Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18101 til 18120 af 32350
-
Optagelsesprøve Til Stx
ForumindlægHeeeej Allesammen Jeg skal til optagelsesprøve her om nogle måneder, men jeg er meeget nervøs over hvordan det er. Er der nogle som der har været igennem optagelsesprøven, der kan fortælle mig om hvordan det foregår om det er svært eller let.. hvad kommer man op i ... Kommer man op i Tysk hvis ma... -
uligheder
Forumindlæghej er der nogle der kan hælpe mig med de her to uligheder 3x + 2 < x - 1 5x > 3x -1 ved godt de ikke er de sværeste af slagsen men kan altså ikke finde ud af dem -
Er i nød!HJÆLP
ForumindlægEr der nogen har har lavet en glimrende reklameanalyse, som har lyst til at senden den til mig? Jeg skal bare bruge den son inspiration. Sophie -
Cirkler og vektorer
ForumindlægI billetsalget til en fodboldkamp sælges 350 billetter. En voksenbillet koster 50, mens en barnebillet koster 30. Hvor mange børnebilletter er der solgt? :S Haaber nogle gange hjælpe -
Ingeniør, hvornår?
Forumindlæg1) hvornår man kan starte på ingeniør uddannelsen.? 2) hvad laver en maskin ingeniør egentlig og hvor meget tjener de ca.? På forhånd tak :-) -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i gymnasiet, og kunne godt tænke mig at udregne mit nuværende eksamensgennemsnit. Jeg fandt et udmærket excelark her: http://www.solroed-gym.dk/udregnsnit.htm ...men jeg ved ikke, om den er up-to-date. Tæller C-niveau-fag stadig for 0,5, B-niveau for 0,75 og A-niveau for 1? Mvh -
Variabler
ForumindlægHvad bruger vi variabler til? -
bevis naturlig eksponentialfunktion
Forumindlægjeg skal lave et oplæg om et bevis for den naturlige eksponentialfunktion. Jeg forstår dog overhovedet ikke beviset, jeg håber der er nogen der muligvis kan hjælpe mig: Funktionen exp er differentiabel, med exp'(x) = exp(x) bevis: da ln(x) er differentiabel med differentialkvotienten 1/x, ved... -
Valgfag på HA studier
Forumindlægjeg skal vælge et studie og er interesseret i HA almen, HA mat og HA jur. jeg har ledt og ledt efter en side hvor der står oplysninger om valgfagene på de forskellige studier. hvilke valgfag er der til de forskellige HA linjer. på forhånd tak for hjælpen. -
hjælp hjælp hjælp
ForumindlægEt bassin er 11,34 m3 i rumfang der var fyldt 9000 liter vand i bassinet hvor langt er der fra bassinkanten ned til vandoverfladen? hjælp, tak på forhånd -
samme opgave
Forumindlæghej har spurgt om hjælp til denne opgave før men fik intet svar. har selv kigget på den men ved ikke hvordan jeg skal gribe den an. håber der er en der kan hjælpe Et legeme med en temperatur på -12? placeres i et lokale, hvis lufttemperatur er 27?. Efter 10 minutters forløb er legemets temperatur... -
Perspektiver og begrænsninger
ForumindlægHej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella -
HJÆLP! Mundtlig mat C
ForumindlægHej håber i ville hjælpe! hvordan skal jeg forberede min mundtlig eksamen? jeg kan trække de emneopgaver vi har lavet det 1 år. såsom finansielregning, statelistik, polynomier osv. hvordan ville i mene jeg skal forberede mig?? er der nogen der har gode notater?? skal op den 10 Juni :( -
lineær
Forumindlæger der en som kan hjælpe mig med at få skåret dette helt ud i pap? to linæer funktioner er givet ved M(x)=4x+6 og k(x) = x-6 Bestem skræiingspunktet imellem garferne for m og k tak -
haster eksame
Forumindlæghej alle sammen. jeg skal snart op til mundtlig fysik og er rigtig nervøs, men min dispositioner hænger lidt. jeg skal op i magnetisme, ioner og salte, radioaktivitet og atomet og vil gerne have hjælp i de følgende emner: magnetisme og radioaktiviter. især strøm er jeg virkelig bagud med! det v... -
faktor opløsning af fjerdegradspolynomium
Forumindlægfoklar venligst trin for trin ..kan bare ikke find ud af det here 1. f(x)= x^4 - x^3 - 7x^2 + x + 6 2. p(x)= 100x^4 + 900x^3 - 2300x^2 - 900x + 2200 -
Opgave om carbonmonoxid
ForumindlægHej alle, jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an: Los Angeles havde et carbonmonoxid niveau på 15 ppm. Et gennemsnitsmenneske indhalerer omkring 0,50 L luft pr. åndedræt og tager omkring 20 indåndinger pr. min. Hvor mange miligram carbonmonoxid skal gennemsnitsmennesket indhalere... -
Strømførende ledning i et magnetfelt
ForumindlægForsøg: Strømførende ledning i et magnetfelt http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif hvorfor går ledningen ud af magnetfeltet? og hvorfor ind? hvis i kan svarer på det inden for en time, bliver jeg utrolig glad! -
vinkelhastighed
ForumindlægHej Folkens hvordan løser man disse opgaver Er gået helt i stå og ved ikke hvordan man gør En 5 m høj mast vælter Beregn vinklehastigheden, når den rammer Jorden Beregn hastigheden af spidsen af massen når den rammer jorden Beregn hastigheden af en genstand som falder 5 meter Forklar fors... -
sidder mit i en mat. eksamen!!!
Forumindlæghey.. jeg mangler lidt hjælp til en eksamensopgave. Gødningsenheder x - Kornudbytte f(x) 0 300 50 982 a) Beregn en forskrift for funktionen, b) Beregn det antal gødningsenheder, der fordobler kornudbyttet? på forhand tusinde tak
