Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18281 til 18300 af 19042
-
Matematik sæt 4 HJÆLP!
Forumindlæg1) beregn gennemsnitsfarten for et tog, som tilbagelægger 255km på 2 timer og 50 minutter. hvor længe ville toget være om at gennemkøre strækningen med 150 km/t? - hvordan? - facit? - udregning? 2) En pyramides grundflade er kvadratisk. Beregn grundfladens sidelængde, når pyramidens højd... -
Hjælp til oversætte
ForumindlægHej.. er der nogen, der vil lige rette oversættelsen fra dansk til engelsk.Tak Den danske version De kommer ti minutter efter, at timen er begyndt. De har ikke lavet lektier, har glemt bøgerne derhjemme, forstyrrer undervisningen ved at tale højt med sidemanden, går ud og ind af klassen, som det... -
Bølger
ForumindlægNogen som vil hjælpe med at se på mit teori-afsnit om stående bølger, har virkelig brug for det. Her er mit indtil videre: 3.Teori: En bølgebevægelse er et almindeligt fænomen i vores verden. Vi kender lyd-, lys-, vandbølger og bølger på en streng fra f.eks. musikinstrumenter og jordskælv. For ... -
Kort oversættelse..Nogle der vil være sød at tage et lille kig ?:)
ForumindlægDANSK: Jürgen Eckert befinder sig e en turistbus. Bag ham ligger regnfulde og triste feriedage i Grækenland, foran ham venter en tom lejlighed og et kedeligt liv i Berlin. Hans kone har lige forladt ham, fordi han efter hendes mening har været alt for passiv. Den nye mand i hendes liv hedder Mart... -
Nogle som vil rette? Please ...
ForumindlægDANSK: Jürgen Eckert befinder sig i en turistbus. Bag ham ligger regnfulde og triste feriedage i Grækenland, foran ham venter en tom lejlighed og et kedeligt liv i Berlin. Hans kone har lige forladt ham, fordi han efter hendes mening har været alt for passiv. Den nye mand i hendes liv hedder Mar... -
Hvem gør du det egentligt for?
ForumindlægNår vi vil præstere eet eller andet - som det er tilfældet ved eksamen, så er det ikke ligegyldigt hvordan vi motiverer os selv. Grundlæggende er der 2 måder at skabe energi i motivationen: a.) En "væk-fra motivation" - vi gør noget for at undgå noget andet b.) En "henimod-motivati... -
Det er ikke nok at tro på dig selv - det gør alle...
Forumindlægtro på dig selv - så skal det nok gå... Vås! Vi tror alle sammen på os selv - nogle af os tror vi ikke kan det vi gerne vil, nogle af os tror vi kan - men vi tror altså allesammen eet eller andet om os selv. Hvis du nøjes med at tro du kan - så vil de første signaler der kommer om at det måske i... -
Hjælp til oversættelse - meget presserende!
