Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18481 til 18500 af 60202
  • opgave 7.006 i eksamensbogen

    Forumindlæg
    Hej...\nHåber, der er en der kan hjælpe mig med opgvae 7.006 i eksamenesbog 2, for jeg har stirret mig helt blind på opgave a. \n\nDet er lidt svært at forklare opgaven, da den er knyttet til en skitse, men håber, at der måske er en, der har lavet samme opgave og kan hjælpe mig igang.\n\n - Maria -
  • Hvor mange fotoner udsender laseren hvert sekund?

    Forumindlæg
    Hvilken formel skal man benytte, når man skal bestemme, hvor mange fotoner en laser udsender hvert sekund?
  • Kapacitans

    Forumindlæg
    En LC-svingningskreds benyttes til AM modtagelse ved en bølgelængde på 300 m.- Hvor stor skal kapacitansen af kondensatoren være, hvis spolens induktans er 2,0 µH?Jeg er på bar bund her... Ville være glad for lidt hjælp
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Hvis jeg er givet en differnetialligning, hvordan bestemmer jeg så den løsning, hvis graf går igennem et punkt P(a,b)?
  • 2x2 matrix og egenværdier

    Forumindlæg
    A er udtrykt ved hjælp af x. Opskriv et udtryk for egenværdier for A. Find desuden, hvad egenværdierne er for x = 0. Nogen der kan hjælpe med at vise udregningerne? Tak på forhånd!
  • FIND NORMALVEKTOREN AF Y = 2?

    Forumindlæg
    Hvordan finder man normalvektoren af ligningen : y = 2 ?? Jeg ved at ved ligningen: y = 2x - 3y = 1, kan man bare aflæse på ligningen og se at normalvektoren er 2 over -3, men kan virkelig ikke gennemskue y = 2 ?? Hvordan aflæser man det? Så ja, mit spørgsmål er: Hvad er normalvektoren til ...
  • bølgelængder

    Forumindlæg
    Nogle mikrobølger har en frekvens på 10 7,4 10 Hz ⋅ og bevæger sig med lysets hastighed på 299792458 m s. Hvad er bølgelængden af de pågældende mikrobølger?
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Vi har "næsten" lige begyndt på differentialligninger, og jeg fatter bare keine af det lige nu, så hvis der var nogen, som kunne hjælpe mig lidt, ville det være fedt. For jeg hader bare at føle mig så dum, som jeg gør lige nu.Vis at f(x)=3*exp(-x^2)er løsning til begyndelseværdiprobleme...
  • faktoriser?

    Forumindlæg
    Hvad skal jeg gøre, hvis der står:Faktoriser følgende ligning:x^2+9x-5=y
  • plzzzzzzzzzz hjælp

    Forumindlæg
    Hvordan løser I denne slags opgave: - x^2 - x + 2 = 0 vil I vække min hukommelse og vise hvordan du gør?
  • Bølge

    Forumindlæg
    Lys med en bestemt bølgelængde sendes mod en glasklods, infaldsvinklen er 30 o og brydningsindekset er 1.51. a) Beregn brydningsvinklen. b) Beregn lysets hastighed i glasset
  • Hjælp søges!

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere en kemi aflevering over opgave 3 i studenter eksamens opgaver i august 2000, men hvis der er nogen der kan hjælpe mig lidt ville det være dejligt, da jeg slet ikke har nogen ide:Opgaven lyder:i en 100 mL målekolbe opløses 2,00 g anilin vand, der fyldes med vand til mærket, altså...
  • find forskriften PLZ

    Forumindlæg
    Ud fra følgende punkter skal jeg finde forskriften.(0,0) - (-2;-1) - (-4;0) _ en parabelJeg har kigget en del på det... og kan simpelt ik få det til at gå op.
  • Er dette ordsprog korrekt?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og sysler med mine halvrustne latinske gloser og er i tvivl om følgende af senecas ordsprog:nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae (fuit).Kan jeg udelade fuit uden at få smæk?I mit hoved giver det mening uden, men helt sikker er jeg ikke...mvh Hella
  • progressiv vækst og degressiv vækst

    Forumindlæg
    Hej derude Hvad dækker begreberne progressiv vækst og degressiv vækst over? MVH Martin
  • Hjælp til 4 opgaver tak

    Forumindlæg
    Hej Matematik er ikke lige mig, kan ikke finde ud af opgave 1-2-5-8 håber der er nogle der vil hjælpe TAKi kan finde opgavesættede på http://peecee.dk/?id=29185 TAK
  • Er det mugligt ?

    Forumindlæg
    Dansk AHistorie ATysk fortsætter AEngelsk ASpansk AMusik AJeg tænkte på, om det er mugligt at have alle disse fag på a-niveau i gym. Er det mugligt?
  • sjælden stofskiftesygdom

    Forumindlæg
    Hej. jeg sidder og kan ikke rigtig bryde igennem med denne eksamensopgave:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg%205%20Phosforylase.docHar lavet det første spørgsmål. vil ikke have en dicideret løsning på problemet, men gerne nogle hints.på forhånd tak
  • Natrons reaktion med vand

    Forumindlæg
    Et af mine eksamensspørgsmål lyder, at jeg skal redegøre for natriumhydrogencarbonats reaktion med vand samt dets reaktion ved opvarmning. Jeg har styr på delen om opvarmning. Nogle der kan hjælpe mig ift. reaktionen med vand?
  • globale kulstofkredsløb

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevære rapport om fotosyntese og respiration og har fået et spørgsmål stillet "Hvorfor er respiration og fotosyntese vigtigt for det globale kulstofskredsløb" og kan ikke finde noget info til det. nogen som kan hjælpe?