Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18181 til 18200 af 33650
-
3012 b
Forumindlægvejledende eksamensopgave 3012 b, stx A-niveau. ((x+1,5)^2)+((y+2)^2)=25 reducer til én ligning, som x skal opfylde og løs denne ligning for at bestemme de mulige afstande mellem muren og det sted hvor stigen rører jorden. har fået det til 4,33-y=x men synes ikke det hænger sammen :S Håbe... -
problemer med opgave
ForumindlægJeg er igang med at repetere til Mat A eksmen imorgen og så stødte jeg på en opgave som jeg ikk kan løse. Hvis i har STX A bogen, den med vejlende opgaver, så er det på side 13, opgave 1.038 der er angivet en ligning til en plan 2z-y+z+3=8 der er angivet en paremeterfremstilling til en linje ... -
Matematik, Lineær sammenhæng - Eksamen
ForumindlægHey. Jeg har sagt ja til at jeg i morgen ville fremlægge et eksempel for en mundlig eksamen i matematik, hvor mit emne er Lineær sammenhæng. Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg skal sige i til denne eksamen, da jeg ALDRIG nogensinde har været oppe i noget mundtlig matematik eller lign før, og ... -
integralregning
ForumindlægJeg sidder med vejledende eksamensopgave, stx A - niveau, nr. 7007. opgaven lyder: Graferne for funktionerne f(x)=x^2-5*x-6 g(x)=2*x-6 afgrænser en punktmængde, der har et areal. Bestem dette areal. er helt med på at jeg skal finde arealet mellem de 2 funktioner, men er gået helt kold på ... -
Sammensat funktion?
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med denne delopgave fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, stx - A-niveau": 9.003: Bestem: ∫(x^5+2x)dx=1/6 x^6+x^2+k - er dette rigtigt? ∫(3x^2 )*e^(x^3+1) dx - hvordan gør jeg med den sidste, jeg ved det er en sammensat funktion, m... -
Hvad kan jeg blive?
ForumindlægHejsa :) Nu har jeg tænkt mig at gå på STX jeg har valgt den naturvidenskabelige retning, og den indeholder: Biologi A, Matematik B (har tænkt mig at sætte den op til A nivea i 2g) og psykologi B. Men ved ikke rigtig hvad jeg kan vælge som uddannelse? Nogen der har nogle forslag? :) eller forslag... -
Skriftlig Dansk eksamen på gym
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige og tænker på, om nogen kender et sted, hvor jeg kan finde opgavespørgsmålene fra skriftlig eksamen i dansk STX fra tidligere år? Når jeg søger under opgaver, finder jeg nogle stykker, men hvor kan jeg se, hvilke spørgsmål der blev stillet følgende år? Jer som har ... -
Søger hjælp til at forstå dem!
ForumindlægHej derude! Jeg har skriftlig årsprøve i mat (stx) her på fredag. Problemet er at jeg ikke finde regneforskrifter uden hjælpemidler (med lineær, ekspotentiel og potens). Det sagde min lærer at der vil være nogle i opgaverne, så jeg vil godt lærer det udenad. Kan nogle give mig nogle eksempl... -
00 - Til eksamen.
ForumindlægHej jeg har lige været oppe til dansk eksamen. Jeg trak en gammel tekst som jeg absolut ikke forstod noget af, jeg var pisse nervøs og det gik bare af røv til. Jeg havde intet til teksten og jeg fik desværre 00. Mine karaktere normalt i dansk ligger på 7/10 og regner med at få 7/10 i årskarakter.... -
Lektiehjælp i århus og online tilbydes
ForumindlægHej alle Jeg er en ung 19-årig pige, der afsluttede STX i sommers, og som nu læser jura på AU. Jeg tilbyder særligt lektiehjælp (angivet højeste niveau) i MatA, FysB, SamfA, histA, danskA, tyskA - dækker dog også andre fag, og naturligvis folkeskolen, og har tidligere erfaring som personlig l... -
Svært ved engelsk
ForumindlægHejsa Jeg går i 1.g på STX og har rigtigt svært ved engelsk, jeg har en fin udtaling, men mange ting kan jeg ikke høre om er rigtigt eller forkert. Har i nogle ideér til hvordan jeg kan blive bedre, har en smule tabt modet. Kender i nogle hjemmesider hvor man kan træne det, synes ikke at de ... -
problemer.
