Søgning på: naturgeografi eksamen. Resultater: 18401 til 18420 af 34487
-
eksponentiel forskrift
ForumindlægHvorfor kan jeg ikke få det rigtige resultat? hvad gør jeg galt? P (2,3) Q(6,13) a= x2-x1 * kvadratrod(y2/y1) a= 6-2 * kvadratrod(13/3) a = 4* kvadratrod (4,33)= 8,32 b= y1/a^x1 b= 3/8,32^2 = 0,0433 y=b*a^x y = 0,0433*8,32 ^x skulle ifølge facitlisten give y= 1,4412*1,4428^x -
Samfundsfag og Religion - tværfaglighed og begrænsninger
ForumindlægHej Jeg skal op i AT mandag d.26. maj og jeg har skrevet i fagene Samfundsfag og Religion. Jeg har udgangspunkt i Huntingtons forudsigelse om et civilisatorisk sammenstød. Denne teori er sat over for Amartya Sens teorier om identitetsdannelse, med specielt fokus på islam. Jeg er overbevist om, a... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej Jeg overvejer et ekstra A fag (samf.) så ville lige høre, om der var nogen som anbefalede det? Har hørt at det er ret svært især med samfundsfag, selv synes jeg samfundsfag er spændende og ligger også på et okay-godt niveau. -
Finans Bachelor
ForumindlægHej Hvad er folks mening til den nye finans bachelor udd.? http://www.finansbachelor.nu Og sammenlignet med HA Almen Erhvervsøkonomi? Tænkte på at det er 1. år med Finans bachelor om uddannelsen så ikke skal have lidt tid til at komme i gang osv. mht lærererne ikke er inde i rutinen med underv... -
bestem diameteren af det krater, der bliver omdannet ved nedslaget med en energi på 4 megaton TNT
Forumindlæghejsa hvordan regner jeg denne opgave? Et endslagskraters størrelse afhænger af den energi, der bliver udløst ved nedslaget. sammenhængen kan beskrives ved formlen: y=k*x^1/3 y=krateret diameter(meter), x=energien,(målt i megaton TNT). Barringer-kraterets er 1200m i diameter, og v... -
y = ba^x
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man tegner en eksponentiel udvikling i et koordinatsystem? -
Spørgsmål om en engelsk diskussion
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive en diskussion i engelsk, og jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde konkrete svar på ved at søge på nettet. Hvordan navngiver man ens diskussion? Jeg har kaldt den dette indtil videre: B: Discussion of problems with ... and possible solutions. Hvis d... -
set filmen "bowling for columbine"
Forumindlæghej har i set filmen Michael more "bowling for columbine" , kan i give en resume, har ´nemlige ik set den tak -
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d... -
cirklens ligning giver to resultater
ForumindlægHej Hvorfor er det nu, at når jeg har anvendte cirklens ligning (x-a)^2+(y-b)^2=r^2, at jeg får to resultater, et plus og et minus resultat? Er det fordi jeg får et centrum på hver side af x-aksen? Eller hvordan er det nu det er? Mvh Birgitte -
skr. eksamenskaraktere
Forumindlæghej med jer.. vi har idag fået vores skr. karaktere.. og jeg undrer mig over at halvdelen af klassen er dumpet i skr. MAT A ? giver det nogen mening? der var også nogle der sagde at 42 % var dumpet på LANDSPLAN?????? det giver da slet ingen mening? hvr kan man se statistikker? -
Skr. fysik A
ForumindlægEr jeres hold også blevet slagtet? Jeg har lige talt med nogle fra min hold og jeg fandt ud af at jeg fik den højeste karakter (10) og at 5 ud af 18 er dumpet. De fleste ligger på 4. Hvordan er situationen hos jer? -
At gå om
ForumindlægOhøj :) Er der nogen her på portalen der selv har været ude for eller set til en kammerat/bekendt der har prøvet at gå et år om på en gymnasiel eller forberende uddannelse? I så fald, hvad har I indtryk af at man får ud af det, hvis man fx gør det med et ønske om at forbedre sin præstation? K... -
Lortekarakter.hjælp mig
Forumindlæghey jeg har været oppe i billedkunst,biologi og tysk, jeg er så bange for eksaminer, at jeg har fået 00 i alle 3 fordi jeg er så usikker og bange, kan jeg overhovedet komme ind på en videregående uddannelse ?. jeg får normalt gode karakter fra 4-10, men altså mit drømmeuddannelse er at blive økon... -
Geometri
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave der ser således ud: Figuren viser en trappe, hvor trinhøjden er 142 mm, og trinbredden er 330 mm a) Bestem trappens vinkel v. En trappe er god at gå på, når trinbredden + 2 gange trinhøjden ligger mellem 610 mm og 630 mm (trappereglen) b) Mellem hvilken gr... -
Matematik opgave
ForumindlægHvordan løses denne opgave? I en model for farten af en raket, der skydes lodret op, er rakettens fart som funktion af tiden en løsning til differentialligningen: dy/dt - 1/15-1 • v = 300 / 15-t -9,81, 0≤t≤14. hvor v(t) er rakettens fart (målt i m/s) til tidspunktet t målt i s... -
Hjælp til AT emne
ForumindlægHej (: Min gruppe og jeg skal skrive AT i fagene historie og biologi. Overemnerne er: Utopier, forudsigelser og visioner Nogle der har nogen ideer til hvad emnet kunne være og måske nogle ideer til en mulig problemformulering? -
Hjælp - erfaringer med jura (AU, AAU og SDU)
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at læse jura til september. Men jeg aner ikke hvor. Jeg er pt. bosat i Midtjylland og har ingen tilknytning til nogen af studiebyerne. KU er dog udelukket, da jeg har 2 børn og ikke vil flytte dem så langt væk fra netværket (plus jeg aldrig får råd til at bo i København e... -
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,...
