Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18241 til 18260 af 31756
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Håbet at nogen kan hjælpe med noget matematik, har brug for hjælp til opg 1 i PDF filen. Har brug for hjælp til opg. E, F, G... håber at nogen kan hjælp. På forhånd TAK
  • ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT

    Forumindlæg
    SKal besvare følgende: Diskuter hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik er nødvendig for at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed (flodkulturer)??? Har ikke en ide :( det haster virkelig. please. hjælp :((((
  • find ligning for linjen

    Forumindlæg
    Heey alle derude.. Nogle der kan hjælpe mig. har en matematik aflevering for til imorgen men kan ikk finde ud af det. håber i kan hjælpe mig.. find en ligning for linjen med stigningstal 6 som går igennem punktet (2,13) p.s husk lige mellemregninger så jeg forstår det :)
  • Metode ved integrale

    Forumindlæg
    Goddag..Jeg sidder og læser op på matematik og har undret mig over noget.Når man skal finde enten det bestemte eller ubestemte integrale kan man benytte sig af "Partiel integration" eller "Substitution"Hvornår bruger man de to forskellige metoder? og er der andre metoder end d...
  • Faktorisering+ rødder

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skal op til Matematik eksamen på mandag.. Jeg har svært ved at faktorisere og kan ikk forstå det. Forstår heller ikk rødder?.. Altså bare hva det betyder og hvordan man finder det. Jeg har ikke nogen eksempler på det.. Håber der er nogen der kan hjælpe På forhånd tak (:
  • Problemregning + Færdighedsregning

    Forumindlæg
    Hej.Nu er det sådan, at jeg skal til ottendeklasses årsprøve i matematik i morgen, og derfor vil jeg spørge, om I har ideer til, hvad jeg blandt andet kan øve mig på inden da – for der er vel utvivlsomt opgavetyper, som findes i alle færdighedsark og problemregninger?
  • Karakterer A-niveau STX

    Forumindlæg
    Jeg fik 7 sidste i 2.g sidste år til sommereksamenen og valgte så matematik på A-niveau her i 3.g.Hvis jeg nu får 8 bliver karakteren så 8?Og hvis jeg får 9 bliver den så stadig 8?(fordi karakteren fra 2.g tæller 1/3)
  • Mat-opgave - uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna
  • Mat-opgave - uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna
  • Potens funktioner

    Forumindlæg
    Hej! skal op til skriftligt matematik i morgen og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken notater eller udleveret ark omkring potensfunktioner.Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det ?Går i 1.g. Håber nogen vil hjælpe...
  • Ang. gennemsnit ????

    Forumindlæg
    Hvis man nu får 7 i skriftlig matematikog 10 i mundtlig. Lægger man dem så bare sammen og dividere det med 2 10+7 = 17 17/2 = 8,5 og så runder man det på til 9Så ens karakter i matematik er 9 er dette rigtig ????
  • eksamen

    Forumindlæg
    er der nogen der har, eller ved hvor jeg kan finde eksamenssættet "2009 Maj - Matematik - STX A" ? jeg har været i i studienet, men der er kun besvarelserne. Jeg er ude efter selve opgaverne. tak på forhånd
  • eksame sæt "øve"

    Forumindlæg
    jeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g
  • 3.gradsligning?

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige og repeterer lidt matematik inden i morgen. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme igang med: Bestem k, så -2 er rod polynomiet p(x) = xˆ3 + kxˆ2 - 3x + 6.
  • Boksplot i TI Interactive

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til eksamen i matematik i morgen, og har i forbindelse med min forberedelse netop opdaget, at jeg faktisk ikke ved, hvordan man laver boksplot i TI-Interactive, hvis man kun har et kvartilsæt at leve det ud fra. Er der nogle som kan hjælpe? På forhånd tak.
  • eksamens sæt fra 2003

    Forumindlæg
    Hej..Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved et sted hvor man kan finde eksamens sættet fra 2003 matematik B, evt. også svarene. Jeg er ved at gøre mig klar til skriftelig eksamen og skal derfor bruge dette sæt som repititions sæt.Hilsen T.Fuglsang
  • Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej ville lige vide. Ved i hvad det vil sige når man får et flueben med parantes i matematik? Jeg har fået flueben altså rigtig ved alle stykker bortset fra 2 og har alligevel fået 8??? Nogle der kan forklare hvorfor???
  • Rumdiagonal

    Forumindlæg
    Hej,Jeg skal op i matematik og ved ikke hvordan man beregner en rumdiagonal. Kan godt Phytagoras. Et eksempel.rummet 12m lang, 8,5m bred og 4m høj.Har fundet gulvdiagonalen:144+72,25 = 216,25 Kvadratrod 216,25 = 14,705hvordan regner man rumdiagonalen? På forhånd tak for hjælpen!
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    hej :) jeg har en opgave i matematik som jeg har meget svært ved. den lyder: angiv den løsning til differentialligningen der går gennem (x0, y0), når dy/dx=x+9-1/x+1. og (x0,y0) = (ln2,0). jeg ville blive meget glad hvis nogle kunne hjælpe mig^^
  • Eksamens opgaver

    Forumindlæg
    Som så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :)

Søgninger relateret til matematik fp9 2024