Søgning på: religion c begreber. Resultater: 18161 til 18180 af 70434
-
Fattigdom i USA
ForumindlægJeg skal snart skrive en stor opgave omkring fattigdommen i USA, og skal bl.a. redegør for fattigdomsproblemerne, undersøge årsagerne til omfanget og udviklingen og tilsidst vurdere hvordan de to store partier vil mindske fattigdomsproblemerne. Størstedelen af materialet skal være på engelsk. Je... -
massefylde, volumen masse
ForumindlægEn astronaut ønsker at træne i at bevæge sig som vægtløs, inden han tager på rumfærd. Iført rumdragten fylder han 89,7 liter, og for at blive vægtløs hopper han ned i vand med massefylden 0,998g/ml, vejer den 16,7895 g. Hvor meget skal han veje, før han netop blivr vægtløs? -
Det geometriske bånd (advanced)
ForumindlægHej Ifm. kraftdiagrammer snakkede forelæseren om det geometrisk bånd. Han sagde at det var vigtigt, men forklaret ikke helt hvad det var. Han gennemgik en opgave med nogle lod, snor og nogle vægte. Kan nogen regne ud hvad han talte om? Mvh. -
Naturrealisme og impressionisme
ForumindlægHej derude jeg tænkte om nogen evt. havde links eller noter til noget om Naturrealisme og impressionisme. Og er der nogen som har noter eller links til "Ved vejen" af Herman Bang? Vh Niels -
• diskussion af materialer, teorier og metoder
ForumindlægHej! I det 4 punkt over hvad der skal indgå i AT-synopsisen står der at der skal indgå: • diskussion af, hvilke materialer, teorier og metoder der er relevante i arbejdet med problemstillingerne (underspørgsmålene) Har virkelig svært ved at se hvordan jeg skal lave denne del... Er der nogle d... -
usportslige aspekt
Forumindlæghej alle sammen jeg har AT og min emme er krop og doping. under det skal jeg skrive om vad ulempen ved EPO er. hvor er jeg stødt på et ord som jeg lige ved hvad er :-( vil i ikke nok hjælpe mig :-) hvad betyder Usportlige aspekt? -
ARGUMENTER LIBERALISTISK IMOD PERNILLE SKIPPER - hjælp!!
ForumindlægHej, jeg skal lave en argumentationsopgave, hvor jeg skal argumentere ud fra en liberalistisk grundholdning imod Pernille Skippers synspunkter i citatet (vedhæftet). Jeg skal benytte mig af: 1) påstand/hovedsynspunkt(er)/hovedbudskab 2) Belæg 3) Hjemmel Er der nogen der kan hjælpe mig, med ... -
Gramatisk korrekt
ForumindlægHvad for en oversættelse er den rigtige? Tiderne er blevet vanskelige. 1) The times has become difficult. 2) The times have become difficult. 3) Times has become difficult. Tiden er jo en utællelig mængde? Derfor uden den bestemte artikel? 4) Times have become difficlut. -
marketing
ForumindlægHvad betyder ordet marketing og marketingføring? -
Morfologisk og syntaktisk analyse?
ForumindlægHej Er der nogle der kan forklare mig hvad en morfologisk og en syntaktisk analyse er? Gerne med eksempler på begge analyseformer bagefter. På forhånd tak :) -
Heej
ForumindlægHej... Er der nogen der ka forklar mig hvad impressionisme er ? -
Sprog
ForumindlægVi har fået en opgave i dansk, hvor vi skal skrive en analyse på 5 sider om et værk, vi selv har valgt. Værket skal være sprogligt interresant. I denne analyse skal der være en redegørelse på gerne 3-4 sider, omkring hvorfor dette værk er sprogligt interresant. Jeg har valgt Egalias døtre, som ... -
litterær artikel - lidt hjælp?
ForumindlægHej Jeg skal skrive en litterær artikel om Naja Marie Aidts: "Hun græder ikke" Altså den skal analyseres, fortolkes og tilmed skal der gives en perspektivering der placerer den genremæssigt. Jeg tror jeg har nogenlunde styr på analysen og fortolkningen, men jeg er ikke med på hvordan j... -
Det er/Der er?
ForumindlægHejsa. Jeg har lige et enkelt spørgsmål. Ville du sige: Det er musestille? Eller: Der er musestille? På forhånd tak :D -
Samfundsfag diskussion - hjælp til materiale
ForumindlægHej! Jeg har en problemformulering for den sidste del lydeR: "Diskuter i forlængelse af analysen, hvem der har ansvaret for at hjælpe personer pa° kanten af samfundet med at fa° et bedre liv, samt hvordan vi hjælper disse personer bedst muligt." Jeg kan simpelthen ikke finde noget ord... -
Hjælp til min diskussion!!
ForumindlægVil I ikke nok hjælpe mig med dette spørgsmål, har indtil videre skrevet 50% om hvordan man kan undgå terrorisme i Danmark. Diskute´r om det er muligt for alle mennesker at bega° onde handlinger – herunder udføre terrorgerninger – og hvad man fra politisk side kan gøre for at for... -
Atombombe trussel
Forumindlæghej. jeg sidder og skal diskuttere hvorvidt truslen om et atomangreb i dag er real, min lærer siger jeg skal bruge nogle teorier, men jeg kan simpelhen ikke komme i tanke om nogle er der ingen der kan hjælpe? -
MEDIEFAG - filmanalyse
ForumindlægHej, jeg har et par spg. til alle dem der har mediefag på højniveau og ellers dem der kan være i stand til at hjælpe. Når man skal analysere et filmklip i mediefag, hvad skal man så starte helt basalt, at kigge på? Skal man f.eks. lægge mærke til, at klippet starter med en panorering for at udp... -
Please hjælp.
ForumindlægAy, Jeg har en opgave for i fysik som jeg overhovet ikke fatter. syndes også det er lidt svært at researche det. Så hvis der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med de følgende spørgsmål i den vedhæftede fil ville jeg sætte stor pris på det, Tak! Det skulle entelig afleveres imorgen. Men vi... -
Bevis for længden af en vektor i 2D?
ForumindlægEr der en, der kender beviset for længden af en vektor i to dimensioner? Jeg ved, at det skal bevises ved hjælp af Pythagoras.
