Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 18401 til 18420 af 18758
-
Hjælp til debatinlæg
ForumindlægJeg har fået skrevet et debatinlæg om modeller og deres vægt ( BMI ), nogen som kunne være så behjælpelige og læse mit korte debatindlæg igennem for eventuelle fejl/rettelser. På forhånd mange tak. Teksten kommer her : BMI-grænse skal anskaffes i modebranchen Sidste måned sad jeg med min mobi... -
Skovbrand udvikling funktion
ForumindlægHej, jeg er i gang med en opgave om skovbrande. Jeg har fået følgende oplydninger: "Konkret betragtes et rektangulært vandret skov-område S. Vi antager, at skoven er fuldstændig homogen med konstant tæthed: ρ træer pr. arealenhed. Træerne har alle samme højde og samme brandtekniske ... -
Erhvervsret: Opgave om aftaleret og erstatningsret
ForumindlægHej alle, jeg har fået denne opgave, som jeg simpelthen ikke kan besvare. Er der nogle der kan hjælpe? Den 15 årige Bjørn, der fysisk var meget voksen af sin alder, fik af sin morfar 2.000,00 kr. i fødselsdagsgave som et tilskud til sin senere uddannelse. Dagen efter blev pengene indsat på en s... -
stil
Forumindlægjeg ved godt at dette er et lektie hjælps forum, men har lige skrevet en stil idag, og vil gerne have jer til at bedømme den. min lære plejer at give mig utrolig dårlige karakterer i forhold til hvad der er fair. selv min mor og far syndes at det ikke er fair jeg går i 8. klasse så bedøm derud ... -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægSå er emnet for eksamen i almen studieforeberedelse 2010 frigivet (AT eksamen 2010). Emnet er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Opgaven er vedhæftet dette indlæg og alle er velkomne til at bidrage med input. Held og lykke til alle fra redaktionen på Studieportale... -
DANSK HJÆLP DET HASTER :S
ForumindlægHej... jeg viile bare høre om der nogen der har læst/hørt rabbet ,''gi mig Danmark tilbage'' af natasja. Hvis i ikke har læst den kan i også læse den herunder. Og er der så ikke nogen der kan fortælle mig, hvad hun helt præcis mener med den, eller hvad rabbet's budskab er ? ... -
Dansk stil Aflerveres imorgen . Brev Dantes alle 49
ForumindlægHej Allesammen . Nogen der måske gider og kigge den efter i sømmene for fejl, ps Hvor god er den ? og jeg går i 8 klasse . Lisa Jensen. Nymarkvej 19. 9000 Aalborg Kære Lisa, Jeg beklager dybt jeg er ikke er hjemme og passe på familien men sådan skulle tingene ikke være. Jeg ved det var respektlø... -
Oversættelse, dansk->tysk, skal bruges til mundtlig "prøve-prøve" => Haster
ForumindlægHej!Jeg ville blive rigtig glad, hvis der var nogen, der ville afsætte lidt tid til at rette min oversættelse.Det skal helst ikke rettes til nogle alt for komplicerede rettelser, da jeg skal kunne det udenad (skal til mundtlig "prøve-prøve"), dog gerne, så det lyder godt.På dansk:Mit te... -
Rettelse af oversættelse.
ForumindlægMin oversættelse : \n\nAttitudes.\n\nThere are undoubtfully almost as many ways of raising children, as there are parents, because even husbands and wives do disagree about, how it should be done. One thing they all do without thinking of it. They see to it that they provide their child, or child... -
Rettelse
ForumindlægEr der nogen der vil rette for mig :)\nFra dansk til engelsk.\n\nKære den ulykkelige mor.\nDet står helt klart af dine bekymringer at der er noget galt med din søn og der skal sættes en stoppes ind med det samme. Du har en mistanke om at han, er i besiddelse af hash og er ude i det sorte hul. Jeg... -
Stil af Dan Turells lyriske træk. HJÆLP!!!
ForumindlægHej Allesammen! Jeg sidder her og kæmper lidt med en stil til imorgen! :( Den skal være hverdagsagtig og genren er Erindring. Jeg skal følge Dan Turells lyriske træk, som indebærer overdrivelser, gentagelser, ironi, hverdag, knækprosa, slang, allitarationer og metaforer... Jeg føler ikke rigti... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHar nu bakset med disse oversættelsesopgaver længe. Kan I hjælpe? Vi har gennem historieundervisningen hørt om mange høvdinge, konger, diktatorer, statsministre, kejsere og kejserinder. Wir haben durch den Geschichtsunterricht über viele Häuptlinge, Könige, Diktatoren, Ministerpräsidenten,... -
kort rettelse!
ForumindlægHåber der er nogle flinke/rare mennekser, som lige ville rette den lille smalltalk.På forhånd takDer Trabant Der Trabant, oder einfach – der „Trabi“, ist ein Auto, der in der ehemaligen DDR produziert war. Das Auto werdet sehr populär, und erreichtet nächst Kultzustand in der DDR. Ganz einfach, ... -
Oversættelse C
ForumindlægHej alle,Nogen, der gider læse denne igennem?Vi ved ikke meget om Shakespeares liv. Han kommer fra den lille provinsby Stratford, som ligger ved Avon. Faderen var håndværker, og han var medled af byrådet; i tre år var han også borgmester. Shakespeare har sikkert gået i Stratford Grammar School, s... -
Hvem havde troet?
ForumindlægHvem havde troet jeg skulle oprette en blog her på studieportalen. Stedet hvor det nærmest er umuligt være anonym. Jeg blogger også på en anden portal men jeg har efterhånden erkendt at mit liv i gåseøjne er for kedeligt til at blogge om på min anden blog. Egentlig har jeg forsøgt mig med Urban B... -
Valg af videregående uddannelse
ForumindlægJeg er dybt i tivil omkring hvilket studie, jeg skal vælge. Og trods jeg nu har holdt sabbatår, føler jeg ikke, jeg er kommet svaret nærmere. Der er ikke noget, jeg sådan rigtig har brændt for at skulle studere eller nogle drømme jeg har haft til fremtidig job. Bare jeg egentligt har en god a... -
hjælp til symbol i rap
Forumindlæghej har lavet en lang analyse af Natasjas sang Gi mig Danmrk tilbage men jeg har problemer med at finde symboler i teksten. Er der nogen der kan hjælpe mig? lyrik: undskyld for opsætning Ey danmark, hvad sker der for dig? Jeg savner dig, jeg vil ha' dig tilbage, ligesom i de gamle dage hvor... -
Rettelse af dansk stil
ForumindlægDet her min stil, som handler om krig. Der vil lægges mest vægt på grammatik, altså kommatering især også. Så hvis nogen vil være sød at kigge på den. Hvis i mener der burde rettes et sted, sæt det i parantes så kigger jeg på det. Det haster meget. Og tak på forhånd. Boom! Hjertet ryster, kr... -
Analyse af "De dødsdømte" af Villy Sørensen
ForumindlægHej søde mennesker :-) Kunne virkelig godt bruge hjælp til en analyse af den her tekst. Skønt vort oprørsforsøg var mislykket, blev vi alle dømt til at henrette hinanden. Det var ikke tilladt os at stille spørgsmål, ellers ville vi have spurgt hvad der skulle ske med den der levede læng... -
bøger til socialrådgiver uddannelsen
ForumindlægHej, Jeg skal starte på Socialrådgiveruddannelsen på 1 semester d. 27.august Og ville derfor høre om der var nogen der skal af med deres bøger som passer til min letteraturliste.. Håber der er nogen som vil hjælpe eller kender nogen som kender nogen som skal af med deres bøger (: ...
