Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18401 til 18420 af 156338
-
Adgangskvotienter 2010?
ForumindlægHvornår kommer de nye (2010) adgangskvotienter for medicinstudiet? -
Fremtid...
ForumindlægKære Studieportalen Jeg er usikker på min fremtid... Jeg vil gerne have et godt liv (og sikkert liv) så jeg vil gerne studere til tandlæge eller advokat, men jeg er mange for at jeg begår en fejl... For jeg synes det lyder såååå kedeligt og som mange andre har jeg en drøm: at flytte til M... -
Smule hjælp til ligning
Forumindlæghej Mangler lige hjælp til hvordan jeg kommer ned på næste trin i denne ligning: (log(x)^2) + 3 * log(x) = 4 (log(x)^2) + log(x^3) = 4 Og hvad så? -
(xy+x^2)/xy
ForumindlægDer var på et tidspunkt en artikel i politiken om en matematiklærer, der brokkede sig over, at folk ikke kunne matematik. Han kom med eksemplet, at folk ikke engang kunne reducere ovenstående... Jeg er sgu selv i tvivl...:( Hvorledes?? -
Forberedelse på studiestart
ForumindlægJeg regner med at starte på DTU efter sommerferien, men er meget rastløs, og føler ikke rigtigt, at jeg rykker mig på nuværende tidspunkt. Jeg har forsøgt at lære at programmere, og har brug for flere forslag til, hvad jeg kan gøre nu for at blive en dygtig ingeniør. Kan man tage på sommerskole... -
Økonomi
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe mig med følgende opgave, da jeg har en del problemer med den. På forhånd tak :) Argumenter økonomisk imod nedenstående udsagn: "Selv om det kan lyde hårdt, er det nemlig et sundhedstegn ved markedsmekanismen, at usunde og dårligt drevne virksomheder går kon... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægGoddag derude Spørgsmål: - Forklar ud fra et selvvalgt eksempel sammenhængen mellem procentvise stigning i x og y (potensfunkion). Mit bud er om man ikken kan tale om det såkaldte procent-procentvækst. Kan det godt passe? -
Bestemmelse af reaktion
ForumindlægHej Nogen der kan bestemme reaktionerne I DEN OPLOADEDE FIL ? -
Løs andengads ligningen x^2 - 3x - 10 = 0 UDEN hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg har til opgave at læse andengradsligningen x^2 - 3x - 10 = 0 Det er en opgave uden hjælpemidler Jeg synes den er lidt bøvlet Nogen der kan hjælpe På forhånd tak -
Postmodernisme (haster lidt)
ForumindlægHej, Er der nogen, som kan hjælpe mig med, hvordan man hurtig finder ud af om en tekst er postmoderne? - På forhånd tak -
Funktion m.m
ForumindlægHjælp ønskes til udregning og forklaring af spørgsmålene Se venligst vedhæftede fil -
hjælp til at differentiere en ligning vha. maple
ForumindlægHej er der nogen der ved, hvad man skal skrive, hvis man skal differentiere denne ligning i maple g(x)= f(x) / x -
Hjælp til at beregne funktionsforskriften
Forumindlæg(6.4) og (-2.2) (2.2) og (1.6) (-4.2) og (5.-1) Håber nogen kan hjælpe mig -
Hjælp til orbitaler??
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælp eller forklare meget: havd er orbitaler? +Hybridisering i organiske farvestoffer? Det vil være en kæmpe stor hjæl, hvis nogen klog gider:) På forhånd tak:) -
Pyramideopgave - funktioner af to variable
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en matematikaflevering, hvor jeg ved hjælp af funktioner af to variable skal bestemme mulige måder, hvorpå man kan skabe en pyramide, som har rumfanget 10.000m^2. Jeg er med på, at jeg skal bruge GeoGebra, og jeg skal have fat i formlen for rumfanget af en pyramide, men ... -
Euro i DK?
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved at DK får euro? -
Gratis lektiehjælp
ForumindlægHej Jeg vil blot lige gøre jer flittige studerende opmærksom på et nyt og helt gratis initiativ for alle jer der har problemer med matematikken. Det drejer sig om en gruppe erfarne gymnasielærer.. Min storbror er selv en adjunkt i matematik og en af de frivillige gymnasielærere bag initiativet :... -
Er der nogle der kan forklare mig bachelorgraden og kandidatgraden?
ForumindlægHej, jeg er forvirret over, hvad bachelor- og kandidatgraden går ud på. Når man tager en bachelor, hvad vil det så sige? Studerer man så et fag eller er det som kandidat at man studere et fag? Dykker man ikke længere ned i et emne som kandidat? Altså så det er et slags "speciale"? Kan... -
Studie på KU eller AU.
ForumindlægLidt baggrundsinfo: Jeg er næsten færdig med min hf (med overbygning), men har stadig ikke endeligt besluttet mig for, hvilken by jeg har tænkt mig at studere (fysik) i. Jeg har talt med et familiemedlem der sidder på fakulteten i københavn, og han fortæller mig at indholdet stort set er ens, med... -
Navier-Stokes ligningen
ForumindlægHej. Jeg har 3 spørgsmål. 1) Er det rigtigt forstået at Navier - Stokes ligningen bassere sig på 5 ligninger? Mass conservation; The balance of Momentum; The balance of Angular momentum; Energy conservation and The principle of Entropy. 2)Hvilke øvrige forudsætninger skal være tilstede for at ...
