Engelsk

Spørgsmål om en engelsk diskussion

09. december 2017 af Sandheden - Niveau: B-niveau

Hej. Jeg skal til at skrive en diskussion i engelsk, og jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde konkrete svar på ved at søge på nettet.

Hvordan navngiver man ens diskussion? Jeg har kaldt den dette indtil videre: B: Discussion of problems with ... and possible solutions.

Hvis den opgivne teksts citation er en del af ens summary, skal jeg så introducere teksten igen? 

Skal jeg gå ud fra læseren ikke har læst mit summary?

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2017 af Stygotius

Hvordan skriver man en diskussion?? Den er vel noget der foregår mundligt.

Hvad mener du med "citation" ??


Svar #2
10. december 2017 af Sandheden

#1

Hvordan skriver man en diskussion?? Den er vel noget der foregår mundligt.

Hvad mener du med "citation" ??

Her er en forklaring på en skriftlig dansk diskussion: https://suneweile.wordpress.com/skriftlighed-i-dansk/eksamensgenrerne/om-at-skrive-en-diskussion/


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. december 2017 af Stygotius

Der henvises her ikke til at skrive noget, men om hvad en diskussion er for noget.

At bruge ordet om et skriftligt indlæg er en barnlig efterabning af et engelsk ord og dets betydning og er ikke dansk. 

Siger du ogå at "sidde en eksamen???

Du har stadig ikke svaret på hvad du mener med "citation". Skulle det måske også være danglish ??


Svar #4
10. december 2017 af Sandheden

#3

Der henvises her ikke til at skrive noget, men om hvad en diskussion er for noget.

At bruge ordet om et skriftligt indlæg er en barnlig efterabning af et engelsk ord og dets betydning og er ikke dansk. ?

Har du overhovedet læst siden? Der står: "Hvis du fx skal skrive en diskussion om unges brug af elektroniske medier, er det oplagt at se på fordele og ulemper."

Du skal ikke tale med mig, hvis du synes ordet er "danglish". Det er skam undervisningsministeriet, som står for eksamen i engelsk på B-niveau, hvor at det også kaldes en "diskussion".

#3

Du har stadig ikke svaret på hvad du mener med "citation". Skulle det måske også være danglish ??

I en engelsk diskussion skal man bruge et opgivet citat, som er fra en af de opgivne tekster til engelsk eksamen. 

Jeg er englænder, så det er måske derfor, at noget af det jeg skriver lyder lidt "danglish".


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. december 2017 af Stygotius

Ja, det forklarer måske en hel del. I hvert fald er det da bedre end "franglais"

In that case one has to say your Danish is quite simply just superb.

Nå, men hvad mener du så med "citation" ???????????    Er det det der  på dansk hedder et "citat"?


Svar #6
10. december 2017 af Sandheden

#5

Nå, men hvad mener du så med "citation" ???????????    Er det det der  på dansk hedder et "citat"?

Ja.


Skriv et svar til: Spørgsmål om en engelsk diskussion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.