Søgning på: fysik noter b. Resultater: 18461 til 18480 af 110438
-
Problemer med reducering
Forumindlæghejjeg har lidt problemer med følgende reduceringsstykker ( / er en brøkstreg!!!):1) a^2 + b^2 + 2ab / a + b2) x + 2 / x^2 - 1 * 3x - 3 / 4x + 83) a^2 + b^2 - 2ab / a - b + a^2 + b^2 + 2ab / a + b4) 4x^2 + 1 - 4x / 4x^2 - 1Håber at nogle kan hjælpe... kan simpelthen ikke finde en indgangsvinkel t... -
absorperingsloven!!
Forumindlægjeg skal skrive en rapport om absorperingsloven, jeg skal eftervise denne lov.. hvordan gør jeg det? jeg har mine tælletal både med og uden blyplader, men hvordan kan jeg bevise den?? pleeease giv mig noget hjælp!! knus mette -
Blækregning sæt nr 10...
ForumindlægOpg 6) Direktør Jøsson skal på forretningsrejse til Tyskland, Holland og Belgien. Han går i banken og køber: 500 D-Mark til kurs 387 800 Gylden til kurs 275 20.000 Belgiske frances til kurs 17.8 Hvor meget skal han ialt betale? (Der ses bort fra veksel-gebyr) Help?? x3 -
(I,U)-karakteristikken
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med de to opgaver vedhæftet? -
Differentialregning tidlig begyndelse
ForumindlægJeg ved godt niveauet er 10.klasse, men jeg er ivrig efter at lære i matematik .Jeg er i tvivl om nogle ting i differentialregning. Er følgende rigtigt: Differentialregning beskæftiger sig med hældningen af et enkelt bestemt punkt på grafen. Er det forkert, eller er det formuleret forkert? Og hv... -
Naturlig udvikling..
ForumindlægJeg er så heldig at have en 2 siders stil for til på torsdag om 'Naturlig udvikling i Danmark', nu er det bare sådan at jeg virkelig ikke ved hvad det er.. Jeg har skam søgt, men jeg kan ikke finde noget .. Jeg håber i kan hjælpe. -
mængdelære/nedadstigende faktoriel
Forumindlæghvad er det nedadstigende faktoriel N^(2), med andre ord hvad er "N i 2 rund" når N er en mængde, nærmere mængden {1,2,...,n} ? jeg ved at det nedadstigende faktoriel n^(2), ("n i 2 rund") er lig n!/((n-2)!) NÅR n ER ET TAL men kan ikke lige finde ud af at overføre denne viden... -
Vektorer
ForumindlægJeg skal udersøge om punkterne (2,-3,1) og (5,0,2) ligger i planen alfa. Hvordan undersøger jeg det? -
hvad er forskellen mellen andengradsligning og andengradspolynomium
Forumindlæghvad er forskellen mellen andengradsligning og andengradspolynomium? og hvilken værdi i andengradsligning skal man fjerne for at det bliver en førstegradsligning? -
skolegang i usa
ForumindlægHej, nogle der ved om det er obligatorisk at gå i skole i usa og om det koster penge at gå i high school for dem i de 12 år? -
fejlkilder=> spørgeskemaundersøgelse?
Forumindlæghvilken årsager er der til eventuelle fejlkilder i ved en spørgeskemaundersøgelse? -
ubekendt koordinat
Forumindlæghey jeg sidder her med en opgave til torsdag og jeg er ikke helt sikker på hvordan man løser denne opgave "Beregn x, når P(-2,5), Q(x,5) og |PQ|=6½" håber i kan hjælpe mig lidt med evt. nogle metoder eller noget ;) -
Enzymers funktion
ForumindlægHej(: Jeg ska skrive som enzymers funktioner til en brochure , som ska med til noget natur i teltet min klasse skal være med til .. Men hva synes I er vigtigt at få med ? For jeg ska jo ikk skrive for meget.. Så hva ville I mene jeg skulle tage med ? Det skal siges at det kun er funktionen jeg... -
Enzymer
Forumindlægnogle der kan fortælle mig hvad enzym er osv. pls er gået i stå -
Pythagoras ( kontrol )
ForumindlægHej a ) Hvad er arealet af en ligesidet trekant med en sidelængde på 32 cm? Mit svar: Areal ≈ 724 cm2 Er det korrekt løst? På forhånd tak -
Omar Khayyams bevis
ForumindlægHej, er der nogen der ved i Omar Khayyams bevis om løsninger til tredjegradsløsninger med ligningen x^3+cx=d, hvordan halvcirklen har ligningen (x-d/2c)^2 + y^2 eller x(d/x-x)=y^2 -
Statskundskab eller Politik og Administration?
ForumindlægHej! Jeg står i den situation, at jeg skal søge ind på en videregående uddannelse her til juli. Jeg har i det forgangne år prøvet mig ad med jura, men efter 1. semester fandt jeg ud af, at det ikke lige var mig. Det var simpelthen for ensporet og uinteressant. Jeg er nu nået frem til, at jeg ge... -
3.gradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene er: Redegør for løsning af polynomier af grad større end to. JHvordan løser man 3.gradspolynomier? -
Kemi c spørgsmål hjælp
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med at besvare følgende opgaver? 1. Afgør hvad der vil ske i disse fem glas i et elevforsøg når de to opløsninger hældes sammen: Glas 1: Natriumklorid opløsning hældes sammen med jern(III)nitrat opløsning Glas 2: Sølvnitrat opløsning hældes sammen med kaliumf... -
Bevis for S(n)
ForumindlægHej Opgaven lyder: For et positivt heltal n defineres S(n) som summen af de første n ulige kvadrattal. Genralt: Bevis at: Jeg har kontrolleret til at starte med, og udsagnet passer. Så ved jeg at man antager at n=j+1, men det giver ikke mening med hvordan min lærer har løst den, da han...
