Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18361 til 18380 af 156873
-
Procent regning niveau F !
ForumindlægEn der vil forklare hvordan man griber denne opgave an? Jeg ved ikke hvilke ''formler'' man skal bruge for at kunne regne spørgsmålene ud ... :) Opgave vedhæftet... Tak på forhånd -
Smeltvarme: Fænomener fra hverdagen
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe, med at forklare disse fænomener fra hverdagen vha teori omkring smelte- og fordampningsvarme? a. Når du føntørrer dit hår, føles det først varm, når håret er tørt b. Du bliver mere forbrændt på hånden hvis den rammes af vanddamp end hvs den rammes af kogene van... -
Tegneprogram
ForumindlægHey Jeg skal skrive sso i matematik. Emnet er plangeometri så jeg står og mangler et program som jeg kan tegne cirkler, linier og vinkler. alt det som hører ind under plangeometrien. Så her er mit spørgsmål: er der nogen af jer som kender et program som det er muligt at lave nogle flotte tegnin... -
6-siddet pyramidestub
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med opgave b) og c) er gået helt i stå :) -
kraft og energi. 1.g stof
ForumindlægEn opgave i min fysikbog (1. g) "Du løfter en sæk kartofler på 10 kg op på køkkenbordet. Køkkenbordets højde er 0,9 m. Din kraft på kartoffelsækken er netop så stor, at den opvejer tyngdekraften. a. Lav en skitse af situationen og indtegn kræfterne på kartoffelsækken. b. B. Beregn det arbe... -
Hjælp! søges til math!
ForumindlægEr der nogen som er villige til at tage et lille kig på disse to opgaver:Opgave 1)I en beholder med vand er vandhøjden 0,5 m. der åbnes for en bundventil for at tømme beholderen. Vandhøjden y, målt i meter, kan nu beskrives som en funktion af tiden t, målt i sekunder. Under tømningen aftager vand... -
Hjælp til differentialeregning
ForumindlægHejsa. jeg prøver lige igen. Jeg sidder og bøvler med en matematik aflevering, og jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp. Der må meget gerne være dybdegående forklaringer og uddybende begrudelse på det svar du oprette:-) Mangler hjælp til opgave b og c På forhånd tak. I en model for, hvord... -
er der nogen der har den ?
Forumindlæger der nogen der har en kalkulations model over opgave 16,26 omkring handelsvirksomhed, den hedder noget med KirkoDan, hvor fakturingen sker i amerikanske dollars ? Hvis der er nogen der har den så bliver jeg glad -
særkarakter matematik
ForumindlægHejJeg har på mit studenterbevis (kladden, der blev givet i forbindelse med de skriftlige karakterer) stående "særkarakter i matematik" nederst på siden. Jeg har haft A+, så jeg går ud fra, det har noget at gøre med det. Men hvorfor står der kun de skriftlige karakterer?MvhJonathan -
KEMI A - KARAKTER
ForumindlægEr der nogen der sidder med omsætningstabellen for kemi A? Jeg vil meget gerne se, hvor mange opgaver man skal løse rigtigt for at bestå. -
Matematik B 2016 STX - facit?
ForumindlægHej Er der nogle der har facit til skriftlig matematik B fra i dag på STX Jeg har gemt mine svar fra både med og den hjælpemidler, så jeg vil gerne se ca. hvordan det er gået, især uden hjælpemidler. -
Matematik A forberedelse
ForumindlægHi SP. Skal på HTX her efter sommerferien og gad godt være lidt på forkant i matematik og tænkte på om man på nogle måder kunne lave div. opgaver etc. for, at forberede sig så man ikke er helt lost i timerne... Tænker ikke de helt ville opgaver, men mere noget grundlæggende som indgår i andre stø... -
Matematik: Hvordan skal de regnes ud?
ForumindlægForstår virkeligt ikke de her opgaver? Hvordan regner man dem ud? .. Tak på forhånd :) Opgave 1. Tegn uden brug af støttepunkter linjerne med følgende ligninger (Udnyt betydningen af a og b): a) y = 2x + 1 b) y = ½x-3 c) y = x+4 d) y = 3x Opgave 3. En linje har ligningen y ... -
Engelsk på B - HF
ForumindlægJeg skal begynde på vuc, hvor de har en HF pakke, der henvender sig til dem der vil ind på sygeplejeskolen. Men jeg blev noget skræmt da jeg læst at der er engelsk på B niv jeg har dog haft engelsk på c men mit problem er det mundtlige det er ikke lige min stærke side. Det skriftlige kan jeg hent... -
vinklen mellem tagpladerne, spids eller stump?
ForumindlægOpgave c, jeg ved ikke helt hvilken vinkel de spørg efter i opgaven, jeg har en anelse om det er den spidse, men er ikke sikker. Er der er en tommelfingerregl eller andet? -
Udregning af gns.
ForumindlægGood afternoon Jeg har to spørgsmål vedrørende udregning af gennemsnittet under den nye ordning. Sådan set er jeg HTX'er (i tilfælde hvor der skal tages klausuler for dette), men mon ikke der næsten gælder det samme for alle gymnasiale uddannelser. 1) Fordeles vægten i et fag ligeligt melle... -
Mekanisk energi. Er dette korrekt beregnet? Korrekt enheder?
ForumindlægEr denne opgave korrekt beregnet? (vedhæftet eller link nedunder) https://imgur.com/a/dAisBdA Er enhederne rigtige ved v^2? Hvis ikke, hvad gør jeg forkert? Hvis i har mod på det, så må i også gerne fortælle mig, om mine beregninger her er rigtige: https://imgur.com/a/O1QW0X7 Mange tak... -
optimering
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne opgave, håber i kan hjælpe mig! Et firma producerer og sælger to varer A og B. Lad x angive antal stk. Af vare A og lad y angive antal stk. Af vare B. Produktionen pr. uge er underlagt følgende begrænsninger: 0≤x≤350 0≤y≤200 y≤-1/2 x+250 ... -
Punktmængde - Hjælp!
ForumindlægHej derude Har lidt problemer med punktmængden i opgave 729 i MAT AB2 af Carstensen, Frandsen og Studsgaard: Grafen for funktionen h er sammensat af graferne for funktionerne f og g, hvor f(x) = x^2 - 4x + 3, hvor 3<x<1 (eller lig med) og g(x) = -x^2 + 4x - 3, hvor 1<x<3 (eller lig... -
Bestemmelse af vektor længde
ForumindlægHejsa... Jeg får oplyst, at jeg har en ret linie fra A til B, som danner en vinkel v=56 grader med y-aksen. Hvis størrelsen er givet ved FT=300N. FT kan opløses i komposanterne F1 og F2. F1 er paralel med rutschebanen og F2 står vinkelret på den.På figuren er endvidere vist normalkraften FN, der ...