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig. jeg aner ikke hvordan man analysere et billed, har ikke rigtig styr på begreberne og nogle kendte kunstnere indenfor de gennerelle tidsperioder i billedkunst. jeg skal til eksamen i billedkunst c- niveau på stx. her d. 17, og jeg skal meget gerne ha styr på de fo... -
Selv studerende - Dansk A
ForumindlægHej. Jeg har tilmeldt mig Dansk A (HF), som selvstudie, og kunne godt bruge lidt hjælp ift., hvor jeg skal starte. Er der nogen derude, som har afsluttet HF/STX, eller er ved at være ved vejs ende, mp i meget gerne byde ind:-) Jeg har fået adgang til hele pensumet, og følgende overskrifter frem... -
kvatilsæt og boksplot - studentereksamens fra august 2008
Forumindlægjeg sidder med opgave 11.a fra stx studentereksamens fra august 2008 og kan slet ikke lige finde ud af hvad jeg skal konkludere... måske en havde lavet den og kunne hjælpe lidt... opgaven er følgende.. To elever, A og B, ønsker at sammenligne deres taletid i mobiltelefon. De indsamler derfor over... -
Dansk Kronik
ForumindlægGodaften jeg går på STX og har fået skrevet en kronik. Jeg ville høre om der er nogle flinke mennesker derude som gider at tjekke igennem om jeg har fulgt genren, altså om det er den rigtige måde jeg har skrevet redgørelsen, diskussionen osv. Teksten jeg har skrevet en kronik ud fra er en tekst... -
potensudvikling
Forumindlæghej allesammen... jeg håber virkelig i vil hjælpe mig med dette, for er helt på bar bund jeg skal op til eksamen i matematik på c-niveau på STX og et af eksamensapørgsmålene lyder således: 4: Potensudvikling og andre vækstmodeller. Gør rede for potensudviklingen y = b*x^a. Du skal blandt andet... -
ønsker at klage i matematik
ForumindlægHej, jeg ønsker at klage i forbindelse med matematik skriftlig eksamenskarakter på A-niveu stx. Er der nogen der kender til det? Hvad kan man klage over? Vel indholdet, men jeg kan jo ikke decideret gå ind og sige sådan og sådan. Men jeg har skrevet og forklaret en del til hver opgave og brugt ... -
Eksamenshjælp til Matematik
ForumindlægHaster !! Jeg søger hjælp til min datter til skr. eksamen i matematik i 10. klasse om 3 uger. Du må meget gerne være lærerstuderende, eller måske er du går du i 3 g på STX eller HTX. Du må have tålmodighed og pædagogiske evner. Jeg hører meget gerne fra dig. God løn gives. Du skal bo nord for kb... -
Cases - eksamen C-niveau
ForumindlægHey studi.dk Skal til eksamen i Erhvervøkonomi C (STX) på mandag. Så vidt jeg har forstået går eksamen ud på, at jeg trækker en case (om en virksomhed) med dertilførende spørgsmål, som skal besvare med udgangspunkt i erhvervsøkonomisk viden fra pensum. Jeg ville derfor "smugtræne" dett... -
Funktionens maksimum
ForumindlægHej derude, Jeg sidder med stx matematik B fra december 2008 og er nået til opgave 11, og den lyder som følger: En funktion f er bestemt ved: f(x)=3*lnx-x^3 , x>0 a) Bestem f '(x) og gør rede for at f har et maksimum. Jeg har fundet f ' (x), men jeg kan ikke huske hvordan man finder m...
