Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17981 til 18000 af 31486
-
Differentialligninger
ForumindlægHejsa derude. Er der nogen som kan hjælpe mig med at løse en differentialligning. Altså det er både kemi og Matematik. Jeg vedhæfter 2 billeder. Jeg skal løse differentialligningerne og komme frem til funktionsudtrykket. Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg skal bruge det til en SRP ... -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
Hvad er grundmængde?
ForumindlægHej (: Jeg er i gang med at læse op til mundtlig matematik eksamen, og så står der i mit pensum "gøre rede for begrebet grundmængde", og jeg aner simpelthen ikke, hvad det er.. Så tænkte om der var nogen som kunne komme med et godt svar på det? (: Tak.. -
Potens funktioner
ForumindlægHej! skal op til skriftligt matematik i morgen og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken notater eller udleveret ark omkring potensfunktioner.Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det ?Går i 1.g. Håber nogen vil hjælpe... -
Logaritmen???
Forumindlæghej:) jeg har en matematik lærer som er meget glad for at man skal kunne regne alt på en lommeregner, og jeg vil derfor hører om der er nogen som ved hvordan man kan udregne Logaritmen(log/ln) i hånden hvis der fx. stod, og bare generelt: ln (16/4) = ? -
cos, sin og tan - hvor?
ForumindlægHej (; Jeg skal op til mundtlig årsprøve i matematik imorgen. - men jeg har lige et spørgsmål. Cos(v) = hos / hyp Sin(v) = mod/hyp Tan(v) = mod/hos - men hvor ligger den cosinus/sinus/tangens vinkel jeg vil finde i min retvinklede trekant? -
Ang. gennemsnit ????
ForumindlægHvis man nu får 7 i skriftlig matematikog 10 i mundtlig. Lægger man dem så bare sammen og dividere det med 2 10+7 = 17 17/2 = 8,5 og så runder man det på til 9Så ens karakter i matematik er 9 er dette rigtig ???? -
mdt. eksamen - differentation af sum af funktioner
Forumindlæghej skal op til mundtlig eksamen i matematik om et par dage og har nogen problemer med nedenstående spørgsmål - hvad det dækker over og hvordan det skal bevises: "opstil og bevis en sætning for hvordan man differentierer en sum af funktioner" hvordan skal dette gribes an? på forhånd tak! -
eksame sæt "øve"
Forumindlægjeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g -
Hjælp til mat-A.
ForumindlægHej! Jeg skal sørge for at bestå Matematik A skriftlig engang i maj måned, og jeg føler mig ret usikker på det. Er der nogen der begår sig inden for hjælpelærer området? jeg bor lige omkring Odense :) -
eksamens sæt fra 2003
ForumindlægHej..Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved et sted hvor man kan finde eksamens sættet fra 2003 matematik B, evt. også svarene. Jeg er ved at gøre mig klar til skriftelig eksamen og skal derfor bruge dette sæt som repititions sæt.Hilsen T.Fuglsang -
Eksamens opgaver
ForumindlægSom så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :) -
Hvorfor?
ForumindlægHej ville lige vide. Ved i hvad det vil sige når man får et flueben med parantes i matematik? Jeg har fået flueben altså rigtig ved alle stykker bortset fra 2 og har alligevel fået 8??? Nogle der kan forklare hvorfor??? -
Valuta
ForumindlægEn bank køber en dag 10 mio. dollars til kurs 693,10 og sælger dem senere til kurs 694,50 beregn fortjenestenJeg har fået svaret til 140000krmen facitlisten i Matematik Tak siger 20199 kr. Hvem har ret? Og hvordan er det lige man regner det rigtigt ud? -
Rumdiagonal
ForumindlægHej,Jeg skal op i matematik og ved ikke hvordan man beregner en rumdiagonal. Kan godt Phytagoras. Et eksempel.rummet 12m lang, 8,5m bred og 4m høj.Har fundet gulvdiagonalen:144+72,25 = 216,25 Kvadratrod 216,25 = 14,705hvordan regner man rumdiagonalen? På forhånd tak for hjælpen! -
Næstved Gym. og HF
ForumindlægEr der nogen her der kommer fra Næstved Gymnasium og HF? Og evt. kender enten Anne Margrethe Rosenkvist (RO) i dansk og/eller Henrik Schnack-Petersen (SC) i matematik???Går selv på Sorø Akademis Skole, hvis der er nogen der har brug for info.. -
Reduktion, skriftlig årsprøve uden hjælpemidler 2005
ForumindlægHar brug for hjælp til en af opgaverne fra sidste års matematik årsprøve uden hjælpemidler. Hvordan reducer man: (a^2*(b^-1)^2*a^3)/((b^2*a)^3*b^-4)Mange tak -
Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette?
ForumindlægJeg er igang med en matematik rapport og er stødt ind i et lille problem... Skal svare på dette spørgsmål og er helt blank Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette? Og et enkelt spørgsmål mere: Har alle ligninger en løsning? Kan du evt. finde et eksempel på en... -
ENHEDSCIRKLEN!
ForumindlægHej, jeg skal op til matematik eksamnen her på torsdag. Jeg sidder og kigger på enhedscirklen. Hvad kan man bevise når der er et overemne kaldt: Sinus og cosinus i den retvinklede trekant og enhedscirklen? Hvad skal jeg sige? + jeg forstår ikke formålet med enhesciklen? Mille
