Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18361 til 18380 af 92738
-
x uden for parentes?
ForumindlægHej Jeg sidder og er igang med at bevise en matematik sætning.. Jeg er nu stødt i et problem, jeg ikke kan forklare med ord. Er kommet til noget med at Fnx + Fn + Fn-1x som så også kan skrives (Fn + Fn-1) * x + Fn Spørgsmål er hvem kan mere ord forklar hvad det er der sker o... -
2. Spg ang. 2 opgaver i en Ugeaflevering
ForumindlægHej jeg har en ugeaflevering i matematik imorgen og i en af opgaverne er jeg gået i stå. Det der står ved opgaven er: Snoren til en drage står i en vinkel på 57° i forhold til vandret. Hvor højt er dragen oppe, når snoren er 450 m lang? Hvordan finder jeg ud af hvor højt dragen er oppe? Der... -
Regression potensfunktion
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en opgave.. Den lyder sådan her: Samenhængen mellem diameter og karatvægt for moderne brillianter: a) Bestem ved regression en potensmodel der beskriver hvordan vægten afhænger af diameteren: Jeg har fået følgende resultat: a- 0,003497 b-3,05383 f(... -
Tvivl om jeg skal gå på HHX
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om jeg skal tage HHX som ungdomsuddannelse. Jeg tænker på at vælge enten Afsætning og International Økonomi, eller Virksomhedsøkonomi og Internationaløkonomi, dog er matematik ikke min stærke side. Jeg får som regel 7 skriftligt. Er der meget matematik på hhx? Hvilke af de to ... -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som den... -
Dumpet/bestået???
ForumindlægJeg har dumpet matematik A. Men bestod sidste år med fine karakter. Har jeg så bestået matematik A? -
Opgave fra skriftlig eksamen 25 maj 2012
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og øver til skriftlig matematik eksamen, som jeg skal op i her om en uge. Jeg er meget i tvivl om opg 5 - Hvordan skal jeg bære mig ad? Synes slet ikke jeg har oplysninger nok. -
Polynomier
ForumindlægJeg sidder med en matematik opgave om Tredjegradspolynomier, som går ud på at jeg skal forklare hvad jeg selv forstår ved et polynomium. Men jeg tænkte på om polynomium og polynomier er det samme? Tak på forhånd.. -
koncentration
Forumindlægkoncentration på 0,80M c. beregn den aktuelle koncentration af eddikesyre (CH3COOH) i husholdningseddiken. er det sådan man gør c=n*v -
andengradspolynomier
Forumindlægjeg har ligningen y=2x^2-8x+c den går i gennem punktet (1,-2) hvordan bestemmer jeg c? -
parabler mat B
ForumindlægTegn forskellige parabler, hvor a og b holdes konstant og c variere og forklar, hvilken indvirkning ændringer i c-værdien har for parablerne. hjææææælp :-/ -
Faseovergang
ForumindlægOpgaven er vedhæftet, Brugbar info: Heat of fusion, water = 334 J/g Specific heat of ice = 250 J/kg · K Specific heat of, water = 4.18 J/K · ºC Is-densitet = 917 kg/m2 Vand-densitet = 999.99 kg/m3 Jeg har udregnet Area of circle: Alake = 3141592.7 m2 Vis = 1570... -
HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til denne opagve. Håber nogle kan hjælpr. a) Beregn funktionsforskriften for en eksponentiel funktion, der går gennem punkterne P(3,10) og Q(7,74). b) Beregn hvad funktionsværdien er, når x=15. c) Hvad er x-værdien, når funktionsværdien er 200. d) Beregn fordoblings... -
Hvilken karakter har betydning for om man kan rykke op til 3g
ForumindlægHejj.. Jeg har lige et spørgsmål. jeg har lige afsluttet 2 g og har været op i engelsk både skriftlig og mundtlig og det gik ikke så godt. Jeg fik 00 fra begge. desuden har jeg også været op i matematik fik 00 og biologi skriftlig og mundtlig og fik 02 i begge og i AT årsprøve og fik igen 02.... -
Karakterblad
ForumindlægDet kan godt være svaret på kommende spørgsmål ligger i andre indlæg, og derved undskylder jeg. Men det er angående ens karakterblad i 3.g på Gymnasiet. Dette betragter jeg som 2 søjler. 1. søjle er med ens årskarakterer (dem der er givet den sidste gang) og den anden søjle er med ens eksamenska... -
Eksamener 2013
ForumindlægHej Jeg skriver fordi jeg er lidt i tvivl om hvor mange eksamener jeg skal op til i 3.g. Jeg var oppe i mediefag mundtligt i 1.g. Jeg var oppe i tysk B mundtlig og engelsk B skriftlig i 2.g. Dvs. 3 eksamener indtil videre. jeg har allerede fundet ud af at jeg skal op til matematik A skriftl... -
Karaktergennemsnit i Mat B
ForumindlægJeg står også skal ind og læse på RUC (Den samfundsvidenskabelig bachelor) til sommer. Jeg har taget en HF enkeltfag, men gik kun op til skriftlig matematik B og fik et 4 tal. Nu er jeg så igang med et GSK forløb i Mat B, for at få min mundtlige karakter. Mit spørgsmål er så Hvis jeg nu ... -
bestem en regneforskrift for f
Forumindlægjeg har fået en matematik aflevering for, men er gået i stå. Den lyder således: Figuren viser en vejbro over et skrånende terræn, hvor buen gennem A, B og C er en parabel givet ved grafen for funktionen f. Grafen for linien gennem A og B er grafen for funktionen g. Linien l som danner vejbane... -
Hypotesetest
ForumindlægHej. Jeg er meget nysgerrig efter om nogen ved, hvor jeg kan finde et eksempel på en hypotesetest i binormialfordeling. Jeg skal til mundtlig eksamen i mat B og har bl.a. fået spørgsmålet: Søren siger, at han kan smage forskel på økologiske gulerøder og gulerøder, som ikke er økologiske. Hans ven... -
radius (keglestub)
ForumindlægHej med jer! jeg har matematik på c, og en opgave i min aflevering lyder: a) Arealet A af den krumme overflade af en keglestub er produktet af π, siden s og summen af radierne r og R i endefladerne. Opskriv en formel for A. b) Bestem den krumme overflade af en keglestub, hvor siden er 7 cm...
