Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18141 til 18160 af 32900
-
et ?...
ForumindlægHej!!Jeg skal til dansk skriftlig årsprøve på mandag, og har fået at vide af min lærer at vi kommer op i et HF sæt...(jeg vil dog også gerne vide omkring studenter eksamenssæt) hvordan ser sådan noget ud..?Er der nogen derude, som måske kunne hjælpe mig med lægge et sådan lignende HF sæt ud på ne... -
Parabler
ForumindlægHvodan kan man bedst beskrive hvad leddet bx gør ved en grafisk afbildning af et anden grads polynomium? -
Jura
ForumindlægHej..Er det muligt at komme ind på jurastudiet hvis man har et gennemsnit på 7.7 eller kan man ligeså godt droppe det! Tænker også på fritiden når man læser på uni.. kan man få tid til at dyrke sport osv. eller tager det helt overhånd med læsning.. hvor mange sider hver dag? -
Tysk!
ForumindlægEr her nogen der kan lidew tysk, det er simpelthen bare mit hade fag og jeg kan ik finde ud af det.... Ville bare lige høre om der var nogen, der kunne lave en oversættelse for mig??? På forhånd tak -
chi2 test
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med nr. 1 i denne opgave? Tak på forhånd :) -
Layout
ForumindlægHey alle!Jeg ville høre, om der er nogle af jer som kender nogle sites, hvori man kan se, hvordan SSO skal se ud! Her tænker jeg på de grundlæggende regler for dens udseende osv. Bare de fundamentalle regelsæt for dens opbygning og struktur etc.Jeg ville blive rigtig glad, hvis der også var nogle... -
fra dansk til eng.
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvordan man oversæætter denne sætning? "Men selv de 14-årige danske elever klarer sig dårligere end eleverne i de lande i europa vi normalt sammenligner os med.." -
Dollarkurser
ForumindlægI lufthavnen køber Aka en T-shirt til 24 dollar. Dollarkursen er 500 Hvad koster Aka's t-shirt i dk kr? Hvordan er det man regner det ud? -
Praktisk anvendelse til andengradsligning...?
ForumindlægJeg står og skal bruge en daglidags situation, hvor man kan bruge en andengradsligning. Altså en praktisk anvendelse.Kan nogle være behjælpelige..? =o) -
Einstein..... (teori)
Forumindlæger der nogen der kan henvise mig til Einstein's relativitetsteori?og evt. hvordan man bruger(regner) den...?tak -
differentiering af (x³ + 40)/x
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at differentiere: (x³ + 40)/x Og er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at blive bedre til det selv? Har noget med nogle regneregler og simple funktioner, men jeg kan stadig ikke finde rundt i det.. Er der nogle øvelser en video på en side eller s... -
Hyperbler og linjer
ForumindlægHej please please please tjek denne ene opgave. Jeg kan simpelthen ikke få den til at passe så please tjek den og skriv hvor det går galt. Jeg vil blive sååå glad eftersom jeg har stirret mig blind på den nu. -
Kryptering
ForumindlægHey, er der nogen andre der skriver i kryptering? , for jeg er stødt på det problem at jeg skal beskrive principperne i RSA kryptosystemet, hvilket vil sige at jeg matematisk set overordnet skal forklare det, hvilket jeg synes er pænt svært da jeg man skal bruge man beviser og formler osv. Nogen ... -
Eksam
ForumindlægEr der nogen herinde der kender en opgave fra folkeskolens eksams opgave fra flere år tilbage der omhandler om en idrætsplads hvor komunnen måtte tag et styk af en idærtsplads da de skulle lægge en vej. Så derfor skulle de så også ligge et andet nyt stykke areal tilbage som er 28 kvadratmeter. Ma... -
Omskrivning
ForumindlægHej Jeg er lige ved at rette min SRP igennem,men der er en omskrivning jeg er lidt i tvivl om. Så jeg vil blive rigtig glad, hvis der er nogen der kan fortælle mig om det er rigtigt, og hvad det er der sker :) Omskrivningen ser således ud: √((1/4)·((4k/m)-(τ2/m2) ) )=√((1/4)·-((&t... -
Chi i anden - Forventede værdier
ForumindlægI dag blev jeg irreteret på min lærer, men især også mig selv... Jeg har altid forestillet mig, at når man laver sine forventede værdier for en observation, hvor man vil tjekke om der er uafhængighed, så var det binomialfordelingen man gik ud fra... Krav til binomial: n uafhængige forsøg, hvor n... -
integrere
Forumindlæger der ikk nogen der gider hjælpe med at integrere denne her: 0,1*e^(-0,1x)Jeg kan ikk rigtig finde ud af det... -
Hjææælp. Maaath variabelsammenhænge
ForumindlægHej. Vi har fået en opgave for i varibelsammenhænge som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. '' Nielsen og Jensen vil køre om kap i biler på en lige motorvej, uden andre bilister. Nielsens bil kører 70km/t og Jensens bil kører 72 km/t. De aftaler at kører i 40 min. Men Nielsen kræver a... -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ...
