Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17981 til 18000 af 19441
-
Potensfunktion
ForumindlægHar en opgave til eksamen, som lyder således: Redegør for karakteristiske egenskaber ved potensfunktionen y = b * x^a og dens graf, herunder betydningen af de indgående størrelser a og b, og hvordan forskriften findes ud fra to punkter. Jeg fatter NADA!. :s -
Hvad er nemmest at lære på gymnasiet - fransk/spansk??:D
ForumindlægHej Jeg står i denne situation at jeg faktisk godt kan lide begge sprog(fransk og spansk) og godt kunne tænke mig at have denne linje, når jeg skal jeg på gymnasiet, men den linje jeg har valgt, den tillader ikke at jeg vælger begge sprog.. og desuden, hvilken af dem kan man bedst bruge, når man ... -
Gode råd til FSA
ForumindlægHej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)? -
Eksamen i Religion
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål til eksamen i religion, for vi har ikke rigtig fået at vide hvordan den foregår. Vi har haft om buddhisme, jødedommen, kristendommen, naturtro og islam. Vi kører på ny reform, hvis nogen er i tvivl. 1. Er der nogen der kan give mig et eksempel på hvad der står på de p... -
lineær algebra - vector space opgave
ForumindlægDet drejer sig om opgave (a) og (b). Hvordan kan jeg vise, at f1,f2 og f3 er en basis for P2? -
Hurtigt spørgsmål omkring Helte
ForumindlægHej. Hej jeg sidder med en dansk A niveau stil jeg skal skrive her til på fredag. Som handler omkring helte hvor jeg skal skrive om helte i fiktion. Der findes mange forskellige helte fx: antihelt og den traditionelle helt den humorristiske helt osv. Men jeg skal lige have noget af vide h... -
EM 2008
ForumindlægHej fodbold-elskere Hvem vinder EM? Bliver det Rusland, Spanien, Tyrkiet eller Tyskland? Og i såfald hvorfor mener I det? -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Kan du gætte gåden?
ForumindlægKan i gætte denne grusomme gåde? Det kan jeg ikke. Walking throug the harbour you see a fisherman and a hunter. The both say the truth except for the days when they always lie. The fisherman lies on monday , tuesday and wednesday. The hunter lies in thursday, friday and saturday. Today they say, ... -
mangler overblik
Forumindlæg<p>Åh hvor jeg savner nyeste indlæg og et overblik over alle fag.</p> <p>Når man skal hjælpe med svar på mange fag er systemet lidt tungt...klik dig igennem alle fag.</p> <p>Er det noget der arbejdes på at f... -
brug for lidt hjælp..
ForumindlægJeg har lige 3 spørgsmål, som jeg finder forvirrende, nogle som kan hjælpe mig på vej :-) 1. Hvorfor er den romerske soldat så velfungerende? 2. Hvordan sikrer romerne sig magten i Italien? </o:p> 3. Hvad er centrum for en bystat?</o:p> -
Differentialregning - Hjælp til afledte funktioner
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har brug for hjælp til at finde følgende funktionernes afledte funktioner, i opgaven skal man argumentere for hvilke regneregler man bruger. Funktionerne er vedhæftet som fil På forhånd tak -
Hvad er forskellen på varmekapacitet og specifik varmekapacitet?
ForumindlægJa: Hvad er forskellen på varmekapacitet og specifik varmekapacitet? og hvorfor kan jeg ikke slå varmekapacitet op i min databog når jeg kan læse om den i min formelsamling? -
Afstemmelse af reaktionsskema
Forumindlæg(Hvis det er mere overskueligt, findes hele opgaven her: http://www.emu.dk/gym/fag/ke/inspiration/temaer/smykker/eksperiment%20Nogle%20redoxreaktioner.pdf) Det drejer sig om opgave 3. 3) Put 1 dråbe Na2SO3(aq). Gør opløsningen basisk ved at tilsætte 1 dråbe 2M NaOH. Lav redoxreaktionen ved at t... -
Matematik
ForumindlægHejsa. Har lidt svært ved at komme igang, så ville høre, om nogen kunne hjælpe? Tak på forhånd! -
eksames spørgsmål - Hvordan gør jeg det bedre?
ForumindlægDet er så jeg vil gerne have hjælp til de sidste 4 spørgsmål som jeg søger lidt efter "råd" til eller om man har tips til at kunne gør det bedre eller om jeg evt skal lave noget om. Jeg vil som udgangspunkt forklar kort hvad jeg er inde på i de enkelte punkter. Dog er der to af spørgs... -
parameterfremstilling
Forumindlægen linje l er givet ved en ligning y:=−3*x+4 ? 4-3*x 1) bestem en ligning for den linje m, der går igennem punktet (6,-4) og vinkelret på l Jeg ønsker at bestemme ligningen for den linje, der går gennem punktet (6, −4), og som er vinkelret på linjen med ligningen y = -3x + 4. Linjen ... -
pi
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå, hvorfor pi er 3.1415926535897932384.... da jeg synes 3.1234567891011121314.... er et pænere tal. Hjælp mig. Med venlig hilsen Peter Belli -
Lærerjobbet
ForumindlægHejsa.. Jeg er 97 % sikker på at jeg skal være lærer, men jeg ved ikke om det skal være gymnasie- eller folkeskolelærer. At det virkelig er noget jeg brænder for, giver mig lyst til at gå i retning mod folkeskolen, da jeg føler at det er dér, at jeg kan gøre den klart største forskel. Bagsiden he... -
At indtaste parameterfremstilling på GeoGebra?
ForumindlægHej. Hvordan kan jeg indtaste en parameterfremstilling på GeoGebra? Hvis jeg betragter følgende parameterfremstilling: Hvordan kan jeg så indtaste den på GeoGebra? Jeg forstår heller ikke helt, hvordan jeg skal tolke på ovenstående, da den vel mangler et punkt P0?
