Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18481 til 18500 af 21415
-
AP - kasus
ForumindlægMan skulle have været en tysker. De har jo meget lettere ved kasusbøjning.\nJeg ved ikke, hvad der går galt, men jeg kan ikke helt gennemskue systemet.\nDerfor:\n\nJeg ser den elskende pige. Pigen ser den elskede far. Pigen, som er elsket (brug perf.part.) af Sucessus (a + ablativ) bor på kroen.\... -
Drillende opgave
ForumindlægHej, er der nogle, som vil hjælpe med denne opgave? -
Download
ForumindlægHvordan får jeg fat i programmet? -
Ligevægtskoncentration af B efter ligevægt?
Forumindlæg2 A molekyler danner molekyle B 2A⇔B Hvis ligevægtskoncentrationer for A og B er henholdsvis 0,20 M og og 0,30 M, hvad vil ligevægtskoncentrationen for B være efter halvdelen af solventet er fordampet? På forhånd, tak -
Jeg skal forklarer tekstens synspunkter, kort.
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå det Ramadan taler om, når han nævner Syrien, Irak og Tyrkiet..Altså det er de lande han mener er sekulariserede lande? man hvorfor. Er der nogle der kan hjælpe mig til at forstå begrebet 100%? ...er ikke helt sikker i det endnu. Måske hvis der er nogen der fo... -
sammenligning
Forumindlæger der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg lige præcis kan lave en sammenligning på prinsesse diana & dronning elisabeth? -
Jobansøgning
ForumindlægHej Alle..\n\nJeg skal for første gang søge et job.. og derfor har jeg brug for hjælp, da jeg ingen anelse har om hvordan jeg skal skriv den ansøgning. Hvad skal den indeholde? Og hvordan skriver jeg en rigtig god ansøgning, så jeg har stor chance for at blive valgt??\n\nHåber I vil hjælpe..\n\nT... -
Hjælp - forholdsord, der både styrer akk og dat
ForumindlægHar fået fortalt, at hvis der er bevægelse i sætningen, så styrer det akkusativ (man kan spørge med wohin).., men nogle sætninger synes jeg slet ikke er tale om bevægelse... fx. han tænkte selv ikke på arbejdsløsheden.. - Har så fået at vide, at der er tale om overført betydning, hvad vil det sig... -
kom med jeres meninger :D
Forumindlæghej alle.. jeg vil gerne høre jeres meninger (: hvor meget skal flertalskulturen tage hensyn til mindretalskulturen, og hvor meget skal mindretalskulturen afgive af deres livsstil? skal det fx være tilladt at bære tørklæde/burka på en arbejdsplads? /signe :D -
programmer på min computer
Forumindlæghejsa jeg har konstant problemmer med virus på min computer og jeg laver en antispyware scan 5 gange om dagen og det er ved at blive for meget....jeg tror det har noget med hvilke programmer jeg har installeret men jeg som ikke ved meget om computere ved selvfølgelig ikke hvilke programmer er ska... -
planer efter 3.g??
ForumindlægNu er vi jo nogle som bliver færdige her til sommer og så er det at jeg i hvert fald er meget i tvivl om hvad jeg vil med min videre uddannelse eller om jeg skal holde et år fri.. så tænke det kunne være sjovt at høre hvad i andre skal lave?? Om i skal holde fri, rejse eller uddannes?? -
Optagelse på jura/adgangsbegrænset studie
ForumindlægJeg har en ambition om at studere læse jura, når jeg engang er færdig med stx. Problemet er dog bare, at studiet er adgangsbegrænset på samtlige universiteter. Jeg tjekkede sidste års KOT-tal, og der stod at de laveste snit for optagne på kvote 1 var 6.8. Jeg er dog ikke helt med på, hvad dette b... -
Definitionsmængde
ForumindlægHvad er definitionsmængden for g(x)=kvadratroden x+2/x. Og hvordan er det man finder den? og hvordan finder man værdimængden? På den? -
Vælgeradfærd
ForumindlægHej :) Jeg har fået en opgave omkring vælgeradfærd, og kunne derfor godt tænke mig at koncentrere mig mest om følgende spørgsmål: Hvad er bestemmende for, hvor vælgerne sætter deres kryds? (altså når de skal stemme på et parti) Jeg håber der er nogle, som har lyst til at hjælpe mig lidt med det... -
sharon
ForumindlægSharon har fået en hjerneblødning og det er usansyndligt, at han vender tilbage til politiken. Hvilke indflydelse tror i det får for situationen (forholdet mellem arabere og jøder)i Mellemøsten? Tror i det vil forbedre situationen eller vil det forværre den....? -
Universitetsverdenen - karriereforhold m.v.
ForumindlægHej. Jeg er nysgerrig. :)Hvilken baggrund har (ikke-adjungerede) professorer typisk?Som jeg har forstået det, så er vejen noget i retning af:3 år: Studentereksamen3 år: Bachelorgrad2 år: Kandidatgrad3 år: PhD-grad4 år: Assitant Professor4 år: Associate Professor-: ProfessorDvs. man bliver typisk ... -
Oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har en tysk oversættelse i einfach so side 128 nr. 3, som jeg har meget svært ved.Nogen der kan hjælpe? -
Nogen der vil hjælpe mig og give kritik af min indledning?
ForumindlægHej.. Håber virkelig der er noget som vil hjælpe, for det er første gang jeg skal skrive en indledning til en stor opgave! Her er den så: Indledning Den sande og eneste religion og gudsdyrkelse er den, at man tror på tilgivelsen for synderne, som Gud giver af nåde, uden alle gerninger af barmhjer... -
Fremlægning i spansk. Nogle der vil hjælpe?
ForumindlægJeg skal fremlægge i spansk på mandag. Er der en spansk kyndig, der gider at hjælpe med at rette det jeg skal sige?Det er en vigtig fremlæggelse for mig :)Davegrohl -
Skal jeg overveje alternativer?
ForumindlægHej, Jeg er Student fra 2006, som søger ind på medicin ved KU her til sommer(2009). Mit snit fra studenter eksamen er 10,2 (7trins). Jeg er først for nylig blevet bekendt med 1,08 reglen og er faktisk blevet ret skeptisk overfor mine optagelses chancer. Vil enormt gerne læse i kbh. Hvordan vil i...
