Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 18161 til 18180 af 34269
-
set filmen "bowling for columbine"
Forumindlæghej har i set filmen Michael more "bowling for columbine" , kan i give en resume, har ´nemlige ik set den tak -
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d... -
Skr. fysik A
ForumindlægEr jeres hold også blevet slagtet? Jeg har lige talt med nogle fra min hold og jeg fandt ud af at jeg fik den højeste karakter (10) og at 5 ud af 18 er dumpet. De fleste ligger på 4. Hvordan er situationen hos jer? -
At gå om
ForumindlægOhøj :) Er der nogen her på portalen der selv har været ude for eller set til en kammerat/bekendt der har prøvet at gå et år om på en gymnasiel eller forberende uddannelse? I så fald, hvad har I indtryk af at man får ud af det, hvis man fx gør det med et ønske om at forbedre sin præstation? K... -
Lortekarakter.hjælp mig
Forumindlæghey jeg har været oppe i billedkunst,biologi og tysk, jeg er så bange for eksaminer, at jeg har fået 00 i alle 3 fordi jeg er så usikker og bange, kan jeg overhovedet komme ind på en videregående uddannelse ?. jeg får normalt gode karakter fra 4-10, men altså mit drømmeuddannelse er at blive økon... -
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
Opgave om harmoniske svingninger
ForumindlægHej alle! Jeg sidder fast i nogle opgaver i matematik (muligvis også lidt fysik) til min SRO om harmoniske svingninger, og kunne godt bruge noget hjælp. Opgave 1: En Birdie er en lille legetøjsfugl, som er ophængt i en fjeder. Når man trækker ned i fuglen og slipper den, vil den svi... -
kristendommen
ForumindlægHej ...er der nogen der har religion c,eller kan svarer mig på dette spørgsmål. For det er svært at finde et dirkte svar på selv om der nu står megte om dte på nettet. Mit spørgsmål er; hvad brugte de første kristne dåben som et tegn på?. Bliver meget glad for hvsi der er nogle der vil hjælpe. ... -
hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige skrevet min første engelsk aflevering færdig (jeg går i 1.g). Jeg vil godt gøre et godt indtryk på min lærer og ville derfor spørge om der var nogen der kunne læse det igennem. Jeg klarer mig altid bedre efter at få feedback på det jeg laver. Det ville være en stor hjælp h... -
Forskrift for vektorfunktion
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til følgende opgave, da jeg er lidt i tvivl om hvad, der menes. Funktionen f er f(x)=sin(x)+1 opgaven lyder: "Opskriv en mulig forskrift for en vektorfunktion, hvis parameterkurve er en del af grafen for f." Er det det er jeg skal bruge? Eller noge... -
Kønsbundet Eller Ej?!
ForumindlægHej Derude.. :) Jeg har knoklet meget med flere forskellige krydsningsskemaer men kan stadig ikke opdage, hvornår fx. en sygdom nedarves autosomalt eller kønbundet... Jeg håber virkelig, at nogen kan give en løsning! ____________________________________________________________________________... -
Vedr. klage
ForumindlægHar mit gymnasium en kopi af min ekasmensopgave (stil)? Jeg vil nermlig gerne klage, men det lader til at jeg ikke har en kopi :-( (ja jeg ved det, det er skide dumt) -
Gym efter sommerferien ..
ForumindlægJeg skal starte på gym efter sommerferien med studieretningen Naturvidenskab: Matematik A, Fysik B og Kemi B. Som kunstnerisk fag har jeg valgt musik .. Jeg ville lii høre hvordan det er at gå i gym ? Er det meget hårdt ? Hvordan er fællesskabet? Hvordan foregår faget musik ?? Hvor lang tid skal ... -
chi2 test
ForumindlægEr der nogen af jer som ved hvordan man bruger chi2 test på en TI-nspire cas lommeregner? -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ?? -
lille spørgsmål
ForumindlægHej hvorfor saccharose er polært?? . Hvilken betydning har dobbeltbindinger i fedt i forhold til sundheden ?? -
Historie guf
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen og har fået mine kilder i dag. Jeg har lavet nogle problemstillinger til mit emne ud fra mine kilder, men jeg vil bare gerne være sikker på, om de opfylder de taksonomiske niveauer. Mit emne er: Enevælde i Danmark. Mine problemstillinger: - Hvad var baggrunden for... -
bestået eller dumpet?
ForumindlægHvis jeg har fået 7 og 7 i årskarakter og 00 og 00 i matematik. Har man så bestået eller dumpet? -
jeg dumper
Forumindlægjeg skal op i datalogi i morgen, vi trak i dag, og jeg har trukket noget, jeg har ikke styr på overhovedet. jeg skal programmere noget og jeg kan ganske enkelt ikke finde ud af det :( skal jeg bare acceptere at jeg dumper eller hvad kan jeg gøre? .... -
Numerisk integration..
ForumindlægNogen som kunne med hjælpe at forstå beviset her.. Jeg har forstået at n går mod uendelig vil begge arealer blive til 0.. men forstår ikke hvorfor det er arealet f(b)*1/n - f(a)*1/n.. Det vil jo ikke angive hele det areal under grafen men kun den sølje..
