Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18141 til 18160 af 31547
-
ligningssystemer?
Forumindlægder er to ligninger som jeg slet ikke kan finde ud af at lave. det ville være skønt hvis der var en der ville lave dem, og så stille dem op, og give en lille slags forklaring på det, sådan jeg kunne forstå dem. 7x+5y=10 Λ14x+10y = 20 x+y=4 Λ 2y = 4-x det er også okay hvis ... -
Tangent
ForumindlægJeg har ingen idé om hvordan man løser dette, så er der en fiks studerne ude i lille danmark, der vil være rar at forklarer mig det? en funktion f er givet ved f(c)=x^3+1 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)) På forhånd mange mange tak for hjælpen! -
Hjælp til ligning
ForumindlægDavs, der er opstået et lille problem for mig. 0.84/x - 4,98 = 7,3/4x - 4.34 har lært noget med at man skal fjerne X fra nuværende plads og sæt et x på alle andre værdier 0,84x - 4,98x = 7,3x / 4 - 4,34 syntes bare det lyder lidt mærkeligt, men er det korrekt? hvis ikke., bedes en fo... -
Matematikaflevering
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået en matematikaflevering for, og har besvaret alt. Dog er jeg stødt på én lille træls opgave, som jeg ikke kan finde ud af, og jeg har derfor brug for hjælp. Dog skal opgaven løses på Maple, hvilket jeg ikke ved hvordan man gør. Er der nogle der kan hjælpe? -
Hvad står der på guldhornene
ForumindlægJeg har læst et sted, at der på det lange guldhorn der blev fundet i 1639 står: jeg Lægæst Holtes søn / fra Holt gjorde hornet. Men en andet side siger at der står: (Jeg Hlevagastir holdning til hornet stavelser) Nogen der ved hvad der rigtigt står på hornet? Også det lille horn. -
Halveringskonstanten for eksponentielle udviklinger
ForumindlægHejsa, Jeg skal bestemme vha. cas halveringskonstanten af eksponentielle ligninger: og det kan jeg ikke helt huske, hvordan man gør. eks.: f_1 (x) = 0.7 * 0.92^x Håber der er nogle der kan. Skal bare lige have et lille ''skub'' for at komme igang På forhånd tak (: -
NH4Br + H2SO4
ForumindlægHej Alle :) Når man opløser en lille smule NH4Br i H2SO4 får man følgende: 2NH4Br (s) + H2SO4 (aq) → 2HBr (aq) + (NH4)2SO4(aq) Hvad sker der så, når vi tilføjer: 1: KMnO4 (aq) (kaliumpermanganat) 2: KI3 (aq) (kaloiumiodid) Håber I kan hjælpe. På forhånd tak. -
Hjælp til grammatik
ForumindlægHej du, jeg sidder med et lille problem, som jeg godt kunne tænke mig at få hjælp til, og det er sætningen: Jeg havde planlagt at køre bilen hjem. Jeg har oversat det til: Ich hatte das Auto Heim zu fahren geplant. - jeg er virkelig usikker, er dette korrekt? -
hvad betyder: en vane har lange rødder
Forumindlæghjælp til ordsporg. en vane har lange rødder. uden mad og drikke duer helten ikke, bedre sent end aldrig, stor i ord lille på jord, ingen kender dagen før solen gåe ned, lige børn leger bedst, en god latter forlænger live. -
Integrationskonstant
ForumindlægHej alle. Jeg har et lille problem, da jeg skal integrere udtrykket der er på billedet. Da alle andre bortset fra tiden, t, er konstante integrerer jeg ifht. til t, og efter integrationen vil alle led derfor være ganget med t. Mit spørgsmål er så bare om jeg skal tilføje integrationskonstante... -
reducere udtryk
Forumindlæghejsa, jeg har et lille problem med denne her ligning, jeg skal reducere den og jeg ved godt hvad ligningen ville give, problemet er bare jeg ikke rigtig kan se hvordan det kan lade sig gøre at det giver det! ligningen: a(a-b)+b(a+b) resultatet er : a^2+b^2 er der nogen der gider at for... -
Udledning af Keplers 3. lov
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder med udledningen af Keplers 3. lov, og er stødt på noget, som jeg ikke helt selv kan finde svar på. I den vedhæftede fil ses det, at lille m går ud af ligningen i tælleren, men jeg kan ikke se hvordan. Jeg håber et klogt hovede kan se hvad der foregår (markeret med stjeren)... -
Forskrift for lineære funktion
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem med en matematik opgave. Jeg har fuldstændig smidt ud af hovedet, hvordan man finder forskriften for en lineære funktion, og synes ikke rigtig jeg kan se mig ud af det, vha. af andres lignende problemmer og spørgsmål herinde. Opgaven lyder: Bestem forskrifte... -
Rigtig ordstilling?
ForumindlægHer er der lige et lille spørgsmål til jer tysk nørder derude ;-) - er lidt i tvivl om den. In meiner Freizeit oder wenn ich zu Hause komme, sitzen ich oft am Computer.... Skal der stå komme eller kommt? Komme - fordi der står ich.. Kommt - fordi Hause... Hjælp! -
hjælp til analyse af a(t),v(t), x(t) graf :(
Forumindlæghej alle er der en venlig sjæl der har lyst til at hjælpe fysik-forvirrede mig med at analysere 3 grafer over acc. hastigheden og position i forbindelse med SRP :/ det er blot en lille kommentar til hvad man kan sige om graferne, som jeg søger. Jeg er virkelig i nød og har brug for noget hjæ... -
Rødder og potenser
ForumindlægHej! Jeg har et lille problem med rødder og potenser jeg ikke kan huske hvordan man løser. Jeg har skrevet det ind, som kan gør i Nspire; root(a^3*b^4,12)*root(a^2*b^3,3) Facitlisten siger at svaret er; root(a^11*b^16,12) men jeg kan ikke lige se hvordan det fungerer. -
Rumfang
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med en lille opgave, som har voldt et løsnings problem Jeg kan ikke få åbnet for den Indlandsisen er dannet for 2-3 mio år side og har et rumfang på ca 2,7 mio km3. Det er næsten halvdelen af alt ferskvand på den nordlige halvkugle af jorden. hvis danma... -
Svær opgave!
ForumindlægHeej.. Jeg er blevet stillet opgave følgende opgave: Se vedhæftede fil . Jeg har problemer med underopgave b og c, dog har jeg en ide til at lave b. Hvis der er nogle der har bare har en lille ide om hvordan hhv. b og c skal laves kunne det være dejligt at diskutere disse. -
Et TI-Nspire problem ;)
ForumindlægHej SP, jeg sidder lige med et lille lommeregner problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg vil gerne udgange x4-x04 på min TI-Nspire, således at dette giver (x3+x2x0+xx02+x03)(x-x0), men hvilke(n) knap(per) skal jeg trykke på? Mange tak ;) -
Middelhastighed
ForumindlægGod aften SP. Jeg har et lille spørgsmål til en opgave hvor jeg skal finde middelhastigheden i et tidsinterval. Jeg skal bestemme middelhastigheden i tidsintervallet fra 1 s til 2 s. Jeg ved godt at jeg skal bruge v=ds/dt og jeg får her resultatet til 0 som kan ses på grafen, alligevel kan ...