ForumindlægHej! Jeg er bange for ikke at nå at få oversat denne tekst, så mens jeg arbejder på sagen, ville jeg blive utrolig glad hvis ville gøre det for mig i mellemtiden... Min egen oversættelse kommer løbende, og jeg vil meget gerne have hjælp til at rette fejl... Start: Den østrigske instruktør Hans... -
Dette er ikke døden - perspektivering
ForumindlægJeg har om digtet "Dette er ikke døden" af Morten Nielsen og skal perspektivere det til Skæbne af Morten Nielsen, nogle der kan hjælpe. -------------DETTE ER IKKE DØDEN: Dette er ikke Døden. Kulden er haard som en Kniv, men skærer i Rødder af Smerte og trodsigt Liv. Dette er ... -
Hjælp! Eksamen! Digtanalyse, Livsangsten af Charlotte Strandgaard
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til eksamen i mundtlig dansk i morgen og skal have analyseret et digt ved navn 'Livsangsten' af Charlotte Strandgaard. Jeg håber I kan hjælpe mig med at komme med jeres bud på hvordan i forstår/fortolker teksten.. Jeg skal desuden analysere følgende punkter: Digte... -
matematik-aflevering på HH
Forumindlæghej hei. jeg har problemer med følgende opgaver: Afleveringsopgave F Afleveres torsdag den 22. marts 2007 Følgende 4 delopgaver besvares uafhængigt af hinanden. 1. Bestem en forskrift for den lineære funktion, hvis graf har hældningskoefficienten 1 og går gennem punktet (5,2) Opgave 2 En ... -
Ville gerne få rettet min stil/novelle :
Forumindlæg: VI SKULLE REJSE TIL UDLANDET. Jeg vågnede op en morgen , og kunne mærke at der var noget galt. Jeg hoppede ud af sengen. Jeg havde en fornemmelse af, at der ikke var nogle hjemme.”Hvor er min familie” var det første jeg tænkte på, og undrede mig over hvorfor denne morgen skulle s... -
Engelsk - Hjælp - plz
ForumindlægHej, jeg har nogle sætninger for, som jeg skal oversætte fra dansk til engelsk. Er der ikke nogle der vil være søde og rette dem, og se om jeg har lavet rigtigt. 1) kan du ikke få ham til at holde mund? 2) Hun fortalte, at hun havde set et spøgelse. 3) Det eneste, vidnet kunne fortælle, var, at h... -
Perspektiver
ForumindlægJeg har om digtet "Dette er ikke døden" af Morten Nielsen og skal perspektivere det til Skæbne af Morten Nielsen, nogle der kan hjælpe. Kan ikke finde noget. Bare en lille smule vil være til stor hælp:) Tak på forhånd. -------------DETTE ER IKKE DØDEN: Dette er ikke Døden. Kulden... -
S: Forskellige bøger.
ForumindlægHey alle sammen. Ved en oprydning af mit loftrum, har jeg fundet en del bøger, fra forskellige fag og da jeg ikke har kunne finde ejeren, så ville jeg da lige forhøre mig herinde, om der var nogle der eventuelt kunne bruge dem. Som sagt. Så har jeg ikke nogen anelse om hvad de koster eller skal k... -
Analyse og fortolkning
ForumindlægEr der nogen som vil hjælpe mig med at analysere og fortolke denne folkevise.. jeg er helt lost.. eller er der nogen som sidder inde med en analyse og fortolkning af tyge hermansøn .. som kan skubbe mig i gang? Jeg har skrevet den ind her.. håber virkelig i vil hjælpe! Tyge Hermansøn Og det va... -
f'(x) Forståelse
ForumindlægHejsa sidder lige med disse opgaver og kan slet ikke finde hovede eller hale i dem! Altså.. Jeg kender formlerne - men mine resultater bliver bare heeelt hen i vejeret! Den første her har en herinde hjulpet med: a.)e^x sin(3x) F(x) = e^x sin(3x) F’(x) = (e^x)' * sin(3x) + (e^x) * (sin(3x))&... -
HASTER - oversættelse
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med en oversættelse, da jeg er meget dårlig sproglig :) Dansk: Det er mandag morgen, endnu en uge er begyndt for lille Helga. Hun går den samme vej til skole hver dag. Hun føler sig fin med de nye laksko som morderen har givet Helga, fordi hun har haft fødse... -
Simple kemiopgaver til eksamen; Hjælp!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, dette er et 4 opgaver ( et udkast til en eksamensprøve, hvoraf jeg har lavet resten) jeg ikke kan kringle, selvom jeg godt ved at de garanteret er nemme! Altså det er en slags stikprøve, hvor nogle af svarene (1 eller flere) er korrekte, og så skal man regne efter, for at ... -
grammatik af en ekstrakt
ForumindlægHejsa, jeg har fået til opgave at lave grammatik til en ekstrakt fra Owell's "Shooting an Elephant".. Men jeg synes virkelig, denne tekst er svær! Sådan her ser stykket ud (med mine rettelser) indtil vidre.. Håber meget at nogle af jer, kan hjælpe mig lidt på vej med de manglende t...
