Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18181 til 18200 af 111527
  • diskriminanteb (bevis)

    Forumindlæg
    Hej Jeg kan ikke helt forstå hvordan man kommer fra: 4a^2 x^2+4abx+b^2=d til (2ax+b)^2=d Nogen som kan hjælpe? TAK
  • vektor i planen

    Forumindlæg
    hej.. håber nogen kan hjælpe mig.. vektor a: (-3,2) vektor b:(8,-½)vektor c:(9,5) bestem: (b*(a-b))b bestem: (c*a)(a+b+c) mange tak på forhånd.:)
  • Reducér følgende udtryk.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal bruge hjælp til følgende spørgsmål: Reducér følgende udtryk og beregn værdien når a = 1 og b = 2 (a+b)^2-a^2+2ab-(a+b)(a-b)-4a(b+1) Har brug for et svar så hurtigst som muligt! :)
  • Sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    Jeg tror ikke jeg forstår opgaven rigtigt, eller ser forkert på den så vil gerne have lidt hjælp: Et firma har afgivet to tilbud, et til kunde A og et til kunde B. Man bedømmer sandsynligheden for, at kunde A accepterer tilbudet til at være 0,5 og sandsynligheden for, at B accepterer, til 0,6. ...
  • Hvordan beregnes OT for ..

    Forumindlæg
    Hey gik lidt i stå over en kemi opgave:Kan ikke helt finde ud af hvordan man beregner OT for Fe(O)OHMit bud er:2*(-2)+1 = -3 Derved er OT = 3 right?
  • eksams klar

    Forumindlæg
    jeg sidder og læser op til kemi reeksamen. er der en sød sjæl der kan forklare nogle ting iforhold til organsik del og den almen del. tak på forhånd
  • Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!

    Forumindlæg
    HJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget.....
  • Reducér udtrykket

    Forumindlæg
    Goddag. Jeg skal reducere: (a+b)^2-2a(a+b) Jeg vil først bruge kvadratsætningen så det bliver: a^2+b^2+2ab-2a(a+b) Men så gr jeg i stå. Nogen der kan hjælpe mig, og hvordan det evt. generelt forholder sig? På forhånd tak.
  • Vektorer

    Forumindlæg
    b = c-a, |a|=5, |c|=3, a*c=0, skal finde b og vinklen mellem b og cPå forhånd tak.
  • Kvadratisk funktion

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet et en opgave, jeg skal bevise. Jeg kan godt bevise keglesnit ligningen på cirklen, men der hvor det går galt er når jeg skal bevise cirklens ligning med centrum i (p,q).
  • Standardafvigelse og Matematikbøger

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er en ufattelig dårlig matematiker, men har forelsket mig i programmering. Og da matematik er en fatal byggeklods inde for denne branche, er jeg ret... fæcked. Jeg forstår selvfølgelig det grundlæggende, men efter ottende klasse begyndte jeg at ikke kunne finde rundt i skole og fritid, s...
  • Statsautoriseret revisor

    Forumindlæg
    Hej. Jeg afslutter stx i år og er begyndt at tænke på hvad jeg vil læse til. Har tænkt lidt på at blive statsautoriseret revisor da det lyder spændene. Men er der nogen der ved hvor lang tid det tager og hvordan man bliver det?
  • Angående uddannelse..

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er nu ved mit første år som hhx elev. Jeg kom til at snakke med en af mine venner her i weekenden, om at man kan læse i udlandet på 2. eller 3. år. Jeg er dog i tvivl om det er den almende stx, eller om det også gælder hhx? Tak for hjælpen på forhånd :)
  • Vinkel mellem vektorer

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lidt problemer med en opgave, er der ikke nogen der kunne hjælpe mig videre? Opgaveformulering: Idet vinklen mellem vektor(a) og vektor(b) kaldes v, er /a-b/ = 5, /a+b/ = 13 og sinv = 2/kvadratrod(85) Bestem /a/, /b/ og a*b Jeg har beregnet a*b: /a-b/^2 = 25 <-> a^2 + b...
  • To sætninger.

    Forumindlæg
    Her husband doesn’t even know a thing about cooking The reason why it is not knows? The story begin when Joan was called by a friend. And why it is not begins? Thanks! :D
  • Fejlsætninger

    Forumindlæg
    Jeg sidder med denne fejlsætning: If you have a family, that do not can support you, many things are difficult. Som jeg retter til can't i stedet for do not can, men hvad den grammatiske forklaringer er, ved jeg ikke.
  • Odysseen FORM OG HEXAMETER !?

    Forumindlæg
    Kære alle studieportal brugere :) Sidder med nogle noter til min Old eksamen, men forstår ikke min lærers noter. Håber I kan være mig behjælpelig :) Der står følgende: "Form for Odysseen: Verseformen hedder Hexameter, som består af 6 rytmiske enheder, nemlig 5 tre-stavelsesenheder og en af...
  • vektor.....

    Forumindlæg
    hey. jeg skal beregne arealet af det parallelogram, der udspændes af a og b. IaI = 5 IbI = 2 a * b= 7,5 jeg ved at jeg skal bruge formlen: I det(a,b) I, osv. men jeg kan ikke lige huske, hvordan man fandt a og b ud fra deres længder.. jeg var lige lidt på vej, men er gået i stå igen..
  • Carbonhydrider og bindinger

    Forumindlæg
    Har en lille opgave, som jeg er gået istå ved..Umættede carbonhydrider indeholder dobbeltbindinger og tripelbindinger.a) hvilket reagens anvendes til påvisning af disse bindinger?b) Hvilken reaktionstype er der tale om, når umættetheden påvises?
  • trigonomitri

    Forumindlæg
    Jeg er desværre gået helt død i to blæk opgaver:I et koordinatsystem har en trekan ABC vinkelspidserne A(3,7(, B(17,-1) og C(-2,-4)Beregn længden af højden fra ABeregn trekantens areal