Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 18261 til 18280 af 23489
-
Parabel og ret linje med fælles punkt. Hjælp!
ForumindlægHej alle, En parabel har ligningen y=0.5x^2-0,5x-3 og en ret linje har ligningen y=1,5x+b Jeg har sat ligningerne lig hinanden og kommet frem til 0,5x^2 - 2x - 3 - b = 0 Så tænker jeg at finde diskriminanten d = b2 - 4ac = (-2^2) - 4 · 0,5 · (-( 3+b)) = 0 Og så ka... -
Saltvand og kartoffel
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave nogle opgaver i biologi, men kan simpelhen ikke få svar på to spørgsmål? • Hvad sker der hvis vi har en højere koncentration af salt omkring kartoffelstangen end inde i den? - Hvis saltindholdet i reagensglasset er større end koncentrationen i kartoffel... -
Nationalisme
ForumindlægMed henblik på nationer og nationalisme . Skal jeg i historie forklare ordet : "Folk". Jeg har skrevet lidt selv, men jeg kunne godt bruge noget hjælp til at forstå det "helt korrekt", så hvis der er nogle som sidder og kender til ordet så skriv endelig. 1000 tak -
Kræfternes parallelogram
ForumindlægHej folkens Jeg skal fremlægge om dette emne, og jeg tænkte på om der er nogen der kunne hjælpe mig med at forstå det? -
De 6 differentialtyper??
ForumindlægHej, Jeg skal til terminsprøve imorgen og jeg sidder fast i de 6 diffrentialtyper. Altså disse. 1) Ligning: y'=h(x) Løsning: y=INTEGRALE(h(x))dx 2) ligning; y'=k*y Løsning: y=c*e^kx 3) Ligning:y'=b-ay Løsning: y=b/a+c*e^-ax 4)Ligning: y'=y(b-ay) Løsning:y=(b/a)/(1+c*e^-bx)... -
en bedømmelse eller kommentar
Forumindlæghej Jeg skal op til matematik c niveau på mandag.. Hvis vi nu siger jeg trak 5. spørgsmål og det blev funktioner Beskriv, hvad der kendetegner linære funktioner også til eksamen jeg siger: Først vil jeg forklare om hvad der kedetegner linære funktion og derefter vil jeg vise et eksempel. Som ... -
Økonomien
ForumindlægHej Hvad betyder overophedet Altså i min bog står der at: Økonomien bliver overophedet -
Musik-interesse?
ForumindlægHey, jeg ville bare høre, om der var nogen i det store farlige internet, der havde samme eller tilsvarende musik-interesse som jeg har ;D Har tit fået at vide den er forskruet og/eller helt hul i hovedet. Af musik jeg høre kan nævnes: -AC/DC -Arctic Monkeys -Beatles -Black Sabbath -Deep purple ... -
Lidt glemt matematik!
ForumindlægHej. Jeg har lige glemt lidt meget nemme småting, som jeg håber i kan svare mig på. Helst hurtigst muligt: 2 ligninger, hvor jeg ikke kan huske reglen: (a+b)(a+b)=? (2a-3b)(2a+3b)=? -
område har pufferen størst pufferkapacitet
ForumindlægHej alle, Jeg tumler lidt med at få besvaret spørgsmålet: Mælkesyre (2-hydroxypropansyre), CH3CHOHCOOH, og dens korresponderende base lactat,CH3CHOHCOO¯ er et kendt puffersystem. pKs for mælkesyre er 3,86. Hvor spørgsmålet så er: I hvilket område har pufferen størst pufferkapacitet?... -
engelsk eksamen imorgen
Forumindlæger der nogle der har en analyse model engelsk mundtlig eksamen eller er der nogle der ved og gider skrive hvorfor nogle punkter man skal gå ud fra. på forhånd tak. -
neutralisation - forvirret
ForumindlægHej... har brug for lidt hjælp (fsa-niveau) Jeg sidder med et forsøgs papir hvor man hælder noget saltsyre ned i et reagensglas og derefter hælder noget natriumhydroxid ned i indtil pH værdien er omkring de 7. Men sidder også med nogle notater fra netter hvor der står ( hvilket jo også er reglen... -
Klaus Rifbjerg fødsel
ForumindlægHej folkens, jeg har et stort problem. Jeg skal analysere og fortolke digtet fødsel af Klaus Rifbjerg.. er der nogen der kan hjælpe mig.. jeg skal fremlægge om det ..Please !! mange tak .... -
Dårligt til dansk .. ævævæv
Forumindlæg(stavefejlen er med vilje i overskriften xD) Ja, er ikke meget for at indrømme det, men jeg altså dårlig til faget dansk. Det er primært formuleringer, disponeringen, ordforåd, lidt gramatik og sådan. Stort set næsten alt. Men hvad kan jeg gøre? Min dansklærer siger jo bare arbejd med din disp... -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens. Jeg har denne opgave, og jeg er lidt i vildrede... ?Bestem tangentens ligning til denne funktion: f(x)=(x+1)^4/(x^4+1) ?Tangenten har røringspunktet (3,f(3)) -
Kollegium... kun med SU
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre jeres mening om at bo på et kollegium og kun leve af SU. Udeboende SU er jo 4500 kr. og prisen på et kollegieværelse svinger fra 1000-3000 kr. Kan man godt leve at SU alene eller bliver det meget stramt? Man skal jo også have penge til mad, tøj, husholdningsting,... -
[k] Voyager 200
ForumindlægJeg søger en Voyager 200, hvis nogen ligger inde med den og gerne vil sælge, så er i meget velkomne til at skrive. Pris kan vi finde ud af. M.v.h. Nicky -
Mundtlig test
ForumindlægHvad er fordele og ulemper ved kontanthjælp? -
Hvor meget kan man tillade sig?
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Medlemmer/Member.aspx?id=152130 Samt andre brugere der tiltrækker opmærksomhed.. Hvad mener I om det? -
Enzymers funktion
ForumindlægHej(: Jeg ska skrive som enzymers funktioner til en brochure , som ska med til noget natur i teltet min klasse skal være med til .. Men hva synes I er vigtigt at få med ? For jeg ska jo ikk skrive for meget.. Så hva ville I mene jeg skulle tage med ? Det skal siges at det kun er funktionen jeg...
