Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18141 til 18160 af 52678
-
Jeg er en taber
ForumindlægJeg kan ik finde ud af skolen ? Hvad skal jeg gøre ? -
Hvad er hårdet: 1g -> 2g eller 2g -> 3g
ForumindlægHvad var ifølge jeres mening hårdest:Overgangen fra 1g til 2g eller overgangen fra 2g til 3g? -
Organisk kemi, navngivning og sådan noget
ForumindlægHer er en opgave som jeg skal aflevere. Det er den sidste opgave, og jeg synes den er lidt svær. Så jeg ville blive rigtig glad, hvis der var nogen der ville se på dem :)Opgaven lyder:Når en alken tilsættes KMnO4 i sur opløsning, vil dobbeltbindingen blive kløvet. Carbonkæden bliver således delt ... -
Eliteklasser.
ForumindlægHej, jeg har fået at vide, jeg skal holde et oplæg om eliteklasser i forbindelse med samfundsfag. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal fortælle om, så det bliver samfundsfagligt. Jeg håber med en masse input fra jer.. :) -
Mat IT eksamen HTX lidt facits?
ForumindlægHejsa. Har lidt svar jeg vil høre om er rigtige:a) Lydintensiteten i 3 m når dB er 100Jeg får intensiteten til I=0,01 W/m^2b) Beregning af effekten PJeg får effekten til P=1,13097c) Afstand hvor lydstyrke er 85Får jeg til 16,8702m -
Det forsømte forår..
ForumindlægJeg søger et referat af det forsømte forår.. Så ville det ´bare være dejligt, hvis DU kunne give mig den... Takker -
dansk til tysk
ForumindlægHej, nogen der vil kigge det tyske igennem for fejl..? 1)De havde netop nydt dineren, og nu drak de kaffe eller endnu et glas vin. -Sie hatten genau das Diner genießt, und jetzt trank sie Kaffee oder noch ein Glas Wein. 2) Danseorkestret begyndte at spille, en sangerinde sang de nyeste refræn... -
God idé?
Forumindlæg½øj derude! Nu ligger landet sån9;t, at min fætter på 10, fra USA er kommet hjem og han har desværre lidt problemer med matematik. Derfor har jeg tilbudt at hjælpe ham lidt, men som i nok ved, så er matematik på den alder en direkte PINSEL! Så vil høre om du/i har en god idé til undervisnings... -
Jeg har virkelig brug for hjælp ;(
Forumindlægjeg vil gerne være godt klædt på når jeg skal på gym, men jeg ved desværre ikke hvad. Ejestedord er, ejefald. og bestemt kendeord og ubestemt kendeord, det ved jeg ikke hvad er. jeg håber der er nogen der er kan forklare mig det, -
Statistik - lidt forvirret - hjælp til opg b
ForumindlægHej, er der en matematiklærer der kan forklare mig, hvad det nedenstående står for i den vedhæftede fil. Ligeledes vil jeg gerne bede om hjælp til opgave b x^2-teststørrelse: = 4,52 Frihedsgrad: 1 Kritiskværdi: ? p-værdi: ? ---------------------------------------------- Opgaven: En forsker... -
Rygte om 25% dumpede SRP-opgaver
ForumindlægHej folkens. Jeg har hørt en del rygter om at 25% af SRP-opgaverne er dumpede, andre steder siger det florerende rygte at vi skal helt op på 40% ! Jeg har fundet et enkelt læserbrev i jyllandsposten der kommenterer det foruroligende resultat, men har ikke kunne finde et sted der rent faktisk kan... -
NOGEN DER KAN??
ForumindlægNogen der ved hvad deskriptiv statistik er?? please hjælp hurtigt?? det vigtigt -
hjæle med et par tyske sætninger?
Forumindlægnogen der kan oversætte følgende : på billedet kan jeg se et roddet klasseværelse som tilhører 1.a her har jeg nogle beskrivelser af klasseværelset .. Det bare de sætninger :d -
Naturens kræfter
ForumindlægHej, jeg håber der er nogle der kan hjælpe. Jeg er ikke særlig god til geo. Især dette emne. Tak på forhånd. Opgaverne ser således ud: Hvad kan være årsag til et jordskælv? Hvad kaldes pladerne i j... -
Den Grimme Ælling
ForumindlægHvad er budskabet med H.C Andersens eventyr Den Grimme Ælling? -
Kong Ødipus
Forumindlæghey! er der nogle der ved hvilken centrale elementer, tragedien kong ødipus tager hul på, i sin tids forestillingverden? -
Jeg overvejer og droppe ud af gymnasiet
ForumindlægJeg overvejer og droppe ud af min gymnasielle uddannelse. Rent fagligt går det rigtigt godt, jeg er uden tvivl en af de mest aktive elev i timerne, og inden startede på uddannelsen havde jeg også fået 6 ud af 7 tolv-taller på d-niveau. Så jeg er på et fagligt rimeligt højt niveau. Men jeg har l... -
Tysk
ForumindlægHvordan kunne det ske, at han sad 15 år i fængsel Wie konnte es passieren, dass er 15 Jahren im Gefängnis saβ. Hun har reddet i 4 år Seit 4 jahren hat sie geritten. Det er svært at acceptere sig selv Es ist schwer sich selbst zu acceptieren. Nach vielen Jahren mit Mobbing entwi... -
Bestem afrealet af N
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=-2x2+20x-32 Grafen for f afgrænser sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal (se figur 1). a) Bestem arealet af M Man benytter den generelle formel ∫ b•xn dx = b•xn+1/(n+1) + k , n ≠ -1 . Her får man: 2∫8 f(x) dx = 2&i... -
y9;9;=4y ?
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, som vi ikke har gennemgået løsningsmodeller for i klassen, og har derfor prøvet at gætte mig frem. Men dog uden megen held. Bestem løsningen til y9;9;=4y Der opfylder at y(0)=1 og y9;(o)=0 Her tænkte jeg, at man først kunne finde en løsning til y9;9...
