfor disse alkoholer kan/ikke kan opløses i vand. Jeg er med på, at jo flere C-atomer der er i kæden jo mindre opløseligt vil alkholen være. Men hvad er den konkrete forklaring udfra de enkelte alkoholer i skemaet? Tak. -
Opgave om kædelinje
ForumindlægHej SP I en opgave får jeg følgende informationer: Jeg skal så bestemme a og c, så: - graferne for cosh(x) og p(x) er fastgjorte i samme to punkter (-2;cosh(-2)) og (2;cosh(2)) - kurvelængden er ens Tak på forhånd -
Bestem den anden rod
ForumindlægBestem c, når 1 er rod i 2x2-3x+c=0 ''Bestem derefter den anden rod'' - hvad menes der med det? -
Hvad er der sket?
ForumindlægHvad er der sket med fysikundervisningen? Jeg oplever ofte her at eleverne har fået en opgave om et fysikemne, som de selv skal finde alle oplysningerne om. Er undervisningen i fysik blevet så dårlig at eleverne faktisk ikke undervises i faget? Jeg går ud fra at man stadig har bøger i faget. Hvor... -
Oversættelse:
ForumindlægHej kan nogen se dette igennem. På forhånd tak. _60dværgeDanske tekst:I årene 1820-1932 udvandrede mere end 300.000 danskere til Amerika. Der kunne være mange grunde til, at unge mennesker følte sig fristede til at forlade deres land. Men de måtte træffe en svær beslutning. De skulle sige farvel ... -
Parabler for funktionen
ForumindlægNogen der kan hjælpe, med de her opgaver En parabel er graf for funktionen f (x) = ax2 + bx + c . Parablen har toppunkt i (4; 3) og der gælder at f (3) = 1. a) Vis ved beregninger at a = −2. b) Bestem koefficienterne b og c. -
Lidt matematisk logik med brøker. Forstår ikke...
ForumindlægVi ser på et stof, der fordeler sig mellem to ikke blandbare væsker som fx vand og benzen, når stoffet er opløseligt i begge væsker. Der gælder at konc(benzen) / konc(vand) = konstant (som i opgaven er 1) Vi har en liter vandig opløsning af stoffet med koncentrationen c og en liter benzen at ekst... -
Vektorer og geometri
ForumindlægMartha havde ikke optimale forhold under sin sejlads sidst hun var på havet. Når hun sejlede i retningen 300° i forhold til øst var der en strøm på 2 km/t i retningen 50° i forhold til øst. a) Tegn og bestem den vektor som nu beskriver den faktiske sejlretning og fart, når der i forhol... -
Vektor.. HÆLP DET HASTER
ForumindlægJEG ANER VIRKELIGE IKKE HVORDAN DENNE OPGAVE SKAL LØSES! På en figurer ses terning(vedhæftet) med hjørnerne O,B,C,D,E,F,G og H indtegninget i et koordinatsystem med begyndelsespunktet O: a) Beregn koordinatsættet til G b) Bestem en parameterfremstilling for linjen m gennem C og E -
linjes ligning
ForumindlægHej. Jeg har følgende linjes ligning: y=-3x+294 og et punkt (-109,413) jeg skal finde afstand fra punkt til linje. Jeg ved jeg skal bruge DIST-formel, men i linjes ligning ved jeg ikke ved a,b og c er. jeg mener a er -3, b = 0, c=294. Men jeg er ikke sikker?? er der nogen der kan hjælpe... -
Bestem tal i andengradspolynomium
ForumindlægOpgaven lyder: Vi ser på et andengradspolynomium f med formlen f(x) = ax^2+bx+c Bestem tallene a, b og c, når det oplyses, at f(0) = 1, f'(0) = 1, og f(2) = 15 Hvordan gør man det? -
Ellære
ForumindlægHvor kan jeg finde tegninger til fysik m.m jeg tænker specifikt på ellære. -
lysets hastighed
ForumindlægJeg skal i fysik besvare, hvad formlen for lysets hastighed er.. Nogen der kan hjælpe? -
3-faset vekselslstrøm
ForumindlægHej jeg skal lave fysik-rapport til imorgen, og er meget i tvivl om 3-faset vekselstrøm?? Maaanse -
Fysikstuderende søger mentor
ForumindlægHej. Jeg leder efter en fysiker eller matematik som vil hjælpe mig i et projekt og med matematik. Honoror gives. -
Haster!!
ForumindlægHeyer der ikke lige nogen der ude der kan give mig formelen for gitterkonstanten?Emnet er fysik og skal bruge formelen nu. -
Volumen
ForumindlægHej............. Er i gang med fysik opgavesæt.... Overvej hvordan volumen af lodderne beste bestemmes...
