Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18421 til 18440 af 92738
-
"Tennis" Kim Fupz perspektivering
ForumindlægJeg har mundtlig terminsprøve næste uge og har trukket novelle, men jeg er helt blank på at perspektivere. Kan nogle hjælpe mig med noveller som jeg kunne perspektivere med? Tusind tak på forhånd. -
Film reklame afgangseksamen
ForumindlægHej, Jeg er en 15-årig dreng og jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen i film reklamer Jeg har trukket Film reklame. Er der nogen der har ideer til en Film reklame som jeg kan bruge? -
Geomatri - Logisk tænkning
ForumindlægJeg har de her to opgaver, som jeg virkelig ikke forstår mig på. a )"Du har en ligebenet trekant.AC og AB er lige lange.AB er 2 enheder længere end BCVinkel til C er 90 grader.Bestem a (lille a)"b)"Du har en retvinklet trekant.Den længste katete er 3 gange så lang som den korteste ... -
Beregn BC
ForumindlægI trekanten ABC er vinkel A dobbel så stor som vinkel B. Derudover er AC=2 og AB=3. Beregn BC? Jeg har prøvet med cosinus, og lidt med sinus - men intet med held. a^2=b^2+c^2-2bc*cos(A) =2^2+3^2-2*2*3*cos(A)?? En som kan hjælpe? Søren Nedergaard -
Vektorproblem
ForumindlægHej! Jeg har følgende opgave:www.clickweb.dk/opg2015.jpgVille høre hvordan I ville lave sidste spørgsmål, ved "C er et punkt....". Jeg har sådan set lavet den, men har nu fået af vide at det nok ikke er den rigtige løsning. Håber I kan hjælpe! -
Mat A
ForumindlægHej Er der noget der har mat A, men som er rigitg rigtig dårlig til matematik? -
Terminsprøver 3.g???
ForumindlægNogen som ved hvad der kommer i termins prøverne i matematik på A????? -
Faktorisering i andengradspolynomium
ForumindlægHej Jeg har et eksamensspørgsmål i matematik, hvor jeg skal vise, hvordan faktorisering kan anvendes til at bestemme rødderne i et andengradspolynomium, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan man gør. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Studieretning
ForumindlægHej, jeg er blevet en MEGET forvirret pige. Jeg går i 9. klasse lige nu og selvfølgelig skal man tage stilling til hvad man skal efter folkeskolen. Jeg har beslutten en 10. klasse på et gymnasie, senere vil jeg på gymnasiet da det er et krav (skal læse til jura). MEN, selvfølgelig bl... -
En opgave om vektorfunktion
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til skr. matematik. Dette gør jeg ved at regne en masse gamle eksamenssæt igennem. I den sammenhæng er jeg løbet ind i en opgave som jeg ikke lige kan løse. Opgaven lyder som følgende: En radiostyret modelbil A følger en banekurve, der i et sædvanligt retvinklet k... -
Højden af en bambusplante
ForumindlægHej jeg sidder og kæmper med en opgave på matematik b niveau. Opgaven lyder som følgende: Højden af en bambusplane kunne under væksten beskrives ved h(t) = 14,5/28*e^-0,6t+1 Hvor t angiver tidspunktet (antal uger), efter at bambusskuddet kom frem, og h(t) måles i meter a) Bestem bambusplant... -
andengradspolynomium
Forumindlæget andengradspolynomium f har følgende forskrift: f(x)=x^2-6x+c. a) bestem, for hvilken værdi af c andengradspolynomiet f har netop EN rod? - hvad, hvordan og hvorledes ? hjæælp :) -
• Hvad forstår man ved en gentest (DNA-test) (hvordan udføres det)? Og I hvilke situationer er det rimeligt at foretage en gentest?
Forumindlægc -
Logaritmepapir
ForumindlægJeg skal op i Math B mundtligt på torsdag i næste uge. Jeg skal gøre rede for hvad et logaritme-papir er.Men hvordan gør jeg det, jeg har ikke helt styr på hvordan et logaritme-papir virker?Plz. hjælp.Kevin. -
den rette linie
Forumindlægnoget specielt man skal vægte i ekstra meget i en mundtlig eksamen på b-niveau, hvis man trækker "den rette linie" selve eksamensspørgsmålet går i retningen af "den rette linie; ortogonale linjer, linjers skæring, vinkler mel, linjer" -
haster!
ForumindlægHej mennesker Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. -
Højeste niveau
ForumindlægHej Sidder og skriver SSO i matematik og tænkte på, hvad I ville mene, det højeste niveau i matematik er... laveste er redegørelse, men de andre???Giv evt. eksemplerTakker -
2. forsøg skriftligt?
ForumindlægHej med jer!Jeg er sku dumpet, for første og sidste gang! Men nu er spørgsmålet så om jeg kan få lov til at gå om? Det er skriftlig engelsk, teksten var helt fucked i år, selvfølgelig ikke derfor jeg dumpede. Men kan man gå om skriftlig? -
Har SRO den store betydning?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive den, og jeg vil lebare gerne vide om SRO har en stor betydning i 2.g Tæller den karakter med i noget overhovedet? F.eks. i det fag man skriver i og afslutter samme år? -
HJÆLP EKSAMMEN SPØRGSMÅL!!!
ForumindlægNogle der kan give mig svaret på nedstående spørgsmål, skal nemlig til eksammen i det her i morgen og forklarer svaret på spørgsmålene????? 1) Hvad er stivelse og hvordan ser det ud? Hvordan nedbrydes i kroppen og hvordan indgår det i vores stofskifte? 2) Redegør med dine egne ord, for...
