Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 18261 til 18280 af 32900
-
OPGAVE SÆT TIL FÆRDIGHEDS!!!
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her og vil rigtig gerne øve en FSA færdighedsregning. Dog kan jeg ikke finde nogle opgavesæt, så jeg kan øve mig? Er der nogle af jer derude, som har en så jeg kan få øver inden eksamnerne? Tusinde tak på forhånd!! :-) -
halveringstid
ForumindlægHej. Hvis der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig, ville jeg blive glad :) Jeg har lavet nedenstående udregning, ved hjælp af halveringstids-formlen, men jeg synes ikke helt det passer med min logiske sans, før jeg bytter om på t(tid) og T_(1/2) i formlen. (Se min opgaven og udregning nedenfo... -
Forsker i krop og medicin
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig en gang ude i fremtiden at blive forsker indenfor menneskekroppen og behandling af forskellige sygdomme, meget gerne inden for neuroforskning. Men nu er det imidlertid sådan, at der jo ikke just findes et fag der hedder "hjernespecialist", så jeg søger lid... -
Hvad viser gennemsnit??
ForumindlægHej, jeg ved godt hvordan beregner det, men hvad bruger man det til helt, altså hvad betyder gennemsnit? -
Brøk regning
Forumindlæg7/54*6/53*5/52 Brøken skal ganges 7,6 og 5 er tæller, mens 54,53 og 52 nævner. Hvordan regner man det her ud Tak i forvejen :-) -
Problemområde Nødhjælp
ForumindlægNødhjælp til Langtbortistan På grund af tørke er høsten slået fejl i Langtbortistan. Der er derfor brug for store mængder af nødhjælp. Nødhjælpen består af konserves på dåse, der skal pakkes i kasser på paller og transporteres med lastbil i sættevognstrailere. I skal hjælpe med at designe en pa... -
Vektor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. b) og c)! -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg har brug for lidt hjælp. I skolen har vi i øjeblikket om induktion i fysik. Alt mulig med spoler, vendinger, strøm, og magneter. Mit problem er bare at jeg ikke forstår hvad induktion er. Nogen der kan give en god forklaring på det med simple ord? -
Hjælp til 2.g opgave om rusmidler .. HASTER LIDT HAR KUN 4 dage at skrive i!!!!
ForumindlægOpgaven handlerom rusmidler,vi har ikke fået nogle oplysninger. opgaven lyder : Lav formler og matematiske beskrivelser af alkoholprocenter? hvadskal jeg svare eller skrive her?? -
differentialregneregler?!!?
ForumindlægJeg har et problem, som er følgende: 10*ln(x) over x^2 = 10x-10. Mit spørgsmål er.. Hvordan kommer man frem til 10x-10?? Hvilkne regneregler anvender man for at komme frem til det facit (hvis det passer :P) håber mit spørgsmål er forståeligt :) -
SRP Emne?
ForumindlægHej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :) -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
Problemer med aflevering (integral regning)
ForumindlægJeg sidder med en aflevering, hvor jeg har rimelig mange problemer med integral regning.... Jeg kan ikke se om der skal bruges delvis integration eller substitution... Det drejer sig om syv integral stykker: a) Integralet af:(sinx+cosx/cosx)dx b) Integralet af:(e^kvadratrod x/kvadratrod x)dx ... -
Killowatt-timer(kWh)! hjælp
Forumindlægpå et andet tidspunkt var prisen for elforbruget 129 kr per lampe for en uge(der er 5 lamper) hvor mange kilowatt-timer(kWh) var der brugt den uge? (1 kilowatt-time er 2,15 kr.) Så ganger man 129 med 5, så får jeg 645 kr, hvordan omregner jeg det til kilowatt-timer (kWh)? -
"Continuous compounding" rente
ForumindlægHvad betyder det, at en rente er continuous compounding? Og hvorfor er følgende tilfældet: "A rate of 6% per annum with continuous compounding translates into 6,09% with semiannual compounding"? -
Hvad kaldes r?
ForumindlægNår man laver regression, så er der r^2 og 2. Jo tættere de er på 1, jo bedre er regressionen. Hvad kaldes r eller r^2? -
søger hjælp
Forumindlægreducer (S-T)(S+T)-(S+T)^2 +2ST vil meget gerne have hjælp -
HF Enkeltfag gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-) -
Adgangskrav til universitet
ForumindlægHej jeg er en ung dreng som går i 1.g. Jeg har nogle spørgsmål om karakter og afgangskrav til uni 1. Hvor meget tæller min karakter i 1.g i forhold til uni 2. Hvad er afganskrav for at blive optaget på sdu odense hvis man skal være software engineer -
Haster
ForumindlægEr her nogen som kan skaffe info om metoder til at bestemme afstande i rummet?
