Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 18421 til 18440 af 29738
-
pH-Værdi - Hiilp! ( Kun 1 Spørgsmål)
ForumindlægKroppen har forskellige surhedsgrader. For eksempel: Surt: pH på ca. 2 i maven, pH på ca. 5,6 i huden, pH på 4,5 i skeden, pH 4,5-5,0 i nyrerne. Basisk: basen der udskilles ved førdøjelsen af bugspytkirtelen har en pHpå 10 Neutral: De fleste steder i kroppen er pH på ca. 7. Forklar hvor... -
Opgave, der lige skal kigges på.
ForumindlægJeg har forsøgt at besvar to opgaver under kategorien differentialligninger. Hvis der kunne være en venlig sjæl, der lige kunne kigge på det og evt. rette det. Jeg vedhæfter opgaverne Tak på forhånd. -
Usikker om εδ-beviset.
ForumindlægVis at k→k for x → a. Mit svar: Lad ε>0 være givet. Vælg ethvert δ>0. Hvis 0< |x - a| < δ, da vil |k - k| = 0 < ε for alle x i definitionsmængden. Er det korrekt at bevise på den måde, når definitionen om grænseværdien siger om at finde et &d... -
whose life is it anyway
ForumindlægNogle der har skrevet opgave om den`?Hjælp.. -
Hjælp til fysik ang. tryk
ForumindlægHej,Jeg har brug for hjælp til denne opgave:"En frømand kan tåle et overtryk på 3 atm"- Hvor dybt kan han dykke (i Atlanterhavet)?Jeg er i tvivl om jeg skal tage højde for barometerstanden B, når der står overtryk.Min løsning er: P = h*p*g <=> h = p/(p*g) = 303975 Pa / (1030(kg/m^... -
Plagiat/snyd?
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en opgave. I denne opgave er der dele som mere eller mindre går igen fra tidligere opgaver. Derfor er mit spørgsmål: Er det tilladt at kopiere tekst direkte fra ens egen tidligere opgave? Med samme kildehenvisninger som man havde i tidligere opgave mm.? Spørgsmålet b... -
Essay
ForumindlægHej SP Jeg skal skrive et juleessay, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte den. Den skal handle om alt det negative i julen. På forhånd tak -
Håber at der er nogle der vil rette mint teks og gøre sproget finere...
ForumindlægHej...Engelsk er ikke min stærke side så jeg vil hører om der er nogle der goder at se denne lille bis tekst igennem.Og finde synonymer for nogle ord og skrive teksten på en anden måde men det skal stadig give den samme mening... Spørg ikkek hvorfor alting har gode grunde....Jeg håber i vil gøre ... -
Hvad skal man fokusere på under dansk mundtlig eksame!??
ForumindlægJeg skal op i dansk torsdag den 26 maj. Jeg er virkelig utrænet i dansk-litteraturen, da jeg ikke har fulgt særlig godt med. Så hvis der er nogen derude der læser dette. Så må du/I gerne fortælle mig hvordan man skal forholde sig og strukteret gennemgå en dansk-eksame.Eks. hvad man skal fordybbe ... -
Hvordan foregår old eksamen?
ForumindlægHej.. Jeg ville gerne høre hvordan en old eksamen foregår.. Hvad man skal snakke om? Min lærer har ingen ting sagt, det gad han ikke bruge tid på, for han var sikker på vi ikke kom op, men det gjorde vi altså.. -
Hvad syntes I om det her???
ForumindlægLivet er fyldt med håb, uden håb er der intet at leve for citat Adem Köycü...! -
Kan de det??
ForumindlægEr lidt nede lige nu!Var til eksamen her idag (i dansk) og synes selv det gik okay. Da jeg kommer ind siger min lærer da også til mig, at jeg har fået 10 og jeg bliver total glad, men så efter et par sekunder reagerer min censor pludselig og siger "nej, du mener vel 9" og så begynder de... -
molin modellen
Forumindlægnogen som ka forklare mig molin-modellen?er ret lost!!!! -
Gode råd til fysik mundtligt??!!!
Forumindlæghey folkens - jeg er vel ikke den eneste der skal op i fysik.. vel??!!nææ nej, et tror jeg ikke på ;DDerfor kunne det være dejligt hvis der er nogen der har nogle gode råd til sådan en eksamen - en slags huskeliste kan jo altid bruges.....jeg kan jo selv starte op:- disposition: utrolig vigtigt,... -
Differantiation
ForumindlægHvordan skal denne løses?x^2+(y+44925)^2-45000=0Jeg kan ikke få den til at passe med min facitliste (som er korrekt) -
hvad siger han?
Forumindlæger der nogen der kan gennemskue om der overhoved bliver snakket om den nye og gamle kapitalisme i denne artikel? jeg kan ik finde noget http://www.berlingske.dk/article/20070507/kultur/105070954/ -
tillægsords bøjning-søger en til at skimt min oversættelse igennem (har rettet den grundigt)
Forumindlægover sæt:1. Han er lykkeligere end sin bror.2. Det er den smukkeste blomst i gartneriet.3. Het er de billigste engelske lommetørklæder, vi kunne skaffe.4. Han har det vanskeligste job på skolen.5. Huset er meget stort, det er meget større end naboens.6. Det er en dårlig nyhed. Den er værre end ny... -
Harmonisk svingning i en væske, fejlkilder
ForumindlægJeg har udført følgende forsøg:Et reagenglas stilles lodret ned i en beholder med vand, og der fylder nogle små blyhagl i således at reagensglasset til sidst kan stå lodret i vandet uden at vælte. Der skal være nogle cm glas over vandoverfladen. Hvis reagensglasset "trykkes" et par cm n... -
International politik??
ForumindlægHej Alle. Jeg er ikke helt god til samfundsfag, og skal nu igang med emnet International Politik (IP), hvilket bevirker, at jeg virkelig ville være taknemmelig, hvis nogen herinde ville anbefale mig nogle gode forståelige sider om emnet, eller måske kort forklare mig hvad emnet går ud på? M. -
Reaktionsskemaer for saltopløsninger
ForumindlægHej allesammen Jeg skal i en kemirapport redegøre for hvad der sker med NaBr og NaI i en elektrolyse. Jeg ville spørger om der var en der kunne hjælpe mig med reaktionsskemaet, både for + og - elektroderne, hver for sig, men også samlet. En fin forklaring på hvorfor forbindelserne reager...
